Uzavírka hlavního tahu na Vídeň je tu, začíná oprava mostu přes Nové Mlýny
Už dnes těžce zkoušení řidiči na hlavním tahu I/52 z Brna na Vídeň se budou muset smířit s další dopravní
Už dnes těžce zkoušení řidiči na hlavním tahu I/52 z Brna na Vídeň se budou muset smířit s další dopravní komplikací. Ředitelství silnic a dálnic zítra zahajuje opravu zchátralého mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny. Mezinárodní silnice tak bude až do 11. prosince zcela uzavřena.
Provoz bude veden po objížďkách na silnicích II. třídy. Objízdná trasa ve směru na Brno bude vedena přes Dolní Dunajovice, Brod nad Dyjí a Novou Ves, ve směru na Vídeň se bude jezdit přes Novou Ves, Drnholec, Novosedly, Dobré Pole a Březí. „Prosíme všechny řidiče, aby na objízdných trasách jezdili ohleduplně, dodržovali předepsanou rychlost a dostatečné rozestupy mezi vozidly,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Most přes Nové Mlýny patří dlouhodobě k největším ostudám české silniční sítě. Už předloni jej museli silničáři uzavřít a nasunout na něj provizorní most, po kterém mohou řidiči jet jen dvacetikilometrovou rychlostí. Most je dlouhý 108 metrů a má čtyři pole.
Jeho stávající konstrukce bude zdemolována a nahrazena novou, spodní stavbu dělníci opraví. Součástí rekonstrukce je i rozšíření mostu pro plánovanou cyklostezku, kterou financuje Jihomoravský kraj.„Jedná se o nezbytnou opravu mostu, jejíž technické řešení umožňuje nosnou konstrukci výhledově rozšířit,“ řekl už dříve Studecký.
Oprava vyjde na 294 milionů korun, když cena předpokládaná činila 231 milionů korun. Provedou ji společnosti FIRESTA-Fišer a Eurovia. Investice kraje do cyklostezky je 30 milionů korun.
Místo silnice I/52 má vést v budoucnu do Rakouska dálnice D52, její příprava je ale zatížena soudními spory s ekology. Rakušané přitom svou dálnici A5 už dovedli téměř k hranici.