Zakázku na přípravu rychlejší železnice do Mladé Boleslavi získala Sagasta s Afry
Nové spojení podél dálnic D10 se má začít stavět v roce 2025.
Sdružení firem Sagasta a Afry CZ získalo velkou zakázku na první projekční přípravu Bezděčínské spojky a nové stanice Mladá Boleslav – východ. Jde o jednu ze staveb, která má zrychlit železniční spojení Prahy a Mladé Boleslavi a dál na sever.
Vyplývá to z informací v registru smluv. Sdružení nabídlo cenu 52 milionů korun, zhruba o tři miliony korun méně, než byla odhadovaná cena. Nabídky dalších firem nejsou zatím známy. Správa železnic dlouhodobě zveřejňuje zprávu zadavatele s odstupem od zaslání kontraktu do registru smluv.
Vítěz soutěže má zpracovat dokumentaci pro takzvané zjišťovací řízení o vlivu stavby na životní prostředí a pro územní rozhodnutí, první výsledky má ukázat do šesti měsíců. Podle aktuálních informací na stránkách Správy železnic by se mělo začít stavět v roce 2025.
Bezděčínská spojka povede z trati Nymburk – Mladá Boleslav. U výhybny Bezděčín se odpojí od stávající trasy a povede podél dálnice D10. Má zrychlit přístup do centra Mladé Boleslavi i Škody Auto. Součástí bude i nová stanice Mladá Boleslav východ. Nová trať bude dvojkolejná. Povede mezi dálnicí D10 a vrchem Chlum, nová železnice zaústí ke stávající trati z Mladé Boleslavi do Staré Paky u nákupního centra Olympia.
Stát se k vybudování Bezděčínské spojky zavázal v memorandu se Škodou Auto. Přivede nákladní dopravu od Nymburka přímo k vlečkovému areálu Škody Auto, vlaky nebudou muset jet sklonově náročnou zajížďkou přes hlavní nádraží. Trať do Nymburka bude elektrizována, součástí bude evropský zabezpečovač ETCS. Odhadovaná výše nákladů je 6,7 miliardy korun.