Sedm nabídek a pokles ceny o čtvrtinu. Obchvat Klatov se začne stavět v létě
Klatovy by se měly zbavit těžké tranzitní dopravy v roce 2024. Osmikilometrový obchvat bude dvoupruhový.
Klatovy by se v roce 2024 měly konečně zbavit těžké tranzitní dopravy, která skrze pošumavské okresní město proudí po silnici I/27 mezi Plzní a Železnou Rudou. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) finišuje s tendrem na zhotovitele osmikilometrového obchvatu města, když dospělo k hodnocení nabídek.
Celkem investor obdržel sedm nabídek, z nichž nejnižší (863,35 milionu Kč) pochází od společnosti Silnice Group. Je zhruba o čtvrtinu nižší, než kolik činil předpoklad při vypisování soutěže (1,098 miliardy Kč). „Stavba má pravomocné stavební povolení, její zahájení se plánuje na třetí čtvrtletí,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.
Součástí stavby jsou kromě hlavní trasy tři křižovatky, tucet mostů, sedm protihlukových stěn a opatření. Obchvat bude dvoupruh, povede východně od Klatov od Štěpánovic a na jihu se napojí na původní silnici před obcí Vrhaveč.
ŘSD už od loňského června staví na I/27 i šestikilometrový čtyřpruh Šlovice – Přeštice, na čtyřpruh se silnice I/27 v uplynulých měsících změnila i na severním okraji Plzně. V běhu je tendr na obchvat Žiželic mezi Žatcem a Mostem.
Silnice I/27 je důležitou tepnou, která začíná na silnici I/8 v Dubí a pokračuje přes Litvínov, Most, Žatec, Jesenici, Kralovice, Plasy, Kaznějov, Plzeň, Přeštice, Klatovy až k hraničnímu přechodu Železná Ruda.