Ostrava bude mít další tramvajovou trať s travnatým pásem. Hluk má klesnout o čtyři decibely
Tráva má lépe pohlcovat i polétavý prach z aut, ve městě zezelenají i další tramvajové tratě.
Dopravní podnik Ostrava finišuje s téměř rok trvající opravou tramvají tratě ve Výškovické ulici. Po dokončení se stane dalším úsekem ve městě, kde budou tramvaje jezdit po zeleném pásu z předpěstovaných travních koberců.
Instalace pásů začala v těchto dnech. Cestujícím a obyvatelům má přinést až o čtyři decibely tišší provoz tramvají. „Dosahujeme nejen snížení hluku z tramvajové dopravy a estetizace tramvajových tratí, ale zároveň pomáháme snižovat negativní dopady z běžné automobilové dopravy v nejbližším okolí, protože naše zatravněné úseky dobře zachycují částice polétavého prachu,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Oprava Výškovické ulice začala loni v září, už na konci dubna město převzalo zmodernizovanou křižovatku, včetně nových nástupišť u obchodního centra Kotva. Rekonstrukcí prochází dva na sebe navazující úseky o délce téměř kilometr. První úsek vede od křižovatky s ulicí Svornosti po křižovatku s ulicí Čujkovovou, druhý po křižovatku s ulicí Pavlovovou. Oprava vyšla na 125 milionů korun. Většinu nákladů zaplatila Evropská unie z Operačního programu doprava.
Už loni se travnaté pásy objevily na tramvajové trati na ulici Dr. Martínka v Hrabůvce. Primátorova náměstkyně Zuzana Bajgarová (ANO) tehdy uvedla, že většina tramvajových tratí ve městě má v současnosti otevřené svršky. Město by to ve spolupráci s dopravními podnikem chtělo postupně změnit tak, aby otevřené svršky časem zůstaly jen v nezastavěném území. Způsob modernizace tratí a zakrytí jízdní dráhy se bude lišit podle charakteru území. Pilotní projekt zatravnění se uskutečnil v Ostravě v roce 2017 na Frýdlantských mostech.
Ostrava plánuje vybudování pevné jízdní dráhy a následné zatravnění například v Porubě, připravuje úpravy dalších tratí v Zábřehu a v Přívoze.