VRT pro 350 km/h. Správa železnic hledá projektanty pro úsek od Hranic na Moravě do Ostravy
Trať Přerov - Ostrava bude určena pro osobní dopravu, navrhovaná rychlost je až 350 km/h
Správa železnic vypsala další soutěž, ve které hledá projektanty vysokorychlostní tratě mezi Přerovem a Ostravou. Konkrétně jde o druhou část trati od Hranic na Moravě do Ostravy-Svinova.
V soutěži jde o zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a zhodnocení vlivů na životní prostředí (EIA). Zakázka s odhadovanou hodnotou 320 milionů korun se objevila ve věstníku veřejných zakázek a na profilu zadavatele. Už od září běží soutěž na stejné plnění i pro úsek Prosenice – Hranice na Moravě.
Stavba Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov zahrnuje mimo jiné propojení VRT do Hranic na Moravě od severu, napojení VRT do stanic Polanka nad Odrou a Ostrava-Svinov nebo do trati Ostrava-Svinov – Ostrava-Vítkovice. Pro zajištění bezproblémového provozu se počítá se speciálním střediskem údržby VRT v areálu stanice Ostrava-Vítkovice.
Vysokorychlostní trať Přerov – Ostrava bude určena výhradně pro osobní dopravu, navrhovaná rychlost je až 350 kilometrů za hodinu. Cestovní doba mezi Přerovem a Ostravou se tak má zkrátit na zhruba 15 minut. Výhledově se počítá i s prodloužením přes Bohumín do Polska. Na jihu úsek naváže na trať od Brna, která není koncipována jako novostavba; trať bude pouze vylepšena pro rychlost 200 km/h.
Nová VRT Přerov – Ostrava bude součástí rychlého spojení Praha – Brno – Ostrava a Břeclav – Brno – Ostrava. Soutěž na dokumentace pro územní řízení a EIA běží ještě u VRT Polabí (Běchovice – Poříčany). Se zahájením stavby se počítá ve druhé polovině 20. let.