Sedm nabídek a pokles ceny o čtvrtinu. Obchvat Klatov se začne stavět v létě
Klatovy by se měly zbavit těžké tranzitní dopravy v roce 2024. Osmikilometrový obchvat bude dvoupruhový.
Klatovy by se měly zbavit těžké tranzitní dopravy v roce 2024. Osmikilometrový obchvat bude dvoupruhový.
Koukám, že na „obchvatu“ směrem na Domažlice přibude další kruhový objezd, již 7.
Tahle trasa vůbec nemá smysl, když už jednou za uherák musím jet přes KT od Plzně směrem na Domažlice, tak jedu přes město, protože to je mnohem příjemnější cesta.
Aby ne, když tam nejsou MÚK.
Okružní křižovatky na silnicích 1. třídy jsou naprostá příšernost.
Nesouhlasím. Patří tam a v západní Evropě se tak běžně staví. Náš problém je, že nemáme dálnice a díky tomu si to pleteme a (možná i férově) požadujeme, aby jedničky byly v podstatě rychlostky, což je ale nesmysl.
No teď odstranit ten největší špunt, Přeštice.
Co se týče silnice 27 mezi Plzní a Mostem,tak ta silnice by si zasloužila být dálnicí nebo minimálně rychlostní silnicí…třeba se toho někdy dočkáme.
To fakt ne, intenzita dopravy tomu vůbec neodpovídá. Čtyřpruh z Plzně do Třemošné stačí a dál není třeba, možná Most-Žatec ale víc ne. Jenom by bylo dobré udělat obchvaty obcí po trase.
S trochou štěstí 2023 a 2024 se začnou dělat obchvaty Kaznějova a Plas, a pak už to bude v pohodě, taková obdoba Bundesstrasse, a taky ty Přeštice zatím vypadají na 2023…
Silnice pak v té trase bude výrazně rychlejší než železnice, jak z Plzně na Klatovy a Šumavu, tak na Most…
Čtyřpruh Žatec-Most je zbytečný, obchvaty obcí by se ale hodily moc.
Dovedl by prosím někdo odhadnout, o kolik by se zvýšila cena stavby, kdyby místo těch kruháčů byly MÚK?
Záleží na konkrétních podmínkách, které tam neznám, ale obecně kruhák vyjde tak na pětinu oproti MÚK.
Až na ty kruhové objezdy rozhodně palec nahoru.
Za kruháče na jedničkách by měl dostat projektant za odměnu 25 holí. Neskutečný nápad.
A když si to vyžádá investor? Tak budete řezat koho, pane neomylný?
Vyžádal investor pane? Nejmenovaná projekční kancelář je na kruháče specialista. Pravda v tom lepším případě. V tom horším tam narve úrovňové křížení. A ještě se tluče v prsa, jak ekonomicky staví.
Ale možná máte pravdu: hůl vzít na malůvku i zadavatele.
Já bych řekl,že to je levnější než nájezdy a sjezdy…ale na obchvatu kruhový objezdy.. no nevím
Není to dálnice, na silnicích jsou kruhové objezdy běžné.
Na silnici ve mě městě ano ne za městem mezi polma. Tam je to na státovce na facku.
Ve světě jsou kruh. objezdy zcela běžné, pokud se udělá s dostatečným průměrem (nikoli jako na ilustraci), tak není žádný problém. Cena je přitom řádově jinde, nežli stavba MÚK, nehledě na menší zábor místa a zásah do krajiny.
Změna přednosti v jízdě. Desítky nehod a nejméně 5 mrtvých. Pak udělali tu věc na facku – kruháč. Od té doby nula mrtvých, nehod ubylo.
Až vám někdo blízký umře, protože nedostal přednost po její změně, tak mu na pohřbu nafackujte, že měl zastavit.
To je tedy argument. Zkusím to tedy vrátit na zem. Kruháč je městská křižovatka vhodná do místa kde se kříží více než jeden hlavní směr dopravy. Má dost výhod všichni musí zpomalit a propustnost je do určité intenzity plynulá. No a to také vysvětluje to proč není vhodná za město a už vůbec ne na obchvat je hlavní dopravní tok jen jeden a vy ho chcete zasukovat kruháčema stejně jako na Kdyni. Jeďte se někdy podívat do Německa jak mají vypadat křižovatky na státovce a jak jsou bezpečné. Např. B470 z Weidenu do Eschenbachu je to kousek.
Zajímalo by mě v čem konkrétně to je tak špatně.
Zpomaluje to výrazně dopravu. Auta z 90 musí zpomalit třeba na 30 (v lepším případě, když není provoz) nebo zcela zastavit.
Takže je menší pravděpodobnost nehody a pokud nastane, tak jsou daleko menší škody.
Příklad je hned na druhé straně Klatov – II/185 a II/186 -> Po obchvatu 6 kruháků, přes město jen 4.
Tuhle větev beru, není to vysloveně tranzit, vede to průmyslovou zónou, ale na silnici první třídy…raději ne.
Zrovna tohohle směru by se klatováci snad chtěli zbavit taky. A nahoře to bude navazovat.
Ano to je ten příklad jak to nedělat.