Správa železnic rozšíří státní postrky. Kvůli výluce v Bezpráví bude RegioJet pomáhat nákladním vlakům do Přerova
Důvodem jsou noční výluky mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí.
Výluky na hlavním koridoru mezi Chocní a Ústím nad Orlicí od zítřka pokročí do nočního zastavení provozu. Kvůli tomu chystá Správa železnic rozšíření postrkové služby pro nákladní vlaky i mimo úsek Kutná Hora – Havlíčkův Brod – Brno, konkrétně na úsek z Brna do Přerova nebo až do Olomouce.
Provoz postrků zajistí stejně jako v případě trasy přes Vysočinu RegioJet s lokomotivami Siemens Vectron. Správa železnic zakázku RegioJetu zadala přímo bez další soutěže. „Správa železnic v této věci postupuje plně v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek, smlouva bude zveřejněna v registru smluv,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Kontrakt se objevil v registru smluv dnes.
RegioJet má na trasu do Přerova nasadit dvě lokomotivy. Jedna bude k dispozici nepřetržitě, druhá přes noc. Podobná situace má nastat letos ještě třikrát. RegioJet vyhrál zakázku na veřejnou postrkovou službu, kterou Správa železnic vypsala na vedení nákladních vlaků přes Vysočinu. Důvodem jsou výluky a omezení na trase přes Pardubice a Českou Třebovou.
Jednou z největších akcí na trase je modernizace koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí, která oficiálně začala minulý týden. Právě kvůli této výluce dochází k rozšíření postrkové služby o větev Brno – Přerov. Zhotovitelem prací v hodnotě 3,396 miliardy Kč je sdružení firem Eurovia CS, Chládek a Tintěra, Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.
V údolí Orlice zmizí dočasně jedna kolej
V rámci stavby dojde na téměř 10 kilometrů dlouhém úseku k rekonstrukci železničního svršku a spodku, a to včetně hloubkové sanace násypového tělesa trati v nestabilních úsecích. Modernizace se zaměří i na zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Kompletní přestavbou projde stanice Brandýs nad Orlicí. Nová nástupiště se přesunou blíže ke kolejovému rozvětvení ve směru na Ústí nad Orlicí, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 mm. Zastávka Bezpráví bude zrušena. V její blízkosti vznikne nová odbočka, která významným způsobem zvýší propustnost trati.
V květnu začíná výluka druhé traťové koleje, zrekonstruuje se první traťová kolej, opraví trakční vedení a mosty a vloží výhybky v budoucí odbočce Bezpráví. Po jejím zprovoznění na konci roku bude možné využít obě koleje mezi stanicí Ústí nad Orlicí a odbočkou Bezpráví, respektive mezi touto odbočkou a stanicí Brandýs nad Orlicí při organizaci dalších výluk. Pak již nebude nutné omezovat provoz v celém úseku.
V únoru příštího roku začne výluka první traťové koleje v úseku odbočka Bezpráví – Brandýs nad Orlicí, během které se kromě rekonstrukce traťové koleje, trakčního vedení a mostních objektů rozběhne i přestavba stanice Brandýs nad Orlicí. V roce 2023 budou postupně probíhat rekonstrukční práce na železničním svršku a spodku ve všech částech traťového úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí. Postupné výluky ve stanici Brandýs nad Orlicí umožní kromě rekonstrukce kolejí a trakčního vedení i vybudování nových nástupišť s výškou nástupní hrany 550 mm nad kolejí, která přinesou cestujícím výrazně komfortnější nástup do vlaku.