Praha vypsala první tendr na provoz vlaků. Dopravci se utkají o linky S49 a S61
Městskou linku S49 dnes zajišťuje Arriva. Pramen: ROPID
Pro každou linku se počítá se třemi elektrickými jednotkami, sedmá jednotka bude sloužit jako záložní.
Elektrická jednotka může být i Vectron+DBz750? Nebo to musí vypadat jako Leoštramvaj? Arriva asi nemá nic se smetákem a GW to zkoušet ani nebude.
Pendolin je 7 a mají WiFi….
Proč to končí ve Vršovicích a neprotáhnout to třeba přes Kačerov,Krč,Braník do budoucna i kvůli metru linky D 🙂
Po rekonstrukci mostu na Výtoni se plánuje prodloužit linku na Smíchov. Přes Kačerov, a Krč bude pak jezdit linka S71.
Hmm…to si ještě počkáme…
Než ten most od samé péče spadne…než vyprojektují nový…postaví ho…zprovozní…
jsem zvědav, co kdo nabídne proti ČD. osobně bych čekal nějaký žlutý vlak, co svět ještě neviděl.
No, koneckonců proč ne, modrých vlaků, co svět ještě neviděl, už tu bylo dost.
jo, bude to barevně pestřejší
Nevím, i když o prvcích prázdné množiny platí cokoliv, tak třeba ano.
mimochodem, počkejme si, co doda Pesa zlutakovi…
CD rozhodně nejsou bezvadné, ale nejsou samy. Arriva provozovala retro-mrazo-rychliky, DLB zase retro sukafon místo modernějšího vozidla. komické ohlasovani, kam všude bude jezdit leo vynechává.
a ano, modří toho másla mají na hlavě zdaleka nejvíce, při nejdelší historii a drtivé většině výkonu, to je naprosto očekávané…
Co se týče barvy, dá se očákávat, že to bude jezdit v barvách PID.
Což je smutné, napatlaj na to ten novej humus, staré dobré „pid malování“ by bylo 100x lepší.
Elektrizované ojetiny z Německa se v Kotlince nedají použít. Není to podraz na Arrivu?
Ojetinám z Německa by asi našich 3 kV DC moc nechutnalo.
A co Bastardi, řada 371?
To nejsou německé lokomotivy. A na regionální dopravu s častými zastávkami nejsou příliš vhodné.
Než by se se svými udýchanými odporníky 371 pořádně rozjel, bylo by vhodné brzdit do další zastávky…
Jak se liší od odporníků CityFrogu?
Třeba tím, že ještě jezdí 😀
Co brání Arriva, nebo komukoliv jinému koupit např. Pantery od ŠT. Žádný přírodní zákon, který by znemožňoval Panterům jízdu i v jiném nátěru než je Najbrt není😀
Rozum ?
Kapacita výroby, mám dojem, že je naplněna na více než 100%. Možná žlutý bude mít štěstí u Pesy, kde má objednáno do Ústí dvouvozovky.
pokud mu je dodají…
Regiojet .No u jednotek pro Ústecký kraj má další technické potíže a to že soutěží ETC-S zvlášť ,nemá to vysoutěženo? A jeho platební morálka nic moc. Arriva má za sebou DB, takže mohou koupit i od dalších výrobců?
Vlastnosti výrobce, tedy Scheißewerke Pilsen?
Zrovna ŠT fakt ten rozum, ale dvousystémovýmu Flirtu nic. Nicméně u této linky bych řekl, že kompenzace bude víc jak 90% všech peněz, tak pak je otázkou, zda.se do toho bude někomu mimo ČD chtít jít.
A kdo řekl, že musí jezdit elektricky?
Elektrická jednotka tažená lokomotivou by podmínky nesplnila?
A není zbytečný tahat elektrickou jednotku další mašinou ?
Oceňuji snahu ale ještě tomu kousek chyby. Proč vlaky nejedou Hostivaře až do Říčan a z Vršovic někam na Smíchov? Chápu že na hlavák z kapacitních důvodů ne, ale úvrať na Masaryčce a dal západním směrem někam na okraj města by bylo taky řešení.
Počítá se s tím do budoucna; co tak vím, tak se čeká na celkové rozšíření Výtoňského mostu, přebudování vinohradských tunelů atd. atd.
Masaryčka má ve špičkách kapacitní problém už dnes. Navíc od Roztok zbytečný závlek protože jedou přímé vlaky. Jediná výhoda je že směr na jih by se v Libni nemuselo křížit celé zhlaví.
Zadávací dokumentace hovoří o možnosti několika opcí, ať už to je například Vámi zmiňované prodloužení z Hostivaře do Říčan, nebo třeba z Běchovic do Úval. Předpokládám ale, že to závisí na kapacitních a infrastrukturních možnostech.
Bylo by pěkné kdyby na sebe linky navazovaly v Depu Hostivař systémem hrana-hrana.
Myslíte vlak a tramvaj?
Ať počítám, jak počítám…
7,37 mld Kč / 15let / 754tis km = 651,6Kč/km
To ty vlaky budou maglev a pozlacené, či jak došli k takové ceně?
Čekal bych, že problém bude v tom, že 7.37mld bude maximální cena při rozšíření provozu do Říčan a Úval, tedy na víc jak 754 000 km. V tiskové zprávě HLMP je uvdedeno: „Předpokládaná roční hodnota zakázky na provoz linek S49 a S61 v základní verzi (bez opcí) je cca 250 mil. Kč.“
Díky za doplnění. Vycházel jsem z informací toho článku. Přece jen asi bude i výrazný rozdíl na netto a brutto smlovy
BUDE I PŘESTUP V MALEŠICÍCH ?
Přestup na co? Když bude zastávka DH, nemá už smysl stavět v Malešicích.
Tak max do kontejneru na Žižkov.
Docela by se mi líbilo, kdyby časem (po rekonstrukci výtoňského viaduktu) se S61 na Smíchově propojila s linkami S6 a S65, buďto dvouzdrojovými vozidly, nebo předpokládat, že v tu dobu už bude i Semmering a Prokopák zadrátovaný.
V údolí dráty asi ano, ale ne Semmeringu těžko, navíc zde není důvod, jde o historickou trať, kde vystačí nízkoemisní motor.
Semmering není žádná historická trať a pokud se skutečně začně něco dít s tratěmi v oblasti letiště a Kladna, význam semmeringu vzroste a elektrifikace bude na místě.
Tato trať, jako mnohé jiné, už dávno ztratila původní význam. Nyní je zajímavá jen pro svoje technické parametry a že v krátkém úseku nabízí zajímavý výhled. Nyní slouží jako atrakce pro historické jízdy… https://pid.cz/zabava-a-zajimavosti/prazsky-motoracek/
O Hrbaté se také tvrdilo, že ztratila svůj význam.
semmering ale opravdu už nemá valného smyslu. sice se tam nějaký malý vůz provozovat dá, ale trať vede většinou rozptýlenou zástavbou a je nevhodně zaústěna na smíchovském nádraží.
dokud se nevyřeší toto nebo alespoň nebude jezdit bez pauz rovnou na hlavní, tak se rozvíjet nedá.
Význam semmeringu nikdy nespočíval ani nebude spočívat v obsluze okolní zástavby osobní dopravou, ale ještě dlouho to bude jediné spojení z oblasti kladenska/letiště na hlavní nádraží a využitelné i pro nákladní dopravu. Nejsem stoupencem představy, že by na LVH měly smysl přímé rychlíky od Brna/Ostravy/odjinud, ale S-bahn KLadno/letiště-Wilson/Vršovice by určitě smysl měl. Zapojení na Smíchově je v plánu a samozřejmě toto vše může následovat až po vyřešení železničního mostu pod Vyšehradem.
jo, jenže náklady přes hlavní nikdy jezdit nebudou, ani není jaké náklady tahat ze smíchova na kladno přes tenhle krpál, prostě tahle spojka buštěhradky je z tohoto hlediska mrtvá.
s-bahn z kladna pojede na masaryčku, tenhle nemá úplně smysl. jako šlo by mít v půl na masaryčku a v celou na hlavní, ale proč platit drsnou reko dvbou tratí, když by stačila jedna?
navíc rvát do nuselského údolí další linku…mňo, nevím, fakt nevím. a ano nevím, jaká je poptávka od kladna / hostivic do vršovic
no vidíte, já pro změnu zastávám názor že nějaká expresní doprava na Ruzyň z větší dálky je na místě, páč pokud jedu třeba Brno-Ruzyň-Paris je to ,mnohem komfortnější než, když do toho ještě vložím nějaké „MHD“ hlavák-Ruzyň
a proč ne od budějic, plzně, liberce a ústí?
mnohem více by pomohlo, kdyby cca podél magistrály (‚a trošku níže) zavěsili prosklený tubus s pojízdným chodníkem až na masaryčku.
a z masaryčky by to v taktu 15-20 minut jezdilo na ruzyni
kvůli rychlíku z moravy se skoro prázdnými vozy v úseku hlavní-ruzyně nemá smysl elektrizovat úsek od smíchova nahoru
protože bohužel nelze, aby všechny rychlíky jeli až na Ruzyň (kapacita trati, množství cestujících, ekonomická náročnost atd.), proto bych vybral jednu nebo dvě trasy, které bych tam prodloužil, od Liberce tam prodloužíte co??
měla by to být trasa, která osloví potenciálně nejvíc cestujících a propojí letiště spíše se vzdálenější částí republiky než s okolím Prahy (pokud mluvíme o dálkové dopravě), takže buď Ostrava nebo Brno
Plzeň má i jiné možnosti, jak se VHD dostat na letiště, navíc je relativně blízko….. to spíš bych uvažoval o Budějovicích
Zrovna Brno má dost luxusní možnost, jak se dostat na letiště i bez toho. Jmenuje se Schwechat…
Rychlík z Liberce – 😂😂😂
To je anekdota která jen tak neomrzí…
Myslím že v brzké době se do Paris pojede leda (nočním) vlakem. Pro těch pár co si to budou moci stále dovolit bude tágo na Ruzyň už pakatel…
přeháníte
Ano. Už zamčené, obydlené vagony se v pátek připojí k R 752…a samostatně s EuroDualem přes Norimberk, Kolín, Saarbrücken do Paříže, kam bude příjezd mezi 8-9h v sobotu ráno.
Řazení a ceny se budou odvíjet podle zájmu.
Každá trať ztratila svůj původní význam. Ale zase našla jiný. Třeba taková Ferdinandka byla postavena pro přepravu soli. A vozí se tam sůl i dnes? Nevozí, ale jde o důležitou koridorovou trať, která vozí plno lidí i jiného nákladu.
Ztráta původního významu není argument pro zrušení nebo určení pouze pro historické jízdy.
Přímé rychlíky Letiště – Morava
No, jednu linku jsem tak v planku VRT videl,…
Myslíte na Schwechat?
no, hodně štěstí s památkářema
Já bych zvolil nikotin…blbě se totiž prokazuje…
Trať je od toho, aby se po ní jezdilo.
A ne vejralo…
Partaj jménem Ropid.
Jinými slovy, Praha se chystá utopit 7,37 miliard korun za provoz linek S49 + S61, které dle praxe z dosavadní S49 budou mít zcela zanedbatelný podíl na přepravních výkonech, místo aby touto částkou skutečně pozvedli kvalitu života ve městě, např. elektrifikací velké flotily městských autobusů. Zajímalo by mě, která partaj s tímto nesmyslem přišla, abych to zohlednil ve volbách.
Tak zrovna nové tangenciální kapacitní a rychlé spojení po železnici je IMHO daleko větší přínos, než výměna naftového gumokolu za elektrický gumokol, který by
1. neodstranil problém přetížené silniční dopravy v Praze
2. neodstranil všechny problematické aspekty autobusů (prašnost, opotřebení ulic)
3. vyžadoval drahou dodatečnou infrastrukturu při masivním nasazení
4. nezvýšil kapacitu ani nenabídl nové směrové možnosti
5. při současném rozsahu IAD neměl zásadní efekt na kvalitu ovzduší ve městě.
Tak to prosím zohledněte ve volbách taky.
Můžete se přesvědčit už teď, jaká je obsazenost „tangenciálního spojení po železnici“ S49 a tudíž jak mikroskopický má přínos pro dopravu po městě, narozdíl od autobusových linek.
Jenže to je právě to. Nově vysoutěžený dopravce má začít jezdit za 3 roky, a bude jezdit dalších 15 let, tedy celkem do roku 2039. A proto je krátkozraké to porovnávat podle toho, co je „teď“. Tímto způsobem postupuje třeba Správa železnic, a proto se zkracují nástupiště, ruší manipulační či předjízdné koleje apod., aby se za pár let přišlo na to, že se to musí obnovit. Jsem rád, že ROPID na rozdíl od nich myslí trochu více do budoucnosti. S výstavbou nových zastávek a po doběhnutí stavebních akcí význam městské železnice dále vzroste.
V úseku Roztoky – Holešovice – Libeň bývá S49 obsazená slušně, do Hostivaře je to slabší, jenže ona se poptávka buduje časem díky konzistentní nabídce – a zrovna ta v úseku Libeň – Hostivař dosud nebyla, protože S49 je první, která se škrtá. Nebude tak tomu vždy. S61 má dneska vhodnou alternativu snad jen v tramvajové lince 7, i to ne v celém úseku. Vážně chceme s jistotou tvrdit, že nikdo neocení rychlý snadný přípoj do Vršovic, Záběhlic a Malešic od Smíchova, tj. od S6, S7, S65, R16 a celé řady příměstských linek? Nebo že tímto směrem necestuje nikdo od… Číst vice »
On to predevsim zabiji interval, na S49 je momentalne int. 60min.,…
A každou chvíli výluka o které se dopravce ani neobtěžuje informovat…
O výlukách na S49 informuje ROPID
To je sice hezký, ale nějaký leták do vlaku nebo k jízdním řádům na zastávku by si dát mohli…
Tak podle toho co je teď, není nutné stavět nové dálnice, provozovat téměř všechny osobní letecké linky, většinu autobusových či železničních spojů. Není třeba provozovat plovárny a spousty dalších věcí.
Smlouva na 15 let, soutěž vyhlášená tři a půl roku před startem – dobře Praha, tak to má být.
Vstoupí Arriva do elektrické trakce? Přihlásí se Regiojet?
Hlavně aby se s rozumnými jednotkami přihlásily i ČD
ČD mají rámcovou smlouvu na EMU240, ideální pro tuto linku. Divil bych se, kdyby to nezkusili.
RJ, ano s peršinkem…
Leda až je předěláji na ESA. Je tam požadavek obou soustav.
Hlavně je tam požadavek na nízkopodlažní jednotky , jinak chcou je prelát na esa, ale určí ne kvůli osobakum
tak dvoupatrové jeté německé vozy a peršing předělaný na eso, jen nevím, nakolik to splňuje podmínky soutěže…
Ještě to chce nějaký řídicí vůz na konec 🙂
i to v mukran jistě je k dispozici 😉
Dle mých info by Arriva měla nastoupit do elektrické trakce, ale až za 5 let…
RegioJet spíše ne ten moc osobaky nechce, ale chce se prý rozrůst v ústeckém kraji
ČD, mají smluvu na pantery…
LE se chtěl přihlásit na elektriky okolo Olomouce, ale prý byla krátká doba, takže je možné že se tam přihlásí LE s pantery (říkali že tuzemský výrobce)
Proč až za 5 let? Jaký to má smysl takhle daleko odkládat?
Ještě jste zapomněli na LE, ale tomu zatím chybí 2 soupravy a zbytek není dvousystemovy.
Tato země se řítí do obrovského finančního průseru. Každý rok čím dále vyšší schodek rozpočtu. Dnes už je takřka jisté, že lidem , kterým dnes je 40-50 let se nebude moci ani zdát o životní úrovni současných penzistů. Dnes je jisté , že nebude ani na peníze , jak těmto lidem zajistit lékařskou péči na současné úrovni. Ale to nevadí. Hlavně, že stát bude rozhazovat všude možně…
Nejdriv si neco zjistete, nez ze sebe neco vyklopite. Osobaky objednavaji kraje, v tomto pripade hlavni mesto Praha.
Kraje jsou taky stat, taky ziji z penez danovych poplatniku.
Praha nebude řešit problémy se stárnutím populace ?
Prave ta starnouci populace bude potrebovat slusnou verejnou dopravu. Nemala cast starych lidi ztraci schopnosti potrebne pro rizeni auta. Fungujici verejna doprava jim muze umoznit zustat daleko dele samostatni.
“ Fungujici verejna doprava“ nemá souvislost s linkami S49 ani S61.
Ty se časem ještě zkapacitní a vzniknou další zastávky a linky se protáhnou. A přibudou i přestupy na metro A a D časem. 3. linka bude S 71. Stavby Libeňský přesmyk apod tomu pomohou. Co bude za pár let hádat podle současného provozu linky S49 není rozumné.
Fungující veřejnou dopravu jsme zde měli vždy. I před desítkami let. I tehdy se dalo dostat do každé vesnice , i tehdy šlo cestovat napříč celou zemí …..
Chce se to vrátit po spirále výrazně výše. Kolejová infrastruktura má po prvotní investici nízké náklady, tak jsem pro.
tak hlavně aby na ní měli 🙂
Na ježdění tramvají není nic tak složitého…
A nebude ani po dekolonizaci některých území…😀
hlavní město bude muset řešit stejné makroekonomické problémy jako stát, kraje rovněž, ekonomicky je to „propojené“
Takže se radši vykašlat na kvalitní dopravní obslužnost, zrušit tyto celkem smysluplné linky a přidat důchodcům 20 halířů měsíčně navíc? Ano, důchodová reforma je problém, ale řekl bych, že se to nevyřeší tím, že se zruší 2 linky, myslím si, že by bylo lepší šetřit na jiných místech.
Neznáte… korunka ke korunce… apropos na šetření halířových položek řada podnikatelů získala jmění. Nelze se na to dívat systémem , že jde o pakatel..
Babička říkávala, že kdo má bez koruny milion, ten milion nemá. Měla pravdu, i malý pramínek dokáže časem překonat příčnou skálu erozí. Korunka ke koruce a je z toho platební schopnost.
a správná hospodyňka pro pírko přes plot skočí…..to jste zapomněl.
ano, šetřit se má. ale v tuto chvíli se má šetřit také tak, že se bude kumulovat důchodový účet přechodně v přebytku (2018 a 2019) a ne že se rozfofruje nesmyslným zvýšením důchodů. Dtto rezervy zdravotních pojišťoven.
Aneb utápět se v mikromanagementu a počítání fazolí. V tomhle pytlíku je o dvě fazole míň. Podvodníci!! A už se píše stížnost.
Jedna věc je dopravní obslužnost, druhá věc je, podíl cestujících na tržbách v pražské MHD je historicky nejnižší. To zanemná, že by bylo načase zvýšit cenu roční jízdenky na dvojnásobek (cca stav řed deseti lety + inflace). Jednotlivé jízdenky již združují.
Nemyslím si, že je nutné, aby aby příjmy z tržeb byli pouhých 19 % nákladů. optimální číslo by mělo být v MHD minimálně okolo 50 %.
A nějakej příklad, kde v civilizovaném světě to těch 50 % je? Jinak, i znalost matematiky na úrovni první obecné by vám stačila k tomu, abyste si spočítal, že to by pak „klasická“ hodinová jízdenka na MHD stála 80 korun a roční kopón nějakých 9 000 (s prvním pásmem dvojnásobek atd). Nu, a se znalostí ekonomie alespoň na úrovni prvního ročníku učebního oboru kuchař / číšníky byste zase věděl, že když něco zdražím na 250 %, tak to, vyjma tam, kde má někdo na něco monopol, rozhodně nevede k tomu, že mi o 250 % narostou tržby. Kdybyste se raději… Číst vice »
50% je taková obvyklá míra krytí nákladů jízdným třeba v Německu.
asi se budete divit, možnosti jak vámi popsané zajistit jsou, jenom se musí chtít, ale pravicové šetření to není……
A co je tím řešením? Levicové rozhazování ve stylu „zdroje jsou“ a “ to se nám to žije když nám lidé půjčují“? Podle mě by každý, lhostejno zda jedinec, municipalita či stát měl žít jen z toho co dokáže vytvořit. A pokud už si půjčovat, tak pouze tehdy kdy projekt generuje návratnost (ve finančním slova smyslu, ne jakéhosi obecného blaha). Jestli toto kritérium naplňují obě zmíněné linky to nevím, nicméně mám pocit, že bych ve svém rodném městě našel jiné, podstatně potřebnější projekty s jasnou navratností, de by se ony miliardy uplatnily lépe.
To může napsat jen někdo, kdo nikdy nepochopil externality.
Jakou „návratnost“ má v tomto pohledu veřejný prostor? Kultura? Sociální služby?
Infrastruktura a doprava je obecně jednou z nejperspektivnějších investic, protože se pozitivně projeví hned na několika úrovních – dostupnější mobilita, efektivnější dopravní toky ve městě, větší atraktivita pro život, méně zdravotních komplikací v důsledku prostředí.
Toto už dávno není o „pravicovém“ nebo „levicovém“ vidění, ty pojmy jsou úplně vyprázdněné. Je to v tom, že rozumné investice dokáží indukovat růst, zatímco „úsporné“ škrty za každou cenu brzdí i zbytek ekonomiky.
Kultura může být velmi návratná, část jede čistě na komerční bázi (business jako jakýkoliv jiný), další část přináší profit zprostředkovaně, např. láká turisty. Doprava jistě ten profit přináší, otázka je zda tyto dvě linky dokáží vygenerovat (i zprostředkovaně) víc než budou stát. A zda by se ty peníze nedaly investovat lépe, třeba i do dopravy. A i na investice bychom se měli primárně vydělat, např..provozovat ZDO na dluh je zhůveřilost.
oprava zámku stekník se jistě někdy zaplatí….samozřejmě že nezaplatí. a proto ho zbouráme?
mělo vám smysl platit školu? když vidím ty intelektuální výkony, nemělo. a stejně jsme vám ji zaplatili.
Nemyslíte , že je trochu mimo srovnávat opravu historické památky a provoz nějaké železniční linky ?
Omyl, největší chybou bylo , že se pojmy jako levice a pravice spláchly do hajzlu a zůstala jenom…univerzální bezpohlavnost, která má blíže k levici než k pravici.
Ano, investice do infrastruktury jsou hodně přínosné. Investice do spotřeby ve stylu, že budu vymýšlet nové a nové možnosti, jak peníze, které nemám utratit… to je cesta do pekel. Zavádění nových a nových linek není o investicích do infrastruktury, ale o prožrávání….
A jestli existuje nějaká analýza , co konkrétně tyto linky budou znamenat pro zlepšení dopravních toků ve městě, případně pro úspory někde jinde, sem s tím…
Moment, bavím se tu se stejným V.N., který ve vedlejším článku obhajoval přímé zadávání „státním“ dopravcům, nebo je to jen shoda přezdívek?
Ano jsem to já. A nevidím v tom problém. Já si myslím, že stát by neměl mít žádného svého dopravce. Když jej ale má, tak je přímé přidělení zakázek takovému dopravci zcela logické a přirozené.
Nebo naopak – pouze jednoho dopravce. Ušetří se hodně agendy s výběrky…
Musíme se totiž chladně sami sebe zeptat, jestli se nám ti soukromníci ekonomicky vyplatili.
levice a pravice byly fangle už dávno. hlavně kvůli tomu, že podstatnou část původně levicových konceptů už jsme postupně přijali a skoro nikdo je nezpochybňuje (např. přímé rovné všeobecné volební právo, sociální zabezpečení, všeobecné zdravotnictví, dostupné školství aj.) teď je politická dělící linie spíš v tom, zda někdo chce „vůdce“, který se o něj postará a vše zařídí a nebo zda chce mít svobodu se o sebe postarat sám a žít tak jak chci aniž bych škodil okolí. rozdíl uzavřená vs. otevřená společnost. protože jinak by pitomio (krajní pravice) a bolševici (krajní levice) nemohly prosazovat stejný prokremelský, homofobní aj. program.… Číst vice »
Všeobecné a rovné volební právo je levicový koncept ? Svatá prostoto. Jasně Marie Terezie byla levicovou císařovnou, když položila základní kamen k povinné školní docházce.
Pitomio- krajní pravice ?? Už to nehulte.
Samozřejmě, že je rovné volební právo levicový koncept. Nebo máte pocit, že s nápadem, že hlas posledního pučmidráta má stejnou váhu jako hlas barona Rotschilda (když ještě před nějakými 200 lety bylo normální, že se ten pučmidrát musel pana barona ptát i na to, jestli se smí oženit), přišel tehdá nějaký upadající feudál či gründer nudící se z toho, že se mu dělníci ve fabrice málo bouřej? Víte, když o něčem nemáte ani páru, neboť vzdělání vás minulo velkým obloukem, znamená to prostě jen a to, že o něčem nemáte ani páru, neboť vzdělání vás minulo velkým obloukem. A ne… Číst vice »
A ještě k tomu sliby, které neřeší vždy cílovou skupinu.
Když budu ČD slibovat monopol, tak mě budou taky volit – protože ty R8 a R23 bude muset někdo odjezdit (tedy příslib jisté obživy). Když budu VŠ studentovi slibovat zrušení diplomových prací…tak ho to taky zaujme…apod.
v ZDO negeneruje finanční návratnost prakticky nic.
návratnost nemá taky vězeňství. zrušíte ho a zavedete lynč?
Ne,
1. některé hrady proměním ve věznice
2. zavedu trest smrti
3. zavedu odnětí svobody formou nucených prací
Co hulíte?
Mám pro Vás jednu optimistickou: Části parazitování na našich národních zdrojích se zbavíme již letos. Tedy i části zadlužení.
dej Bůh….
Ale jdi ty… To byla asi pěkná diskotéka, co?
Proto se soutěží aby se ušetřilo
Ušetřil nějaký ten penízek do nějaké té soukromé kapsy…
sice máte pravdu, že se země řítí do průšvihu, ale není to přes ZDO.
ale dotacemi na vše možné, nesmyslným snížením daní, přebujelou neefektivní byrokracií a vůbec paralýzou státu mikromanažerským Burešem, který jakoby z oka vypadl neschopným dělnickým kádrům v čele fabrik v 50. letech, metody práce i nesmylnost počínáni stejné, proto i výsledky stejné.
Až na to snížení daní (to je jedině dobře) souhlasím.
Co teprve snížení daní o 90%…
To bude teprve fata morgana…
Daně nízké, ale skoro všechno za svoje…
Desira na S49 jsou super. Kapacita taky vyhovuje. Budou mi chybět.
To, že vyhovují dnes, neznamená, že budou vyhovovat za pár pet (soutěž je na 15 let). Předpokládám, že zejména výstavba nových zastávek linku zatraktivní, i rozsah provozu by se měl mírně rozšířit. Nehledě na aspekt „diesel pod dráty“.
Od doby, kdy tam jezdily 451 došlo spíše k poklesu poptávky, navzdory prodloužení z Libně do Hostivaře, které si cestujicí ani po letech neoblíbili.
Právě naopak, oblíbilo si ho už dost cestujících víc než dost.
Místo tří už jich z Libně do Hosti jezdí alespoň šest? No nádhera, právě došlo ke zvýšení počtu cestujících na dvojnásobek…
Ne, rozhodně jich tam jezdí víc, než 6. Samozřejmě pokud nejedete
* pokud nejedete v neděli brzo ráno
Já jen nechápu, k čemu chce Praha dvousystémové jednotky. Jsem myslel, že se to tam bude přepínat až jako poslední 🙂
Objednávat v dnešní době čistě stejnosměrné vozidlo není vhodné.
Jedině do Polska
Protože (například) můžou existovat poměrně opodstatnitelné obavy, že třeba zrovna Běchovice by se mohly přepínat dříve jak zbytek Prahy?
Nebo existují místa jako jsou Zdice nebo Olbramovice. Tam se dokonce v rámci PIDu střídavina využije již dneska.
Pak tu je trať na letiště – v rámci novostavby musí též být střídavá.
To je šaškárna ty soutěže. A 15 let se nebude měnit počet cestujících? Že bude stačit stejná jednotka na 15 let?
Normálně by měl dopravce jedno záložní vozidlo pro více tratí. Tady bude kempovat jedna zbytečná jednotka ze sedmi.
Bruto smlouvy se ukázaly jako strašně výhodné v době kovidu. Super volba.
Šaškárna.
Jedna záložní jednotka na 6 turnusovaných je zbytečně moc? I se zohledněním plánované údržby a mimořádností? Tento poměr je zcela běžný a ještě to mívá dopravce nějak ošetřeno, kde si případně půjčit další vozidlo.
Třeba AŽD má 3 turnusova a „6zaloznich“ , ale ty jezdí i jako výletní
Třeba RJ ÚK má 6 turnusovych a 3 zálohy i přesto někdy zaskakuje autobus za vlak , jednou dokonce i dva autobusy
To jsou ty 628 asi spolehlivá vozidla…😁
Modrogum?
Kolik jezdí cestujících linkou S49, že je požadována dvojnásobná kapacita nové jednotky oproti současnosti (845 – 122 cestujících, 642 – 110 cestujících).
Trochu mám obavy, aby se linkou S61 ještě více nevyháněla nákladní doprava z železnice.
Kvůli Covidu jezdí málo lidí, navíc v Roztokách je dočasně zrušeno parkoviště u nádraží, což nemálo pravidelných cestující odradilo. Špičkové vlaky před Covidem byli plné ze 2/3, příští rok se dá očekávat stejná zaplněnost a v dalších letech se bude intenzivně stavět v Roztokách u nádraží takže vše dá předpokládat nárůst cestujích.
V Roztokách se bude stavět – v areálu chemičky?
Ne přímo před nádražím v nádražní ulici, dva obytné soubory. Velký v prostoru firmy Pohl, několik domů a jeden dům místo současné ruiny vedle herny. Plus pivovar Perron otevře letní zahrádku.
Ted kdyz s ni jezdim, cca 30-40 lidi mezi Libni a Hostivari + nejaka kola, linku zabiji spatny interval, sam mam problem obcas s ni jet, kdyz ji nestiham, musim pak autobusem, ale trva to misto 10min. vlakem cca 30min. busem, vcera mel bus 10min. zpozdeni a to se snazil na Spojovaci predjizdet kolonu aut stojici v BUS pruhu, k velke nevoli ridicu… Ma se prodlouzit az do Rican, coz nejake cestujici take privede… Je to vubec nejrychlejsi spojeni mezi Hostivari, Libni, Holesovicemi a Dejvicemi… Ano, nakladni doprava je tam problem je tam jednokolejka mezi Libni-Malesicemi a Malesicemi-Hostivari… Zni to… Číst vice »
Mezi Libni a Hostivari nejezdí 30-40 lidi, ale ve skutečnosti tak desetina tohoto počtu.
Nejste náhodou přejmenovaný Souprava/Spravedlnost/Soukromý kůň/DPP odborník/USA/(ještě nějaký jiný nick, který zde dotyčný používal)? Vaše příspěvky by tomu odpovídaly.
Mezi Libní a Hostivaří jezdilo před pandemií dost lidí, samozřejmě záleží na denní době a dni v týdnu. Rozhodně tento úsek smysl má, je to mnohem rychlejší a spolehlivější, než linka 183 po věčně ucpané Průmyslové ulici. Kdyby S49 neměla tak dlouhý interval, pak by bylo využití ještě mnohem vyšší.
Navzdory vašim pohádkám jezdí vlakem v tomto úseku naprosté minimum lidí, zcela zanedbatelné počty ve srovnání s s autobusovými linkami přes Průmyslovou.
Jakým pohádkám, co to tu plácáte za nesmysly? Evidentně jste tam nikdy nejel, když tu tvrdíte tyto nepravdy.
Po Průmyslové jet ve špičce znamená stát v koloně i několik desítek minut. Každý, kdo to zažil, tak to zná. Vlak je naprosto konkurenceschopný a proto je využíván, bez ohledu na to, co tu napíšete.
nemate pravdu, jezdim s ni tak 3x-4x v tydnu kazdym smerem, vim co vystupuje v hostivari… ale byvalo to mene, kdyz byl covid…
Taky myslím, že by stálo za to spojit S49 a plánovanou S71 do jedné (Roztoky-Zahraďák-Radotín). Naopak zajíždění S49 do Hostivaře po dostavbě ZM trochu ztratí smysl…
S49 z Hostivaře má význam pro toho, kdo přijede od Říčan a pojede na opačný konec Prahy, anebo jednu stanici na MA, aby zbytečně nemusel do centra.
S61, pokud pojede jen z Vršovic, ne už ze Smíchova, tak je dle mého zbytečná a byla by daleko lepší linka z Běchovic do Radotína přes most inteligence.
Pro toho kdo přijede z Říčan je myslím celkem jedno, jestli přestoupí v Hostivaři (kde to nyní moc nenavazuje), nebo na ZM (pokud by se lépe vyřešily návaznosti). Samozřejmě, pokud by se S49 protáhla do Říčan, situace by byla jiná…
V Hostivaři by měla být synchronizace jízdních řádů tak, aby S49 odjížděla po přestupu cestujících z S9 od Říčan.