ZSSK se nezúčastní soutěže na vlaky Bratislava – Komárno. RegioJet tají, zda se přihlásil
Soutěž na zajištění provozu vlaků mezi Bratislavou a Komárnem je bez slovenského státního dopravce. Krátce poté, co sdružení soukromých dopravců
Soutěž na zajištění provozu vlaků mezi Bratislavou a Komárnem je bez slovenského státního dopravce. Krátce poté, co sdružení soukromých dopravců Allrail kritizovalo podmínky tendru na provoz vlaků mezi Bratislavou a Komárnem, oznámil slovenský státní dopravce Železničná spoločnost Slovensko (ZSSK), že se soutěže nezúčastní.
„Není možné v požadovaném termínu předložit kvalifikovanou nabídku,“ uvedla firma v prohlášení. Termín pro podání nabídek byl v pátek, kdo se přihlásil není jasné. ZSSK chystají podání námitek a věří, že ministerstvo vypíše soutěž znovu. Podle ZSSK mohl nabídku předložit pouze uchazeč, který už dnes vozidla má a je připraven je využít.
Provoz na trati zajišťuje aktuálně RegioJet. Ten ale nechce říct, zda nabídku podal nebo ne. „Nebudeme to komentovat, vyjádříme se v pondělí,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Jisté je, že pokud RegioJet nabídku podal, musí shánět i jiná vozidla. Zapůjčené jednotky Siemens Desiro přesouvá jejich majitel k Arrivě pro provoz v Libereckém kraji.
AllRail ve zprávě upozornil například na velmi krátký čas mezi vypsáním soutěže a jejím plněním: teprve na konci roku byly vypsány přesné podmínky, uzávěrka nabídek byla tento týden. Dopravce přitom má vyjet se změnou jízdního řádu letos v prosinci. Sdružení současně uvedlo, že soutěž je šitá na míru ZSSK kvůli tomu, že na trať může přesunout nakoupená vozidla z evropských dotací. Možná právě upozornění na tento přesun nakonec ZSSK odradilo od podání nabídky, aby nasazení těchto souprav nezačalo zajímat Evropskou komisi.
Slovenské ministerstvo dopravy požaduje například nasazení dvoupodlažních vozů, jejichž stáří nepřesáhne po dobu kontraktu 20 let. RegioJet si loni sice dvoupodlažní vozy koupil, během dalších deseti let ale požadovaný věk rozhodně přesáhnou.
Ministerstvo dopravy Slovenské republiky uvedlo loni na podzim, že zájem o účast projevilo pět dopravců. Tehdy ale ještě neznali podmínky.