Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD zprovoznilo nový dálniční úsek u Příbora i spojku na Mošnov

Nový úsek silnice I/58 Příbor - Skotnice. Foto: Eurovia CS
Nový úsek silnice I/58 Příbor - Skotnice. Foto: Eurovia CS
Nový dálniční úsek vznikl přestavbou čtyřpruhové silnice I/48, kde docházelo k častým nehodám

Střihači pásek na dálnicích mají letos za sebou druhou a poslední ceremonii tohoto druhu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zprovoznilo 11,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D48 u Příbora (Rybí – Rychaltice). Zároveň se řidičům otevřel navazující tříkilometrový obchvat Skotnice na silnici I/58, který funguje i jako spojka do průmyslové zóny Mošnov.

Nový dálniční úsek D48 vznikl přestavbou čtyřpruhové silnice I/48. Silnice měla nevyhovující šířku a nebyla směrově rozdělená. Šlo o úsek s velkým počtem nehod, což by se mělo s povýšením na dálnici změnit.

Dálnice D48 je důležitou dopravní tepnou orientovanou západovýchodním směrem. Spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem. Je součástí evropského tahu E462 Brno – Český Těšín – Krakov. Výstavba D48 bude pokračovat i v příštím roce, kdy se zahájí stavba úseku MÚK Bělotín – Rybí I. etapa v délce 13,2 km. Uvedení do provozu tohoto úseku se předpokládá v roce 2024. Staví se také dva úseky obchvatu Frýdku-Místku, oba budou dokončeny na konci roku 2022.

„Druhou dnes zprovozňovanou stavbou je obchvat Skotnice na silnici I/58, který zajistí odvedení tranzitní dopravy z centra obce, díky čemuž dojde k výraznému snížení hluku i emisí. Technickou zajímavostí stavby je 150 metrů dlouhý hloubený tunel, který je veden pod Prchalovem,“ doplnil k novému obchvatu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

První letošní dálniční otvíračkou bylo zprovoznění deseti nových kilometrů na karlovarské D6.

Nový úsek D48 u Příbora. Pramen: ŘSD
Nový úsek D48 u Příbora. Pramen: ŘSD

D48 Rybí – MÚK Rychaltice

Hlavní trasa:

délka: 11,5 km

kategorie: R 25,5/120

počet stavebních objektů: 147

zhotovitel: Metrostav, Swietelsky, Colas

cena stavby dle smlouvy: 2 069 mil. Kč bez DPH

Obchvat Skotnice na I/58. Pramen: ŘSD
Obchvat Skotnice na I/58. Pramen: ŘSD

I/58 Příbor – Skotnice

Hlavní trasa:

délka: 3,0 km

kategorie: S 11,5/80

počet všech stav. objektů: 48

zhotovitel: EUROVIA CS

cena stavby dle smlouvy: 439 mil. Kč bez DPH

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ornyl

Tak vidím, že budu jezdit do Havířova ke švagrové jinou trasou. Platit dálniční známku kvůli několika cestám za rok tímto směrem opravdu nebudu…

Vladimír Bílý

Zajímavé. Na severní Moravě a ve Slezku se staví jak o život a v Jihomoravském kraji nula roky dozadu a bohužel i s nulovým výhledem do blízké budoucnosti (rozšíření D1, D43, D52). Kde je ten rozdíl?

PetrN

spoustu let chybějící (aktivisty a dalšími jedinci či vesnicemi blokované) zásady územního rozvoje jihomoravského kraje, bez nich nic nepostavíte, ani nezískáte územní rozhodnutí

Jižan

Rozdíl se jmenuje hejtman Michal Hašek, který za svého panování pro jistotu vyřadil veškeré kontroverzní stavby ze ZÚR JMK, aby náhodou nepřišel o voliče.

Takže cca. 10 let se nesmělo připravovat nic.

Jiri

Staví se části městského okruhu v Brně, staví se obchvat Otrokovic a budou se stavět 2 úseky D55. Možná i ten Ochvat Mikulova, dá-li Bůh. Pak jsou nějaké stavby na silnicích 1. třídy hlavně kolem Znojma.
Nicméně, celkově jde o pomník multifunkčního Michala Haška, který za dvě období nebyl sto dotáhnout zásady územního rozvoje kraje.

Vladimír Bílý

Otrokovice a D55 nejsou JmK a zbytek de doslova paběrkování vzhledem k dopravním intenzitám zde panujícím. O nekonečných prodlevách ohledně zahájení staveb na VMO nemluvě. Jediné, co se za posledních mnoho let dokončilo je obchvat Lechovic a to je na tak velký kraj tristně málo.

Vladimir

Taky je potreba rict, ze duvody vystavby jsou, ze mesta aktivne vstupuji do vykupovani pozemku. Obchvat F-M je typickym prikladem, radni necekali na RSD a vykupovali dlouho dopredu. Prodlouzena rudna se otevrela diky vstupu mesta a kraje do jednani. Takze je opravdu otazkou zda-li a kolik ma mit RSD kompetenci napr. ohledne vykupu pozemku.

Michael

Určitě musí města aktivně vystupovat při jednáních a výkupech pozemků. V Prostějově díky liknavosti radních málem propadla dotace 300 mil. na výstavbu severního obchvatu. Pak se probudili a zjistili, že jim hoří koudel u pr..le, ustanovili dva lidi, kteří od rána do večera kontaktovali majitele a nakonec se stihlo začít asi o pět měsíců dřív než by prachy vraceli a neměli bychom nic. (Ještě nemáme, otvírá se v r. 22). Takže s péčí řádného hospodáře a zájmu o věci, které se dějí v okolí „mého města a mého kraje“ ty samosprávy prostě MUSÍ vstupovat do jednání a věci ovlivňovat. Howgh.

Ornyl

Tohle není nová dálnice, ale rozšířená silnice 1. třídy na dálnici…

cestující

No, ale trvalo jim to jako hladnému víte co……

Jirka_S

Stavělo se to za provozu, takže vždy jen půl dálnice. To logicky zdvojnásobí čas. Nebo ho to mělo o půlku zkrátit? Třeba na úkor bezpečnosti???

Jiří Kocurek

No hurá. Jezdit zkrz náměstí nebaví nikoho, kdo tam nemá cíl. Ani místní nebaví proplétat se tranzitní dopravou.

Kalanis

D48 Bělotín – Rybí
– podle letáku dneska podepsáno.

PetrN

no pouze 1.etapa tj. z Bělotína k mostu v Novém Jičíně s vynecháním části kolem Dubu a Palačova, která bude až součástí stavby I/35 Lešná-Palačov

Vladimir

O vystavbe tohoto useku uz mluvil muj otec a i ded. Tema to pro nas bylo a je neustale aktualni, protoze jsme mistni. Dokud se nekopne neuverim, kazdopadne aktualne to vypada, ze se blizka na lepsi casy.

Kodl

Super za kazdy kousek. Za mne bych si uz jenom mohl prat urychlene, prioritni dostaveni D1 u Prerova, D52 do Vidne, D49 az na Slovenske hranice, cele D35 a cele, podotykam cele D3. Pokud se tohoto doziju, budu to povazovat za uspech.

O D0 se nezminuji schvalne, protoze tento projekt je od zakladu tak zoufaly, ze k realizaci jeho dostavby podle meho nikdy nedojde.

Martin F.

Ještě D43 – toho bych se taky chtěl dožít 😀

Luděk S.

Jestli vám je 5 a plánujete žít do 180…

Jenda-71

Do kdy tu člověče chcete být? Do 200 😀 ?

Petr

Jó D43 to je velký bolák JM, to bude dříve dálnice kolem Středních Čech

Petr

Ta má byt jako poslední, tak nevim

Leon

Tak D49 na Slovensko určitě příštích 20 let nebude. Trasa přes Vizovické vrchy je navržena naprosto nepřijatelně.

Kodl

Muzete konrekte rozvest? Dekuji

Leon

Největší nesmysl je, že trasa vede až do výšky 665 m.n.m., stoupání 6%, uspořádání 2+1.
Hřeben Vizovických vrchů je třeba překonat tunelem, podobně, jak to řeší dálnice D1 na Slovensku (budované úseky u Žiliny).

Jiří Kocurek

Nahrazuje to také silnici přes Syrákov. https://mapy.cz/s/cebudejona Značeno 12% stoupání a ty fotky na mapách docela dost zkreslují. Tohle je lepší pohled: mapy .cz/s/kumuharuju Tím chci říct, že nemám strach o 6% stoupání. E442 Horní Bečva – Bumbálka – Makov – Žilna je mnohem horší.
Krom toho, tunelů tam vidím celkem pět v obou částech studie. A taky chápu snahu vyhnout se přírodnímu parku.
Nabízí se sice varianta s tunelem Spletený vrch s výjezdem u Slopného*, ale to neřeší napojení od Vsetína. To by v této varinatě zůstalo i s problémem jménem Syrákov.

Jiří Kocurek

*) Jak to řéct a nikeho neuraziť. Bolek Polívka slopať slivovicu umňél a furt ešče umí. Potém si ogar lehko splete vrch. Tož to ty názvy znamenajú.

Jiří Kocurek

ups, kurzívou mělo být jenom „slopať“ a „splete“

Leon

Předpokládám, že účelem stavby je vybudování kvalitního, rychlého spojení dálnicí na Slovensko a ne postavení nevyhovující horské silnice. Nekvalitní (sklony, počet pruhů) úsek přes Vizovické vrchy potom degraduje celé napojení na Slovensko. Polovičaté řešení tu rozhodně není na místě.

kodl

Dekuji.

Michael

Kolik je Vám let Karle?

Ornyl

Už vidím, jak tam plno místních bude jezdit a platit poplatek 1500 kč ročne…Dopadne to jako jinde, budou jezdit přes obce…

Vladimir

Dalnice bude 3 pruh? Chapu to spravne? To je nejake podivne usporadani.

Ornyl

Nejspíše je ten třetí stoupací pruh pro rychlejší vozidla. V kopcích to bývá běžné nejen na dálnicích…

Ornyl

Mně to tedy vůbec nevadí, na Slovensko mně stačí současná cesta…