cargo

Další ústup ze slávy, stařičký pantograf přestal sloužit jako operativní záloha

Odstavené žabotlamy v Michli. Foto: Jan SůraOdstavené žabotlamy v Michli. Foto: Jan Sůra

České dráhy učinily další krok k definitivnímu vytlačení padesátiletých pantografů řady 451 z pražského provozu. Jedna ze tří provozních jednotek

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Žabotlamy měli ještě jednu výhodu.Při mizerných povětrnostních podmínkách dokázali udržet jízní doby.Nové „Hliníky“nestíhaly.

Jirka

Škoda že už žabotlamy nejezdí

asdf

Škoda? A kde by podle vás tyhle obstarožní šroty měly jezdit?

Miloš

Kdyby se do nich něco investovalo třeba v 90.letech, tak by mohly sloužit dále, je to škoda, nízkopodlažní jsou (velké plus)

železničář v důchodu

Ve své době byly „žabotlamy“ doslova nadčasovými vozidly (podobně jako třeba tramvaje T3) – vždyť kolik železničních správ v Evropě mělo tehdy k dispozici nízkopodlažní jednotky, navíc s takovou přepravní kapacitou? I po 50 letech provozu „žabotlamy“ ještě dokazují, na jaká konstruktérské i výrobní úrovni kdysi Československo bylo! Snad jediným problémem byla volba už tehdy nemoderních podvozků a je škoda, že ČSD později nepřistoupily k jejich náhradě nějakým lepším typem …

Leonov Bronski

Hned bych si vzal ten prostřední vagon a udělal si bejvák.

Michal

tsa tsa tsa tsa…tsa tsa tsa tsa…tsa tsa tsa tsa… V zimě teplo, otvíratelná okna, nesnesitelnej bzučák bdělosti. Prostě úžasné stroje. 😉

Luboš Lakatoš

Svým způsobem škoda. Jasně, jsou to už staré křápy, ale přesto si myslím že by bylo pěkné jednu třívozovku zachovat a jezdit s ní o víkendech Hlavák – Radotín a zpět. Koneckonců, když může jezdit KŽC s 831 na Zličín, nebo tramvaj linky 23, tak proč ne toto. Jen by to chtělo trochu víc propagace.

Michal

Nehraje v případě trasy KŽC trochu roli i kudy to jede? Výhledy, panorámata… Z Hlaváku do Radotína vidíte něco z železničního mostu, ale jinak velký kulový.

Filip

Tak už jezdí? Měla být přece nasazená už minulý týden. Jenže celý minulý týden, pro nejrůznější technické závady nebyla nová souprava schopná opustit depo. Brutalní ostuda, ale hlavně že má 1. tř. Tak jsem zvedavej, jak se jí bude dařit.

Martin

V úterý 9.1.2018 zmíněná čtyřvozová souprava řady 451 jezdila v běžném provozu na lince S41, celkově je tato souprava zachovalejší než zbývající dvě třívozové.

železničář v důchodu

Nevím, jak dnes (ještě jsem ve městě nebyl), ale po (téměř = ?) celý minulý týden jezdil třívozový „žabotlam“ na „tangentě“ jen jeden (056-6/1002-0)) a druhý byl nahrazen čtyřvozovou jednotkou (025-1/026-9) minimálně už od pondělního večera …

železničář v důchodu

Včera (v pondělí 15. ledna) už na „tangentě“ opět jezdily obě třívozové jednotky – čtyřvozová asi odpočívá …

Robert

„žabotlam“ jsem viděl poprvé v iDnes
Já znám jen „panťák“

Michal

Dobrá zpráva… Tu zálohu platí Ropid, ale často jezdí i za rychlíky… Patrové vozy se vyrobily dodatečně, nebo jsou součástí té „úspěšné“ série z předloňska?

Michal, Strojvedoucí

Vozy jsou ze stejné série jako vozy v případě nasazení na Beroun v pracovních dnech, či na Posázavský pacifik o víkendu. Základem je 163.068 a Sysel .302.