Norwegian zavede wi-fi zdarma na všech letech, startuje s expanzí do Jižní Ameriky
Základnou pro globální expanzi norské nízkonákladové společnosti Norwegian Air Shuttle se má stát Londýn. Norský dopravce dnes v britské metropoli
Základnou pro globální expanzi norské nízkonákladové společnosti Norwegian Air Shuttle se má stát Londýn. Norský dopravce dnes v britské metropoli oznámil ambiciózní plány na další růst včetně nových linek.
Už zítra firma letí poprvé z Londýna do Buenos Aires. Argentinské hlavní město je první destinací v Jižní Americe, kde firma již získala licenci a chce spustit desítky nových vnitrostátních i dálkových letů. Ve hře jsou i lety do Prahy.
„Velká Británie bude srdcem naší globální expanze,“ řekl šéf aerolinek Bjorn Kjos. Po lince do Buenos Aires přijde ještě v březnu spojení do Chicaga a Austinu. Na lety z londýnského letiště Gatwick nasazuje Norwegian Boeing 787 Dreamliner, nově ale také začal létat ze Skotska a Irska přes Atlantik s úzkotrupými boeingy 737 MAX 8. V USA chce nově začít létat také do Filadelfie, Detroitu a Minneapolis.
Od příštího roku zařadí Norwegian do flotily i Airbusy A321LR, které umožní i lety přes Atlantik. Firma minulý týden oznámila, že jejich nasazení zvažuje i v Praze.
Firma chce proniknout více i na asijské trhy, naráží ale na problém s povolením pro lety přes Rusko, Tamější úřady nechtějí dopravci povolit využít koridor přes Sibiř pro lety do Číny či Japonska. Kompletní plány zveřejnila firma v tiskové zprávě.
Norwegian je jedním z mála dopravců, kteří nabízí během letu možnost zdarma připojit se k internetu, do konce roku tuto možnost chce nabídnout i na všech dálkových letech.
CEO Bjorn Kjos: “Everybody should have access to free Wi-Fi and we will offer it for free on our long-haul flights later this year” pic.twitter.com/zDgTHgqbok
— Norwegian (@Fly_Norwegian) February 13, 2018
Velká expanze Norwegian je častým tématem mezi analytiky a investory, řada z nich se obává, že firma roste až přílši rychle a nemusí tempo expanze zvládnout. Server AeroTime upozornil například na fakt, že firma na každé sedačce především díky expanzi do dálkových letů prodělává téměř deset euro.