Ostrava bude mít další tramvajovou trať s travnatým pásem. Hluk má klesnout o čtyři decibely
Instalace zeleného pásu na tramvajovou trať ve Výškovické ulici. Foto: DPO
Tráva má lépe pohlcovat i polétavý prach z aut, ve městě zezelenají i další tramvajové tratě.
Konečně někoho napadlo vracet zeleň do měst.
Mě to taky napadlo…
Akorát že ta zeleň nebude na té trati, ale v případě např. Barrandova nebo Červeného Vrchu všude okolo…
Hodilo by se uvést alespoň původní hluk v dB. Decibel je logaritmická jednotka, snížení o 4dB je v rámci spektra různé ( není lineární)
Že jo…nebo by to mohli uvést v procentech…
Právě naopak. Snížení hluku o 4 dB je VŽDY snížení na cca 40% původního akustického tlaku.
Že jste ve škole chyběl zrovna když se braly logaritmy vás bohužel neomlouvá :-).
Spektrum do toho už netahejte vůbec.
4 dB? Poznal by to bez meraku vubec nekdo?
Ehh…ne…
Kolikrát by to nepoznal ani s měřákem
Nejste vy ten, co si na nějakém fóru spotřebitelů stěžoval, co je to za bordel, když dvojkompresorová lednička má hluk 38 dB, tak jak to, že jednokompresorová nemá 19 dB?
Z hlediska akustického tlaku je pokles o 4 dB snížení tlaku na méně než polovinu (konkrétně na 40 procent).
Přesně tak, někdo prostě neví, že jde o log(10) jednotku. A někdo vůbec netuší, co je to logaritmus a jak vypadá.
Prostě jako kdyby ta tramvaj jela jenom po jedné kolejnici.
Vnímání zvuku je holt ale takové. 4 dB jdou poznat. Ale holt to není jako strčit rádio pod polštář, což by si možná někteří představovali.
Zdraví to ale uleví aspoň trochu, a to se počítá.
Hodnotu ne. Ale pro představu hluk ulice je kolem 70dB (67-73dB), konverzace kolem 60dB (57-63dB). Takže se mužete z hluku dopravy dostat na uroveň hlasitější konverzace. Neni psáno jak to eliminuje frekvence zvuku. Mužete odrušit i některé nepřijemné pískaní. Jinak od 70dB se doporučuje ochrána sluchu. Takže se i pomocí 4dB dostanete z pásma lehkého poškozování sluchu do pásma, kdy nedochází k poškození. Spíše ty 4dB potřeba brát v kontextu. 4dB uděla trava v kolejišti, 3dB uděla nové položení koleji, 2dB je třeba rozdíl mezi novým okolkem a sjetým, další 2dB je kolejnice s novou geometri vs stará. A dohromady… Číst vice »
Tak zaplaťpambu, že má DPO srovnané priority. Vše vyřešené, tak se teď může vrhnout na pokládání trávy mezi koleje.
Áá, další panáček, co měl v ruce obrázkovou Dialektiku pro mateřské školy.
Ano, zeleny pas je super. Ale musia polievat, inak bude sucha trava pocas obdobi bez sazda.
Jo no, je škoda že se k takovejm projektům rovnou neplánuje závlaha. Třeba v Praze by 1% průtoku Vltavy asi dokázalo zavlažit značnou část exponovaný veřejný zeleně. Pro představu i když je celkem sucho, tak Vltavou těch 50 kubíků teče.
Zase na druhou stranu když sem od závlahy na Hradčanský dostal v nočce sprchu skrz otevřený okno, tak sem doufal že je to pitný.
Sucho? Už třetí rok v řadě jsou nadprůměrné úhrny srážek, o suchu nemůže být řec.
Jo? A kde? Druhej. A jsou nárazové.
Plácáte blbosti.
https://www.chmi.cz/historicka-data/pocasi/uzemni-srazky#
Za rok 2020 je to 114 % oproti průměru. Rok 2019 byl ale podprůměrný.
závlaha je součástí projektu v ulici Vyškovická, v ulici Dr. Martínka se jedná o rozchodníky a tam závlaha není protože se pokládalo na stávající trať
Proto už se konečně začínají projektovat rekonstrukce ulic s cílem zadržet a využít srážkovou vodu pro zeleň, aktuálně třeba Seifertova. Nejhorší je mít zaasfltované město, kde voda rychle steče do kanálu a celá ulice je za hodinu po dešti suchá.
Nemusi. Možna by chtělo zjisti z jakých rostlin to je, než rychlé komentovat. Jsou to suchomíilné rostliny.
Zatravněné kolejiště je samozřejmě lepší. Třeba to jednoho dne pochopí i Praha 4.
A taky praha 5, kde teď při rekonstrukci tramvajové trati na Barrandov zrusili zatravněný pás mezi hlubočepy a barrandovem… Ony ty tramvaje při posypávání pískem při jízdě z barrandvského kopce totiž vůůbec nepráší…
Lepší „čistý“ písek, než písek s pyly, zbytky od kytek atd.
No ale to jste tam asi nikdy nebyl ne?? Ono to totiž není prach a pyly, ale prach NEBO pyly… A ,ač sám alegik , dám přednost 4. týdnům kýchání, než 52 týdnům prášení křemeného prachu do plic…
I na to je pamatováno.
I když úplně jiným mechanismem než myslíte (smyčkou před žst. Smíchov)
No blíž je smyčka v hlubočepích, jestli myslíte že to prášení omezí tím, že omezí jizdu tramvají z/do kopce…
Těsně vedle. Na tom Smíchově bude všechno končit. A tramvaje, které tam jezdit nebudou – tam nebudou prášit…
No…ono jí jaksi jednoho dne nic jiného nezbyde…
Místo otevřené trati je to super. Ale místo asfaltu nebo betonu, zejména tam, kde často jezdí vozy IZS, je to hezká blbost. V Praze viz Vršovická/V Olšinách (západní část ulice). Vozovky 2+2, 1 pruh parkoviště + cyklo, druhý úzký a uprostřed trávník. Nemocnice za rohem, za dalším hasiči. Sice houkat můžou, ale neprojedou. V minulosti jezdili po kolejích.