Karlovarský kraj vypsal tendr na 170 autobusů na CNG, budou majetkem kraje
Autobusy na stlačený zemní plyn (CNG) by měly od roku 2023 jezdit na všech linkách dotovaných krajem.
Karlovarský kraj se vydal v autobusové dopravě podobnou cestou jako Jihomoravský ve vlakové dopravě. Karlovarští hodlají pořídit do majetku kraje flotilu autobusů, se kterými budou na krajských linkách jezdit vysoutěžení dopravci.
Kraj aktuálně vypsal tendr na dodávku 170 autobusů na stlačený zemní plyn (CNG). Předpokládaná cena ve věstníku veřejných zakázek uvedená není, vedení kraje ale nedávno hovořilo o předpokládaných nákladech ve výši 800 milionů korun. Z toho má 600 milionů pokrýt evropská dotace.
Zakázka je rozdělena na několik částí. Kraj poptává 109 malých autobusů (do délky 8,5 metru), přičemž 11 z nich má mít tažné zařízení. Dalších 61 má mít maximálně 11 metrů, přičemž 13 těchto středních autobusů bude vybaveno tažným zařízením a dalších 13 má mít přípravu na montáž skiboxu a nosiče kol. „Současné vybavení tažným zařízením a přípravou na montáž skiboxu a nosiče kol se nepřipouští,“ píše se v dokumentaci.
Autobusy na stlačený zemní plyn (CNG) by měly od roku 2023 jezdit na všech linkách dotovaných krajem (kraj za ně platí cca 400 milionů korun ročně). Od vlastních autobusů si slibuje úsporu nákladů, jen na odpisech má jít o 80 milionů.
Na provozovatele autobusů chce kraj v polovině příštího roku vypsat výběrové řízení. Zakázka bude rozdělena do tří regionů, Chebsko, Sokolovsko a Karlovarsko – sever. Pro každý z těchto regionů se bude vybírat dopravce. Obslužnost v oblasti Toužimska, Žluticka a Bochovska zajistí místní dopravci, což pravidla Evropské unie umožňují.