O mýto mají zájem čtyři firmy. Stát je tají, SkyToll CZ nabídku nepodal.
Ze čtyř nabídek bude vybírat ministerstvo dopravy jméno budoucího provozovatele mýtného systému v Česku. Ministr dopravy Dan Ťok to řekl
Ze čtyř nabídek bude vybírat ministerstvo dopravy jméno budoucího provozovatele mýtného systému v Česku.
Ministr dopravy Dan Ťok to řekl dnes v pořadu 20 minut Radiožurnálu. I když původně ministerstvo dopravy slibovalo zveřejnění v jednu chvíli všem médiím, ministr nakonec zvolil cestu oznámení ve veřejnoprávním rozhlasu. Ministerstvo zatím neví, zda zveřejní i jména soutěžících kvůli obavám z toho, aby někdo tendr napadl. Vyzval proto firmy, aby se samy přihlásily veřejnosti, že soutěží.
Podle Ťoka jsou čtyři uchazeči číslem, který ho potěšil. „Je to složitý systém, to neumí dělat každý,“ řekl Ťok. Podle něj jde o renomované firmy.
Mezi nabídkami chybí Skytoll CZ, který ovládá skupina J&T . „Nabídku jsme nepodali,“ potvrdil Richard Kertész. Podle zdrojů serveru Zdopravy.cz je kromě Kapsche ve hře také CzechToll patřící PPF a společnost BDO v konsorciu s maďarským provozovatelem mýta Hu-Go. Podle serveru Lidovky.cz je součástí sdružení i společnost Eltodo.
Ministerstvo teď bude zkoumat, zda nabídky splňují požadavky soutěže, nebude muset ani zužovat počet soutěžících na pět, jak původně plánoval.
Novinkou v soutěži je výrazné rozšíření mýta na silnicích I.třídy o dalších 900 km. Řada odborníků takový požadavek požaduje za nesmysl, protože prodraží náklady na výběr. Takový systém ale nezvýhodňuje satelitní, ani mikrovlnou technologii. V případě přechodu na satelit stát v podstatě zahodí mýtné brány, kterého ho stály miliardy korun.