Praha vypsala první tendr na provoz vlaků. Dopravci se utkají o linky S49 a S61
Pro každou linku se počítá se třemi elektrickými jednotkami, sedmá jednotka bude sloužit jako záložní.
Hlavní město Praha začíná naplňovat své plány na železnici, když vypsalo svůj vůbec první otevřený tendr na dopravce. Soutěž se týká dvou linek: stávající S49 (Roztoky u Prahy – Libeň – Hostivař), kterou dnes zajišťuje Arriva motorovými jednotkami, a úplně nové S61 (Vršovice – Zahradní Město – Depo Hostivař – Běchovice).
Vítěz získá smlouvu na 15 let, poprvé by podle ní měl vyjet v prosinci 2024. Město ale v případě komplikací v soutěži připouští i posun začátku plnění. Celková kompenzace pro dopravce za dobu trvání smlouvy se odhaduje až na 7,37 miliardy korun, a to při využití opcí na maximální zahuštění provozu. Smlouva bude v takzvaném brutto režimu, tedy riziko tržeb ponese město.
Pro každou linku se počítá se třemi elektrickými jednotkami, sedmá jednotka bude sloužit jako záložní vozidlo pro obě trasy. Jednotky budou dvousystémové (3 kV ss a 25 kV 50 Hz), vybavené zabezpečovačem ETCS a s kapacitou 240 míst k sezení.
Předpokládaný rozsah objednaných dopravních výkonů je stanoven na 457 tisíc vlakových kilometrů ročně pro linku S49 a 297 tisíc vlakových kilometrů ročně pro linku S61. Celkem se tedy soutěží o 754 tisíc vlakokilometrů ročně. Lhůta pro podání nabídek je zatím stanovena na 28. června.