Další ústup ze slávy, stařičký pantograf přestal sloužit jako operativní záloha
České dráhy učinily další krok k definitivnímu vytlačení padesátiletých pantografů řady 451 z pražského provozu. Jedna ze tří provozních jednotek
České dráhy učinily další krok k definitivnímu vytlačení padesátiletých pantografů řady 451 z pražského provozu. Jedna ze tří provozních jednotek přestala sloužit jako operativní záloha, která se využívá pro řešení mimořádností. Dráhy tento výkon nově obsadily soupravou skládající se z lokomotivy řady 163, dvou modernizovaných patrových vozů a řídícího vozu zvaného sysel.
„To znamená, že v soupravě je zařazen také oddíl 1. třídy. Jde o plánovaný výkon, pro který se uskutečnila modernizace příslušných vozů,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Dráhy nechaly zmodernizovat staré patrové vagony z bývalé NDR pro linku S7 Praha – Beroun, kde jezdí dvě soupravy. Zároveň vznikla třetí kratší souprava jako operativní záloha, která nyní z této služby vytlačila čtyřvozovou emilku (řady 451).
VIDEO: Pantograf projíždí Libní (léto 2017)
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ta ale ještě do šrotu nezamíří. Místo pohotovosti na nádraží Vysočany bude vyčkávat v depu na svou šanci na městské lince mezi pražskou Libní a Roztoky u Prahy. Tam dosluhují poslední dvě (třívozové) soupravy 451. Celkem tak dráhy mají v Praze ještě tři provozní jednotky. Očekává se přitom, že letos budou postupně odpadat, a to buď po najetí příslušného počtu kilometrů nebo v případě větší poruchy. S vyšším stupněm opravy už se u nich nepočítá. „Přesné datum není, v provozu mohou být ještě několik měsíců, ale ukončení provozu může pak následovat třeba ze dne na den, podle aktuálního vývoje,“ dodal Šťáhlavský.
O dosluhujících pantografech psal deník Zdopravy.cz podrobně začátkem listopadu, v polovině listopadu pak měly soupravy namále, když je „očesali“ zloději.