FlixTrain oznámil velkou expanzi v Německu, poprvé spustí i noční vlaky
FlixTrain začne v Německu jezdit poprvé i do Bavorska, konkurovat Deutsche Bahn chce hlavně cenou.
Společnost FlixMobility týden po startu provozu svých vlaků pod značkou FlixTrain ve Švédsku výrazně rozšíří svoji síť spojů na svém domácím trhu v Německu. Nově vstupuje na tři nové trasy, začne také nabízet spojení přes noc.
FlixTrain oznámil další expanzi dnes v tiskové zprávě. Neuvádí v ní, s jakými dopravci bude spolupracovat ani o jaké typy vozů půjde. Počet linek v Německu zdvojnásobí. Nově začne jezdit z Hamburku do Lipska přes Berlín, z Mnichova do Frankfurtu a a také z Hamburku do Mnichova přes Berlín jako noční spoj. Celkově se tak síť dopravce rozšíří o 15 nových měst, v Německu bude obsluhovat 40 míst.
Firma současně oznámila, že uspíší restart stávajících linek: z Hamburku do Kolína nad Rýnem a z Berlína do Kolína nad Rýnem začne jezdit od 20. května. V červnu se pak vrátí na trasu Stuttgart – Berlín.
Jízdenky od 5 eur
Podle jízdních řádů vyjede mezi Lipskem a Hamburkem od 27. května. Po celé trase nabídne jeden pár vlaků denně, mezi Berlínem a Hamburkem až čtyři denně. FlixTrain, který využívá klasické soupravy s vozy do 200 km/h, bude na této trase proti rychlovlakům ICE o čtvrt hodiny pomalejší. Lze ale očekávat, že bude výrazně levnější než Deutsche Bahn. U německého státního dopravce stojí jízdenky v den odjezdu často přes 70 eur, FlixTrain začíná na 5 eurech. „Vysíláme tím jasný signál, že cesta vlakem musí být dostupná pro všechny. Lidé by měli mít na výběr, jakým vlakem pojedou,“ řekl šéf FlixMobility André Schwämmlein.
Od 18. června budou zelené vlaky obsluhovat nově i Mnichov, kde společnost FlixMobility vznikla. Z Mnichova do Frankfurtu nad Mohanem budou jezdit přes Augsburg, Würzburg, Aschaffenburg a Hanau jednou denně tam a zpět. Nové bude i noční spojení Mnichova s Hamburkem, které povede přes Norimberk a Berlín. Půjde o jeden pár spojů, který bude vyjíždět z Mnichova těsně před půlnocí, doba jízdy je kolem deseti hodin. Z Hamburku vyjíždí už před osmou hodinou večer a v Mnichově je před šestou. Nepůjde o klasický ubytovací vlak, rezervační systém ukazuje pouze místa k sezení.