Parkování pro 3000 aut. Podoba terminálu VRT v Roudnici vzejde ze soutěže

1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Správa železnic1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Správa železnic

V blízkosti terminálu má vzniknout i údržbová základna vysokorychlostní tratě, kterou Správa železnic nazývá VRT Podřipsko.

Správa železnic (SŽ) chystá druhou architektonickou soutěž na podobu terminálu vysokorychlostní železnice. Ten má vzniknout u letiště v Roudnici nad Labem na trati z Prahy do Drážďan. Ze soutěže vzešla nedávno i podoba terminálu VRT v Nehvizdech východně od Prahy (terminál Praha východ).

Nový uzel v Roudnici nad Labem má sloužit obyvatelům Litoměřicka a dalších částí Ústeckého kraje a severu středních Čech. „Terminál nabídne rychlé vlakové spojení do centra Prahy, kam se cestující po zprovoznění VRT dostanou za zhruba 20 minut,“ uvedla SŽ.

Součástí terminálu by mělo být mimo jiné záchytné parkoviště pro 3000 automobilů, nástupiště pro autobusy ústecké i středočeské integrované dopravy a napojení terminálu na blízkou dálnici D8. „Návrh přestupního uzlu by měl rovněž ideově pracovat s urbanismem širokého okolí. Urbanistická ideová část soutěže přinese paletu představ řešení širokého okolí, kterými se samosprávy budou moci inspirovat,“ doplnila SŽ.

V blízkosti terminálu má také vniknout údržbová základna vysokorychlostní tratě, kterou Správa železnic v tomto úseku nazývá VRT Podřipsko. Zahájení stavby VRT Podřipsko je v plánu na rok 2027.

Plánovaná rychlá spojení. Pramen: Správa železnic

Plánovaná rychlá spojení. Pramen: Správa železnic

Tagy Správa železnic terminál VRT Roudnice nad Labem Top VRT Podřipsko
112 komentářů