Parkování pro 3000 aut. Podoba terminálu VRT v Roudnici vzejde ze soutěže
1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Správa železnic
V blízkosti terminálu má vzniknout i údržbová základna vysokorychlostní tratě, kterou Správa železnic nazývá VRT Podřipsko.
Ach jo, Roudnice nad Labem. Takže návrh Hospodářské komory se zastávkou (terminálem?) na Letišti Václava Havla už je definitivně ze stolu?
Ano. Díky bohu.
Problém bude v tom, že se někdo dostane na vlak jinak než pěšky nebo na kole. To jsou pro zarytého vláčkofila jední další možné druhy dopravy, kromě svátost vlakové. Kdyby někdo na vlak přijel autem, nedejbože autobusem, tak by pošpinil svátost vlakovou. To ať se raději svátost vlaková nekoná, něž aby ji někdo pošpinil. Zarytý vláčkofil totiž řije v představě, že je želenice čistá a žádní řidiči se tam nevyskytují. Zarytý vláčkofil totiž řidiče považuje za splozence pekla. Než aby vešel metalista do kostela, tak ortodoxní věřící raději ten kostel sám zapálí. Tohle je pak samozřejěm zločin a bylo by… Číst vice »
Abych nezapomněl: Zarytý vláčkofil rovněž žije v představě, že zaměsnanci dráhy do práce autem nejezdí. Že by to auto u nádraží bylo výpravčího, to je pro něj neuvěřitelné, nemožné.
Jj, když nevíte co by, tak nezbývá než přehánět a nálepkovat.
Jenom další typickej čecháček.
To se to zase budou rozkrádat miliony👍
Radji nestavět ani kanalizaci. Ještě by si dělník vydělal.
Vetsi problem je, ze SZ nebere v potaz VHD k terminalum, natoz napojit na nej i zel. lokolni trate na kterych by zvysili rychlost… v planech francouzu to zrovna neni, jsou z 60-70 let, kdy se vsichn i vrhli na IAD…
No a tam někde teď, na vývojové ose jsme.
Z té VRT mají být sjezdy na trať 090.
A jak se na ten terminál dostane někdo, kdo sice bydlí na trati, ale zrovna na jeho zastávce ten sjedší vlak nestaví? Bude 2x přestupovat? No ne, nebude…
Takové terminály mají vznikat pro běžnou příměstskou dopravu a ne pro VRT
Oni vznikají, bez příměstské dopravy, je to pouze zastávka ne terminál.
Dívám se z okna a černozem nikde. V prostoru pro případnou stavbu je kvalitní ornice minimum. Jedná se o plochu mezi dálnicí a letištěm, kde je velký podíl písků. Nevím zda jste z RC, ale podívejte se pořádně na současnou stavbu MO. Ornice se odvezla a to co tam zbylo najdete na jedné hromadě. K vašim otázkám přidám. Co řepka všude na té nejkvalitnější zemi? Co si budou jiného přidávat vaše děti do benzínu? Znáte pojem patrové stání? …
Přesně – budovat stavby jen tam, kde je půda kamenitá a neúrodná!
A tam zas VRT škrtli.
No, ono na Milešovce se VRT těžko staví…
Tohle mělo být nějakých 350 m.n.m. stanice Lochovice RS
Jupí, další urbanistická pr*na. Sice VRT, ale jako v 70. letech. Co na tom, že svět je o 50 let dál. Je to stejné, jako tvrdit, že v roce 1950 stačí metody z roku 1900.
Že jo…
A proč ausgerechnet až v Roudnici?
Hlavně aby tam nepostavili to parkoviště, a pak tam ještě X let bude chybět ta VRT…
Takové už plánují u Dubence na D4. P+R, bez kapacitní dopravy.
K čemu je to dobrý?
Dál už jedině autobusem, vnější ochrana Prahy před automobily.
A ty autobusy budou kapacitně stačit?
A nebudou vic rozbíjet ty městské silnice? (Průjezd 1 autobusu = průjezd 10 000 osobních aut.)
Mno, přeci jen ta železnice má únosnost svršku někde docela jinde.
Bohužel novou železnici do prostoru jihozápadně od Prahy nikdo neplánuje a lidi i přesto, že jde o středočeské „Sudety“ zde stále žijí.
https://www.pribram.cz/clanek/kraj-chce-postavit-velka-parkoviste-p-r-jedno-v-lokalite-dubenec-skalka/11872/
Škoda, že terminál Praha – Jih (Lochovice – odbočka VRT), nevznikne. 😀
Jo, stanice v polích, ideálně dostupné jen auty, opět přicházejí do módy. Nebude se tohle nakonec jmenovat Praha sever? Roudnice neroudnice… 🙂
Víte ono nemá každý to štěstí, že bydlí 5 minut od nádraží. Pokud to má dále, tak stejně do toho auta musí sednout. Podívejte se na stanice na Kolín. Parkoviště okolo nich jsou plná a míst je málo. Pořád lepší tím autem jet z vesnice na terminál, než do centra Prahy.
Pred deseti lety jezdili na kole . Ten kilometr z Rostoklaty ujede na kole i dítě. Zvedla se životní úroveň, lidé zleniveli
A co tvoje rodina, jak se dopravuje za svým denním chlebem? Třeba já jsem dnes vzal děti do školy autem, v čase odchodu byl dost slejvák. Shame on me!! Polehčující okolností mi budiž, že jsem pak nechal auto na nádraží a jel do Prahy elefantem..
Chudinky dětičky, jsou z cukru a upadly by jim ruky, vzít si pláštěnku nebo deštník.
To je skvělé, že aspoň vaše děti jsou zocelené. V další vlně sebekritiky přiznávám, že ani mě se nechtělo chodit 2,5 km (domov škola nádraží) pěšky v silném dešti. Očekávám další minusy od drsnackych rodičů (a bezdetných želfans).
Jenže přesně o tom to je, víte?
Vy si prostě to pohodlí neodepřete, protože NEMUSÍTE. Nic navíc vás to nestojí.
A ještě se tady samolibě bijete v prsa, jakej jste kabrňák.
Že tohle začíná výchovou, netřeba zdůrazňovat. Holt dostanete, co si po právu zasloužíte, jen si pak nestěžujte. Příroda má navrch.
To říká někdo, kdo bydlí kousek od metra, ale má potřebu poučovat vesničany, jak mají jezdit do práce. Až bude jezdit z každé dědiny všemi směry autobus co 15 minut, tak se spousta lidí toho auta dobrovolně vzdá, ale asi uznáte, že tohle prostě možné není.
Ale pardon, ma dost pravdu, my jako deti ani nas rodice nemeli auta, malo kdo mel a vetsinou tak na dovolenou, jinak se jezdilo autobusy a chodilo pesky nebo jezdilo na kole,…. Jako deti jsme meli plastenky a rodice destniky… a i tak jsme obcas zmokli… Kupodivu letni teploty byly tak do 30st. max., vyjimecne vice, v zime vsude snih, ve kterem jsem se vyblbli, koupali se v rybnice a v prehrade, nekdy i prselo cely mesic v kuse… jak jsme to mohli prezit… Silnice derave, a dost maly provoz… malokdo byl tlusty, malokdo mel alergie,… Dnes je to pohodicka,… Číst vice »
A není to spíše tím, že chybí kvalitní stezky, stojany na kola a podobné věci? Pokud jsou pro kolo dobré podmínky, tak na něm jezdit budou. Každopádně pokud jde o km, tak by to ještě šlo. Zkuste si tak nakreslit kilometrová kolečka okolo železničních stanic a spočítejte si, kolik lidí takhle bydlí. Většina to asi nebude, co? Auta samozřejmě mají svá negativa, ale nedělejte z nich zase lucifera. auto je pro lidi na vesnici často jediný prostředek, jak se efektivně spojit se světem.
Souhlas, akorát ta kolečka pro kola se většinou kreslí tak pětikilometrová,
pro elektrokola desetikilometrová, kilometrová jsou spíš pro pěší chůzi (a i pro tu jsou možná malá).
Kilometr nebo dva jsou opravdu jedno.
Jde o tu infrastrukturu, se kterou tady opět nikdo nepočítá.
A před 30 lety nebyli líní zvednout prdel a jít pěšky…
A před 150 léty žádný vlak nebyl, pěšky šli i do té Prahy.
Zvláště duševní lenost (přemýšlet o souvislostech) se rozmáhá.
A před 100 léty nemali doma ani elektřinu. Co takhle jim ji sebrat? Aby museli prát v ruce a chodit pro vodu?
A vůbec měli by jim sebrat mzdy, aby měli sotva na chleba. Pro vlaky cokoliv, jakékoliv zvěrstvo.
Jojo, prostě argumentace ad absurdum, hlavně abyste „měl pravdu“.
Jen dál škoďte svému životnímu prostředí. Až nebudete mít pitnou vodu, tak děkujte jen sobě.
Stavebně není problém vybudovat kapacitní parkoviště pro stovky aut nad kolejištěm železniční stanice … nestojí to ani jeden čtvereční centimetr záboru nějaké plochy. Podobně lze řešit absenci parkoviště v Pardubicích „zastřešením“ kolejiště nad perony (odhadem až 1 000 parkovacích míst …)
Stavebně možná ne, ale ty auta se musí minimálně dvakrát denně na to parkoviště nějak dostat, což znamená průjezd městem se všemi negativy. Tyhle terminály neznamenají, že se začnou najedou všechny stanice stavět v poli, ale jako doplněk pro stávající nádraží, kde je postavení většího počtu parkovacích míst jednak technicky náročné a drahé, jednak kontraproduktivní, protože trend je spíše opačný – dostat auta z města ven.
V poli ne…
Jak se budou v druhé polovině tohoto století dělat zásadní přeložky všech hlavních tratí (včetně 292, 310…), tak se zastávky přesunou hned za vesnici…
Mám pocit, že Pardubické nádraží má nějakou architektonickou ochranu (jako celek) a nelze stavět nad kolejištěm.
K tomu má sloužit dostupná veřejná doprava.
Jenom přesunete problém s kongescemi, exhalacemi a záborem prostoru jinam, kam se stejně dříve či později dostane zástavba.
Veřejná doprava tam bude, ale ta nikdy nepokryje efektivně všechny požadavky, zejména ve venkovské zástavbě, takže pro auta tam pořád zůstane díl práce. Když tam to parkoviště nebude, tak část potenciálních cestujících vůbec ten vlak nevyužije a absolvuje celou cestu autem.
Problém není v tom, zda tam to parkoviště být má nebo ne. Samozřejmě že má. Problém je čistě v navržené realizaci. Plochy parkoviště zcela obklopující prostory pro cestující, neprostupné ničím. Místo bez použitelného veřejného prostoru, přesto že se tam koncentrují lidi. V 19. století tohle všichni chápali. Před nádraží se stavěly parky, stavěly se korza, výstavní budovy. Místo koncentrace lidí je totiž místem koncentrace peněz; a čím kvalitnější veřejný prostor v místě koncentrace lidí, tím vyšší kvalita života. Dnes? Naflákat parkoviště na všechny strany, čímž totálně zabijete jakékoli pozitivní vlivy na dané místo, které by takové nádraží mohlo mít. Schválně… Číst vice »
Mě se to na tom ilustracnim obrázku taky nelíbí, ale článek je o vypsání soutěže na Roudnici, tak nepředjímejme už teď, že tam to bude všechno špatně.
Ilustrační obrázek je to, co má být u Nehvizd. A zastávky pro obsluhující autobusy VHD tam jsou, v nejlepším možným místě hned u terminálu, to už jsme řešili u těch článků o Nehvizdech. Jakákoli zástavba obce je až za dálnicí, takže městotvornej potenciál tam bude každopádně velmi omezenej už tím…
Kdepak, nejlepší možné místo by bylo na mostě nad nástupištěm…
Hmm…co, tak tu vesnici obslouží autobus, co pojede kolmo k trati.
Zkusil jste si žít někdy na vesnici, nebo jenom teoretizujete? Pokud ano, tak si asi všimnete, že tam v podstatě každý má k dispozici auto a k cestám do práce je i výhradně používá. Aby se dalo auto VHD plně nahradit, tak potřebujete zajistit dopravu do několika směru několikrát za hodinu. To jednak nejde zaplatit a jednak by to bylo mnohem méně ekologické, než ježdění auty. Prostě IAD i přes svá negativa na venkov patří a patřit bude, protože ani sebekvalitnější VHD není schopna zajistit dostatečnou alternativu.
„Zkusil jste si žít někdy na vesnici…“ Ano, zkusil. Co tam máte dál? „…a k cestám do práce je i výhradně používá…“ Zdaleka ne všichni z vesnice jezdí „do práce“. Děcka do škol (základních, středních, vysokých) auty obvykle nejezdí, pokud je tam nevezou vrtulníkoví rodiče. Ale jedou VHD. Stejně tak důchodci jedoucí k doktorovi nebo na nákup. Pokud nemají senior taxi. Obyvatelem vesnice dnes opravdu zdaleka není jen ten čtyřicátník se starým bávem, za kterého se stále tak vehementně zasazujete. Proč asi myslíte, že mladí z venkova utíkají? A pokud jde o satelitní městečka (což je právě tento případ), tak… Číst vice »
Ale já přece netvrdím, že se má VHD zrušit, nebo snad ano? Já jenom tvrdím, že pracující lidé využívají výhradně auto zejména kvůli časové úspoře. ten vlak z terminálu ujede nejdelší úsek cesty do prahy rychle, ale v rámci středních čech zde vždycky bude problém s „poslední mílí“ Obsloužit všechny vesnici kvalitní VHD by znamenalo zavést spoje do několika směrů každou hodinu, což je finančně nemožné. Proto není nic špatného nechat tuto poslední chvíli na idividuální dopravě doplněou o návozy VHD. A přesně o tomhle tyhle terminály jsou. Pokud někdo bude chtít někdo z Benátek na Jizerou jet do Brna,… Číst vice »
1. Svým přístupem zajišťujete, že to zahuštění VHD se opravdu nevyplatí. Samozřejmě že ve slušném státě by měly alespoň každou hodinu jezdit busy/vlaky z místního dopravního hubu na všechny strany. A že to stojí peníze? No samozřejmě. Otázka ale je, kolik bude stát to rozšířené parkoviště a další pruhy pro auta, o zdravotních následcích při provozování, včetně nehod, nemluvě. Jestli on ten bus/vlak nakonec nevyjde laciněji?
2. Zrovna Benátky nad Jizerou bych vůbec nezmiňoval. Tam má vést rychlá příměstská železnice; možných směrů zapojení je několik, třeba od těch Milovic. Ale to by se muselo chtít změnit myšlení.
Jak to dělali za monarchie?
Řezníci, pekaři, řemeslníci atd. měli „home office“, úředníci jezdili do Prahy vlakem (u nás v Litni).
Dnes se jezdí autem hodně, protože hodně lidí jezdí jinam než do Prahy nebo Berouna…
Za monarchie měli koňské/volské povozy. To jste nevěděl?
Výhoda odboček VRT je v tom, že z nich můžou vlaky sjet. Většinu území kolem tak obslouží přímo ten vlak, který po VRT jede, a není třeba vše koncentrovat na „terminál v polích“, který slouží jen jako doplněk pro ty, ke kterým vlak až domů nejede.
A kolik těch odboček byste z té VRT musel mít, abyste obsloužil celý kraj okolo? Fakt ne, takhle to nefunguje. Pokud jste někdy žil na vesnici, tak víte, že se tam bez auta nehnete. Spoléhat jenom na MHD jde jenom ve velkých městech, ne na vesnici. Tam prostě bude auto vždycky důležité. Tím netvrdím, že nemá smysl zlepšovat MHD na vesnici, ale pokud chcete opravdu přetáhnout lidi z aut tak, aby nejezdili autem do Prahy, tak jim musíte nabídnout alternativu. A fakt nikdo není zvědavý spoléhat na bus jedoucí jednou za hodinu, aby se jim trmácel na vlak. Prostě sedne… Číst vice »
Satelitní město a vesnice není totéž, ale vy to s oblibou směšujete. Tohle se týká satelitních měst.
Opravdu ne, já žiji v menším městě, žádném satelitu a pouze na MHD zde spoléhat opravu nejde. Do práce, do školy ve směru krajského města to jde, ale na nějakou operativu do ostatních směrů to jde prakticky jedině autem. Pokud teda nechcete cestou na nákup strávit celé odpoledne. VHD je důležitá a je dobré ji podporovat, ale je naivní si myslet, že jde kvalitně obsloužit každou vesnici. Není ekonomicky, ani prakticky proveditelné, aby měla každá dědina několika směry spojení x krát do hodiny
Obsloužit kvalitně všechny vesnice na skutečném venkově VHD opravdu příliš nejde.
Ale opět – pokud jde o spádová území velkých měst, tak tam je situace jiná. Terminál v Roudnici lze obsloužit VHD z většiny směrů.
A já snad tvrdím, že ne? Ty terminály obslouženy VHD budou, ale zároveň budou sloužit lidem z širokého okolí, které prostě dokonalou MHD jako v Praze obsloužit nejde. Pokud bydlíte v Praze a máte 7 minut na metro, tak můžete být bez auta, ale na vesnici to tak dělat prostě nejde. Do hlavních směrů jede bus jednou za hodinu, ale do ostatních směrů už nejede v podstatě nic, takže nezbývá nic jiného, než auto. Obsloužit SČ kraj MHD jako v Praze prostě možné není, tak je holt nutné použít jiné dopravní prostředky, než VHD.
Ano, na to ale nepotřebujete parkoviště o 5000 místech.
Tohle ale neřeší operativu, ale centrální směr. A můj komentář reaguje na povzdech, že takových terminálů není víc. Tedy znova – způsoby dopravy na železniční zastávky podle priority, jakou by měly mít:
1. Pěšky
2. Kolo
3. VHD
4. Auta
Co takhle smíšená trať a 4 koleje v příměstském úseku…
A kurňa. Mám to 7 minut pěšky na metro. Mám na to metro taky jezdit autem?
Aha, takže někdo, kdo bydlí v Praze se skvělou dopravou za pár korun bude poučovat lidi z dědiny, jak mají jezdit. Jak říkám, pokud máte 7 minut na metro, tak jezděte MHD, ale nesuďte lidi z vesnice, že by se rádi dostali za rozumný čas do práce.
Někdy to mám 7 minut k metru, někdy 20 – 40 minut autobusem (podle dopravní situace), víte? A jindy ještê přes celou republiku.
Někteří lidé nežijí jen na jednom místě. Třeba z rodinných důvodů.
A proto mají jít jiní na vlak přes půl hodiny. Aha.
Co to meleš ty vořechu? Strč si ty svoje slaměný panáky někam, tady se baví dospělí.
Ono to někdy ani nepomůže. Mám to 6 minut, ale do Prahy musím po dálnici, protože vlak tam jede pomalu dvě hodiny a autem je tam člověk za 45 minut.
Tak, je to jasné. Zrychlit vlak, no.
Ano, výhledově do nazimy . Otec má v sešitě z průmky, že naše trať se zelektrifikuje a zrychlí se provoz, letos je mu 85. Takže pohádky mám rád, jen na to lidský život nestačí. Mimochodem poslední termín dokončení té elektrizace byl v roce 1994, raději ho uvádím celé, aby se nepletla staletí.
Ono to jenom ukazuje, že by se mohlo, ale že se nechce. Protože autíčkáři.
To je už diagnóza.
Kdyby aspoň ty silnice byly. Ale Podbrdsko prostě nikoho nezajímá.
Vršit lež na lež, to je holt náš „František“…
Dostatek lží přece prokazuje vinu. Stačí tak 50 křivých obvinění a žádná další už se nemusejí přezkoumávat. Ono stačí 50x jedno a totéž křivé obvinění. Zlosyn už si důvod ubližovat najde.
Jj, dobře jste se popsal.
Všechny stanice na poli daleko od měst… no to bude nádhera 🙂
Víte o tom že ty vlaky budou jezdit i na hlavak? Tohle je spíše pro ty co bydlí na okraji Prahy a je to pro ně blíže než do centra.
A to by nemohli přestupovat v Kralupech?
Budou jim tam zastavovat rychlíky (16 párů denně) a expresy (3 páry denně), a lámat se Os (příměstská linka P4 a Os Kralupy – Děčín)
Očekávám, že si každý naplánuje svoji cestu podle své potřeby a nějak inteligentně. Takže když pro něho bude dobré jet do Kralup, pojede do Kralup, když do Roudnice VRT tak tam. Nikdo nikomu nebude předepisovat, jen výstavbou VRT přibude další (podle mě atraktivní a rychlá) možnost.
Je to v místech, kde se dá udělat pořádné P+R a napojení na regionální VHD. Jaký smysl by to mělo tahat další auta po magistrále na hlavní a tam postavit obrovské P+R?
Napojení na regionální VHD = shuttle bus Roudnice – terminál Praha sever? Jízda autem podél VRT z okraje Prahy k Roudnici a pak vlakem do Prahy? Ale tak hlavně, když vygenerujeme další jízdy autem a další asfaltové plochy v krajině. 🙂 Pokud ještě prosadí stanici i daleko od Ústí, pro člověka bez auta ty vlaky nebudou vůbec. Jo, může se i camrat busem na přestup, aby byl v Praze o chlup rychleji než z nádraží ve městě, no… Nějak to vůbec nesměruje ke koordinaci VHD tak, aby bylo potřeba jezdit auty méně než dnes (chápu, že to už přestalo být… Číst vice »
Zkušenosti ze zahraničí jednoznačně ukazují, že vesničani preferují na první úsek cesty do práce , do škol auto. Pak přesednou na VRT, aby za chvíli byly ve městě. U nás budou na tyto „stanice v polích“ přivedeny i autobusové linky, popř. regionální vlakové linky. VRT je něco jako metro. Rychlý spoj s vysokou frekvencí spojů. U na konečných metra rovněž vznikají P+R a nikomu to nepřijde divné.
Ale zdá se, že by někdo rád tahal auta vesničanů až do centra města…
To ale neznamená, že se na ostatní prostě vyflákneme, a pak budeme hořekovat, že jinak než autem to nejde.
A postavit terminál přece neznamená zbytek nádraží zrušit, ne? Je to doplněk ke stávající síti.
Evidentně každej komentujeme jinej článek.
Pokud bude někdo bydlet na kraji Prahy, tak bych pak z jel na přestup do Roudnice pro cesty směr Ústí nL. a dál.
Proc by tam tahali další auta? Mluvíte li o Praze tak tam jezdi vlaky z okolí, mluviteli o Roudnici tak nádraží v poli jen zahusti ulice v Roudnici .
Tyhle terminály jsou plánovány mimo města záměrně. Obyvatelé Roudnice by asi nebyli rádi za parkoviště pro 3000 aut v centru města. Jde o to, když se obyvatelé okolí rozhodnout jet do Prahy/Drážďan, tak se nebudou muset trmácet na hlavák, ale dojedou na terminál a budou pokračovat vlakem dále.
V centru města parkoviště byt nemusi . Tam si lidi dojdou pěšky ( alespoň ti normalni) .
Jenže v centru se často dost obtížně buduje VRT nádraží, že (a parkoviště přo přespolní, ale to ty neuznáváš). V Roudnici zůstane stávající žst, takže zátěž se rozloží mezi dvě nádraží, co komu bude více vyhovovat.
Z Roudnice jo, z okolních obcí už těžko. Zejména ti, co tím budou odjíždět někam dál a potáhnou zavazadla. Jestli to má být 3000 míst a nestačil by třeba 1000 (nebo naopak jestli by nebyly lepší 4000) je otázka, ale netahat tu trať a terminál do města mi v tomto případě přijde jako dobrej nápad. Samozřejmě je potřeba myslet i na přestup z busů a kromě parkování aut i na bezpečné parkování (a příjezdové trasy) pro kola. Vím, že železničním romantikům se tohle blbě polyká, ale doba, kdy železnice byla tak silná a svými možnostmi jedinečná, že mohla fungovat sama… Číst vice »
Problém je v tom, že v okolí těchto stanic začne vznikat zástavba. Logicky. Když to bude do Prahy kousek. A bez přestupu.
Takže ZASE tady budou jenom plochy plné aut, které budou bránit dostupnosti ostatních druhů dopravy.
Příjezdové cesty i parkoviště pro auta mají být navrženy tak, aby nebránily městotvorné funkci stanice a umožnily pohodlný přístup i jiným modem dopravy, než je jenom AUTO.
Že ten terminál musí být dobře dostupnej i hromadnou dopravou, ideálně i na kole nebo, pokud bude opravdu blízko města, tak i pěšky, nijak nerozporuju, naopak to tvrdím taky. Ale když se podívám, kde je nádraží v Roudnici, přijde mi naprosto vyloučený na něj dostat VRT bez toho, aby to znamenalo její obří zpomalení (kterým by dost pozbyla smyslu). Nemluvě o tom, že by to znamenalo hodně rozšířit koridor pro trať centem města nebo výrazně snížit kapacitu pro ostatní železniční dopravu. Terminál za městem je tak jednoznačně nutnej. Že bude doufejme sloužit i širšímu okolí a potřebuje tak i možnost… Číst vice »
Ale je pravděpodobné, že Roudnici případná přeložka mine, protože nepovede přes Lovosice, ale přes Litoměřice (takže na místě zastávky Litoměřice-Cihelna bude Litoměřice hl.n.)
Mno, tak já si nejsem úplně jistej, jestli by Roudnici ve směru do Prahy nestačily vlaky, které tam budou z VRT sjíždět. Ono dělat dvojí uzly VHD taky není zrovna paráda. A že by ti, co chtějí jet VHD jenom do Roudnice, museli přes terminál VHD, taky není zrovna šťastný.
To, že není teď, neznamená, že nebude zítra. Znova opakuju: Kde se koncentrujou lidi, tam se koncentrujou peníze. Viz Pardubice a Chrudim. Pokud to uděláme chytře. Samotná stanice v polích je jenom mrhání potenciálu.
Jasně, všichni dojíždějící bydlí v Roudnici kilometr od nádraží. Zkuste si otevřít mapu a zjistíte, že většina lidí prostě kousek od nádraží nebydlí.
Ale autobusem (nejdej bože nějakou novou lokálkou) už dojet nemůže.
Může třeba ta Praha-Jih, mohla obsloužit lidi z tratí 170,171,172,174,173 a 200 A kdyby se prodloužila 210 přes Mníšek ke 172, tak i z 210. Dále pak autobusy po D4, D5 a I/18.
Budeme-li předpokládat, že nějaká VRT někdy vznikne (ne, nevznikne!)
chcete jí mít za dvorkem?
Asi tam zavedou metro…
Jaký všechny? Podle plánu jich je jen několik, zbytek budou vlaky zastavovat na současných nádražích.