Zakázku na přípravu rychlejší železnice do Mladé Boleslavi získala Sagasta s Afry
Nová lokomotiva EffiShunter 500 přímo na vlečce ve Škodě Auto. Foto: Škodovácký odborář
Nové spojení podél dálnic D10 se má začít stavět v roce 2025.
V čem bude rychlejší osobní doprava? Zatím to urychlí jen náklady pro Škodovku.
Toho dne se u SUDOPích právníků svítilo dlouho do noci…
a jak budou chtít řešit trať Rumburk- Kolín, taky elektrifikací?
Pokud je myšleno vážně, že tato spojka bude součástí rychlé osobní dopravy z Prahy do Liberce, tak ten ostrý oblouk u Řepova bude dost vadit.
ono tam asi bude dost otazníků a výsledek spíš podivný….hejtman prosazuje do Prahy z LBC za 1.30h tohle nebude žádná krása….někde se přidá, někde ubere koho to zajímá?
Mně to velmi zajímá Praha – Liberec z Praha hl. n. za 1:30 je velice zajímavé Busy na Černý most za hodinu a Metro není rychlejší. Navíc rychlíky od Liberce mohou rovnou do Vršovic a Krče.
Takovýchto a ještě menších oblouků mezi Prahou a Ostravou resp. Brnem je a co tam jezdí vlaků. Ono to nechce pořád hledat pseudoproblémy.
Ten oblouk by měl vyhovovat 100 km/h
A v Bolce bude stejně všechno stavět.
No právě. Důležité je, aby rychlík nestál v polích a nečekal tam na křižování, ne aby 2 km od stanice mohl jet 200 km/h. Nedejbože šotopožadavek, aby nádražím mohly osobní vlaky projíždět nejmíň 160 km/h, přestože tam všechny zastavují.
Mne to také zaráží. Zkusil jsem to odměřit na mapy.cz a vychází mi to na poloměr tak 400 – 500 metrů. Na druhou stranu je nutno poznamenat, že se jedná o „náčrtek“ a nikoliv projekt.
Proč neudělat 6 km nové trati tunelem přímo z Dobrovic? Zvažovalo se to alespoň?
Vzhledem k předpokládané ceně nereálné a za 30 let až se bude trať stejně rekonstruovat může být vše jinak.
Pro nákladní vlaky do Škodovky ten tunel nebude znamenat vůbec nic. A je to Škodovka, kdo chce vozit více zboží vlakem. Obnovení nákladiště v Dětenicích, například, Škodovce nepomůže. Železniční povinnost pro pivovar v Popovicích taky ne.
Tunel z Dobrovice je lepší ale dražší varianta.
mně s tím Libercem spíš připadá že vyčkávají, jestli se (třeba v rámci pandemie) nebudou ještě řešit Sudety
Víte o tom, že Boleslav je krok od osudu kopírujícího osud amerického Detroitu? Myslíte si, že už to někomu dochází? V Detroitu to také nikomu do poslední chvíle nedošlo. Po trati Boleslav – Nymburk, do které se nalili miliony a miliony chechtáků, jezdí dnes jeden nákladní vláček se subdodávkami pro Škodovku a druhý krátky s patnácti vagónky autíček zpět. Není co vyrábět.. Auta nikdo nechce. Ony se vlastně ani neprodávají protože autosalony mají už rok zavřeno – divné co? V nově vybudovaných výhybnách Straky a Bezděčín se vykřížuje maximálně regionoha s opožděnou Arrivou (obě asi tak s 12 cestujícími na… Číst vice »
Tak nová rychlá trať na Boleslav a dále podél dálnice na Trunov bude třeba vždy. A to jaké si to udělají dementní Europoslanci je věc druhá. Už současný paskvil, pokutující malé eko auto stejnou pokutou jako velké auto s diselovým motorem, která dělá malé auto téměř neprodejné. Alibistické započítávání elektro provozu 0gco/km Přitom je to 100gco/km. A pokud hodlaji ještě pitomci pokračovat nesmyslně dál Euro 7 nebo jak se ten paskvil od 2025 jmenuje. Přitom nikomu nepomůžou. Američané dál budou jezdit v tancích. Arabáči dál pouštět v prosklených výlohách typu mrakodrap s jednoduchým oknem klimu na 18 °C a mít… Číst vice »
auta jsou čím dál větší ale parkovací místa stejná
Evropa je tahounem v techto oblastech, skutecne Cina i USA maji co dohanet, ale to neznamena ze je to spatne. Nekdo musi byt prvni, diky tomu ze EU je obrovska, vytvari to poptavku po techto vic zelenych technologii, ktere diky tomu zlevnuji a posouvaji ekonomiku vice timto smerem – veda, vyzkum a inovace, ktere maji i nejvetsi pridanou hodnotu prave pro ekonomiku. Ma to svou logiku i kdyz pocatecni investice treba neni nejnizsi. Dale, aby clovek mohl nejakym sustainable zpusobem zmenit chovani spotrebitelu, casto je nejlepsim zpusobem zacit to menit lokalne a inspirovat ostatni (tim se mimo jine zabyva Transformation… Číst vice »
Hlavně komu zůstává za nehty z obchodu s emisními povolenkami.
Máte neekologickou výrobu? Přesunete ji do číny. Nebo budete platit povolenky a zkrachujete.
Evropa není žádným tahounem. Ani tak velkým trhem. Spousta výrobců aut euro trh opustilo. Nebo seškrtalo motorizace na 1 motor apodobně.
Ty žvásty klasické žvásty o techologich a vysoké přidané hodnotě. Stačí se podívat, jak to dopadlo se solárními panely a evropskymi výrobci typu shot.
Ale kecy. V USA vždy i v po krizi bylo nejprodávanější nejobludnější nejzvěrštější pickup. Typu RAM, F150 atd.
dovoz z Číny taky sílí….a o třetinu nižší ceny…
není spíš kdo by kupovat…ono se otravovat s autem aby pět dní v týdnu stálo před barákem a nebo nemít kde v 18h zaparkovat je pro silné nátury
A nakonec si ovšem ty auta budou dělat sami.. To je taková ta drobná věc, kterou jim v Evropě zapoměli říct. Oni to podle mě dělají, aby se to dobře naučili. Od pitomců v Evropě. Aby jim předali požadavky.. atd.
Ale Škodovka už v Číně má fabriku pro tamní trh. 90.000 aut na vývoz je pro Německo, myslíte, že začnou kupovat jen německá auta?
No to je vždy katastrofa ty Čínské fabriky. Vždy nějaký povinny technologický přičmrndávač co vyžírá know how. Naprosto nestejné postavení. Je to ostuda. Že někdo nechal Čínu tak dlouho v takovém postavení a krást technologie.
Z toho co píšete lze souhlasit pouze s tím, že automotive branže bude v následujících letech procházet restrukturalizací a že není jasné, jak touto restrukturalizací projde mladoboleslavský automobilový průmysl. Ale to je asi tak vše. Nicméně… jsou indicie, že by zrovna ŠKODA MB měla projít tímto obdobím dobře. Horší bude situace ve Vrchlabí, kde se vyrábí pouze převodovky… Jinak to, že ŠKODA dnes jede o nějakých 10-20% pomaleji ve srovnání s posledním podzimem je způsobeno nedostatkem polovodičů. Bojují s tím všechny automobilky. Taková DACIA kvůli tomu už týden stojí. Jinak za normální situace vyrábí ŠKODA MB nějakých 2800 aut/den… to… Číst vice »
Auta nikdo nechce…
A proto se v USA prodá 1 až 1,5 milionu nových osobních aut měsíčně.
https://www.goodcarbadcar.net/2020-us-vehicle-sales-figures-by-brand/
Pěknej závlek
O kolik to bude do Ml.Boleslavi rychlejsi nez autobusem z Cernaku? Resp. z Vysocan ev. z centra?
To je nákladním vlakům úplně jedno.
Cílová jízdní doba je Praha hl.n- Mladá Boleslav město za 45 minut..
hmm, autobusem je to rychlejsi,… tedy pokud je prujezdna dalnice… na to jak je Ml.Boleslav blizko, tak je to dlouho na dojizdeni za praci…
Tak to nevím, kde žijete. Za komančů v době minimálního provozu jezdil autobus z Florence do Boleslavi 60 minut. Kolik dnes trvá pro autobus jízda z Florence na Černý Most ? Jak vychází spojení bus Boleslav-ČM , poté cesta na metro , poté cesta metrem do centra ? Dle mého to je více než 60 minut.
A co spojka z Milovic na trať Nymburk-MB, už se chystá?
ano
Máte prosím podrobnosti?
Projeďte tento server. Je to několik měsíců , co se zde o tom psalo…
Jen kdyby to všechno tak strašně netrvalo. Jaká doba uběhla mezi anexí Krymu a otevřením Krymského mostu?
No netvrdím, že dobá přípravy staveb v ČR není tristní a že by se to nedalo zlepšit, ale jestli chcete až takovou rychlost, tak to bude asi třeba začít změnou politického režimu.
Nevím, nevím, ani diktatura nezajistí, že dálnice bude hotová. Ta Hitlerova skončila na tom, že Říši došly prachy.
Prachy došly, protože se musel zaplatit účet za plyn.
Jako že by měl president Seeman rozdávat stavební zakázky z ruky bez vyberka spřáteleným oligarchům jako Vovka Putin na Krymu? Děkuji nechci, to si na ty koleje radši pár let počkám.
No a tam měli okupantu potřebu řešit stavební povolení nebo to projednat s vlastníky? Navíc zapomínáte, že hlavním účelem mostu přes Kerčskou úžinu je bránit vjezdu velkých nákladních lodí do ukrajinských přístavů Mariupol a Beďansk. Kdyby tato spojka měla nějaký vojenský účel, tak už by třeba taky stála.
Njn nebýt toho, že Třebová skončila v Sudetech, tak není ani nová Tišnovka.
To je hezký projekt, podporuji!
Nebylo by lepsi rovnou postavit podel desítky trať do Liberce??? Min na 200km/h
Nejsou prachy budeme rádi za tuhle úpravu
Prachy by i byly, ale když se nechce, je to horší, než když to nejde.
Andrej říkal že se proinvestujem .. zatím sme se akorát zadlužili
a jeste si dobrovolne zkracuji prijmy rozpoctu, to neda ani zak zakladni skoly…
bohužel, z Liberce žádný relevantní politik nepochází
Snad je pryč doba, kdy se infrastruktura stavěla podle toho, kde má Štrougal chatu.
Co to meleš?
Ministerský předseda + chalupa na Jizerce = ???
E14 resp. E65, tedy R10, resp. D10
ono se to lépe napíše než udělá….
Ano, přesně tohle a mnohé další případy.
dálnice které budou spojovat vesnice je těžko morálně prosaditelná, zvláště v horách…přínos je minimální
A jsme u toho. Čuba chtěl mít do JZD dálnici, tak je 4pruh Slušovice – Lípa. Stavět vedle toho VRT??
Bylo.
to je pořád slintání od Liberce, jaký jsou chudáci, že se musí trmácet autobusem.
a přitom všichni pražáci jezdí sem, viď
Trochu nepochopení záměru. Jedná se hlavně o průmyslovou vlečku, trasa je vybrána s ohledem na náklady a se zlepšením osobní dopravy moc společného nemá i když se to může zdát, protože neřeší napojení ostatních tratí a další klíčové změny. Podobně byla modernizovaná vedlejší trať Častolovice – Solnice resp. Kvasiny. Z těchto důvodů byla vybrána v oboru zcela neznámá firma. Smůla, že žijete v ČR, jinde by to pojali mnohem velkoryseji a s mnohem větším přínosem pro železniční dopravu.
Nejsou peníze tak VRT nebude.😁 SŽ skáče jak jiný píská bez ohledu na ubohý výsledek.
Toto je začátek. Jako druhá etapa bude rozšíření stávající stanice Mladá Boleslav město, Dalovická spojka – přímé napojení , aby vlaky z města do Bakova mohly jet bez úvrati a úprava trati z města na druhou stranu s tím, že bude zrušený přejezd – trať povede nějakých 5 metrů nad úrovní silnice.
Jen by mě zajímalo, kam MB město rozšíří. Z jedné strany silnice, z druhé Bondy Centrum s autobusovým nádražím a Škodovka a nádraží je v betonovém korytě.
Tak spojeni Ml.Boleslavi a Prahy by bylo nejlepsi primo podel D10 (plus minus), a pak tulen pod vrchem Javornik… ostatni cast trati staci jen zdvoukolejnit a elektrifikovat (koridor) Jak v Bolce, to uz je trochu problematicky, trat je v nevhodnem smeru a nadrazi je mimo, kdybychom se nebali investovat do tunelu, tak by slo pod starou bolkou od D10 pod tr. V.Klementa, pod ni by se dalo stavet uz hloubenym zpusobem tzv. milanskou metodou, a mit u Bondy podzemni stanici… Nebo mit stanici na druhe strane u D10 na krizovatce s touto trati a celkove trat vest podel D10 i… Číst vice »
Pod V. Klementa. To by znamenalo jít 1 patro pod současné koleje a bez možnosti vést přímý vlak od jihu směrem k Sobotce. Na ten by se muselo přestupovat jak v Metru v Praze.
Ano vim, je to o penezich, takze spise je lepsi uvazovat o jine var., kazdopadne je MB trat mestem v nevhodnem smeru…
To není trať to je nádraží.
Když se ten prostor totálně změní – silnice se dostane částečně nad trať… tak dvě ostrovní nástupiště se čtyřmi kolejemi se tam vejdou…
Když je to začátek fantastické proměny z jakého důvodu byla vybrána nejlevnější varianta?
A kam chcete rozšiřovat nádraží když na jedné straně máte autobusové nádraží a multifunkční dům a na druhé straně komunikaci. A kam pojedou vlaky od Všetat? Skutečně velmi „sofistikované“.
A třeba varianta , že část komunikace bude nad tratí- možná není ???? Celý ten prostor se bude muset přestavět. Že není kam kvůli silnici ??? Takových staveb jsem už viděl…
Primárně je to sice plánováno kvůli nákladní obsluze Škody Auto, ale také je to základ pro úplně nový systém železniční dopravy na Mladoboleslavsku. Pokud všechno vyjde, budou se všechny spoje sjíždět na nové uzlové žst. MB město. A tato spojka umožní i případné zapojení rychlejších tratí od Prahy do MB (počítá se i s využitím této spojky rychlíky od Prahy, resp. Všejanské spojky).
Tou Všejanskou spojkou se mělo začít! Ta zkracuje jízdní dobu rychlíků Praha – Liberec.
A že jich jezdí… 😀
No nevím s tou uzlovou stanicí, v zářezu u Bondy jsou dvě koleje a nejsem si, zda to půjde rozšířit.
Afry není žádná garážovka. https://afry.com/en
To fakt neni… :-D… je to gigant… 🙂
Teď nevím, jestli jste to myslel ironicky nebo ne. Mají asi 16.000 zaměstnanců, celosvětově, podíleli se na stavbě Gotthardského úpatního tunelu…
…myslel jsem to tak, ze maji dost dobre reference v ruznych oborech a Gothard je dobra ref…
„Z těchto důvodů byla vybrána v oboru zcela neznámá firma.“
AFRY neboli AF Pöry. Ani Pöyry vám nic neříká?
Co to melete?!? Seznamte se, prosím, nejdřív nejdřív s nějakými fakty a daty, než se začnete takto ztrapňovat.
Nechci vám brát iluze, ale za těch 30 let co jsem na dráze se měla stanice Mladá Boleslav východ stavět minimálně třikrát, a variant různých spojek v a kolem MB bylo už nespočet. Takže dokud nepřijede bagr a nezačne kopat základy tak jsou vše jen kecy v kleci.
Ale za těch 30 let se ty trať skrz MB (a nádraží Město) změnila docela dost, ne?
Měl by někdo řešit trať z Prahy do Liberce…….vlakem ji jedete tři a půl hodin !!!
Tak to jeď autobusem, to je taky VHD.
VHD na houby , autobusy nemají přípoje do Německa a Polska stejně musíte přestoupit na vlak. Tedy dokud nebyl COVID….
Budete v Liberci o dvě hodiny dřív, možná ten vlak do Německa stihnete i dřívější, jezdilo to tam každou hodinu.
tak se podívejte na jízdní řád…
tuhle reakci ti poradila Máňa?
To by měl, ale zatím to nikdo neřeší.
Dvě a půl
To se bude do Nymburka elektrizovat jednokolejka nebo se rovnou plánuje zdvojkolejnění?
Vzhledem k připravované Všejanské spojce možná bude postačovat jedna kolej
Na druhou stranu do Nymburka povede velmi pravděpodobně VRT, takže se klidně může stát, že rychlejšího spojení bude možné dosáhnout právě přes Nymburk.
No, s ohledem na přetížení tratě Praha – Lysá to je velmi zajímavá myšlenka. A sklonově o dost příhodnější.
Praha – Lysá třeba přetížená vůbec nebude. Pokud se bude dál škrtat a daně se nezvednou, možná se 15 min interval ani zavádět nebude a zůstane tu 20 min interval, kdy každou hodinu pojede jeden Os do Mladé Boleslavi jako prodloužení S22 a pak současná S3 přes Všetaty a R21 Tanvaldy by jely přes Milovice. = Většina lidí by dojížděla z MB zrychlenou R21 a na této lince by se mohla blýsknout kombinace elektrické trakce s nezávislou za Mladou Boleslav. Kdyby ČD měla perspektivní smýšlení, mohla už rovnou začít konzultovat se Siemensem nové Vectrony Dual-mode na multisystém a za sedm… Číst vice »
A kde by na to ČD vzalo? Ti jsou bohužel aktuálně rádi, že jsou schopni platit výplaty a režijní náklady.
Hezký koncepční návrh. Vstřícnější pro úsek MB-Tanvald, bez nutnosti přestupu na stísněném MB-město, kde je každá kolej drahá. Provozně by měl být levnější než zajíždka přes Nymburk o 12km, i kdyby se díky VRT rychlostí dorovnala.
tak nějak se učinilo rozhodnutí, že pokud se bude aktivovat VRT šílenství, bude to přes Hradec do Vratislavi….tak nevím, co se tu pořád řeší….další bude z Drážďan a teď si vzpomene chudej Liberec, že se na něj nějak zapomnělo…
Ale od Všejanské spojky na MB ta druhá kolej už potřeba bude.
Jednokolejka pro nákladní dopravu zůstane zřejmě mezi Vlkavou a Nymburkem ( i zde následně může být tlak na druhou kolej). Budoucí Všejanská spojka převezme část relací, které jedou nyní do severního Německa přes Nymburk.