U Bělotína začne ve čtvrtek druhá část velké opravy dálnice D48, omezí dopravu
Kromě opravy probíhá na D48 i velké budování nových kilometrů
Velká oprava dálnice D48 u Bělotína za 168 milionů korun se ve čtvrtek po zimní přestávce přesune do levého pásu (směr na Brno). Doprava bude během prací většinou omezena jen na dva jízdní pruhy. Oprava tří kilometrů by měla být hotova do konce května.
Oprava bude rozdělena na etapy, kterým se bude přizpůsobovat i provoz. Dálnice dostane například nový asfalt a svodidla, opravou projdou mosty a obnoveno bude značení. Během uzavírek budou muset motoristé využít i objízdné trasy.
Dálnice D48 je důležitou dopravní tepnou orientovanou západovýchodním směrem. Spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem. Je součástí evropského tahu E462 Brno – Český Těšín – Krakov.
Kromě opravy probíhá na D48 i velké budování nových kilometrů. Loni v prosinci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) slavnostně otevřelo řidičům úsek u Příbora (Rybí – Rychaltice), dva úseky obchvatu Frýdku-Místku se staví a budou dokončeny na konci roku 2022. Na jaře má začít i třímiliardová stavba 13 kilometrů od Bělotína k Novému Jičínu. Fakticky jde o přeměnu původní I/48 v dálnici.
Oprava D48 u Bělotína a dopravní omezení:
a) Etapa 0: dne 25. 3. 2021.
Demontáž svodidel na přejezdu SDP v km 0,6–0,7, režim dopravy 1+0/0+1 (vlevo/vpravo).
b) Etapa 1A: 25. 3.–13. 5. 2021.
Uzavírka levého jízdního pásu D48 v km 0,6–3, režim dopravy 0/1+1 s ponecháním odbočení do Bělotína, bez výjezdu na D1 směr Ostrava – značená objízdná trasa povede na místo otočení přes nejbližší MÚK 308 Hranice.
c) Etapa 1B: Termín v rámci realizace etapy 1A, doba trvání maximálně 2+2 dny.
Uzavírka levého jízdního pásu D48 v km 0,6–3, režim dopravy 0/1+1 bez odbočení do Bělotína, bez výjezdu na D1 směr Ostrava – značená objízdná trasa povede na místo otočení přes nejbližší MÚK 308 Hranice.
d) Etapa 2: 13. 5.–27. 5. 2021
Uzavírka levých jízdních pruhů D48 v km 0–1, režim dopravy 1+0/0+1 s uzavřením nájezdu směr Brno – značená objízdná trasa povede na místo otočení přes nejbližší MÚK 321 Mankovice.
Harmonogram opravy levého pásu D48 počítá s odstraněním asfaltového krytu včetně horní podkladní vrstvy, aby mohl být následně položen nový asfalt. V rámci plánovaného programu proběhne také výměna svodidel, oprava mostního příslušenství, vybudování nového přejezdu SDP a obnova či úprava vodorovného značení. Cena kompletní opravy dálnice D48 v obou směrech vyjde na cca 168,2 milionu Kč bez DPH.