ZSSK odhalila první fotky z výroby nových vlaků pro tatranské železnice
Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit jak na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso, tak i na ostatních tratích.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) ukázala první fotky z výroby nových souprav pro Tatranské elektrické železnice. Zakázku získala švýcarská společnost Stadler Rail, pět souprav bude hotových do roku 2022.
Kontrakt počítá s dodávkou pěti elektrických jednotek typu GTW a duální lokomotivy pro provoz v síti Tatranských elektrických železnic (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ). Celkem za ně ZSSK zaplatí 38 milionů eur.
Vlaky nabídnou 91 sedaček a 2 místa pro cestující na vozíku. Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit jak na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso, tak i na ostatních tratích TEŽ.
Lokomotiva má elektrický i dieselový pohon, může jezdit na ozubnicové i běžné trati. V zimě bude možné využít lokomotivu jako sněžný pluh. Je možné ji ovládat také na dálku. Ve výbavě bude klimatizace, wifi a informační systém. Vozy budou vybaveny automatickým sčítačem osob. ZSSK se rozhodla vozy polepit obrazy pěti štítů Vysokých Tater, vlaky budou jezdit v červenobílé barevné kombinaci.
První jednotky se mají objevit v Tatrách už příští rok. Nahradí elektrické jednotky 405.95, které svůj provoz ukončily letos v červenci, kdy začala velká výluka kvůli rekonstrukci tratě. Minimálně jedna z původních jednotek zůstane zachována pro muzejní provoz.