České dráhy mění pravidla pro bistrovozy, lidé s jídlem si sednou do vedlejšího vozu
České dráhy změnily koncept provozu bistrovozů řady ARmpee, jejichž provoz část cestujících kritizuje. Nově dopravce vyčlenil dvanáct míst ve vedlejším
České dráhy změnily koncept provozu bistrovozů řady ARmpee, jejichž provoz část cestujících kritizuje. Nově dopravce vyčlenil dvanáct míst ve vedlejším voze druhé třídy, kde mohou cestující zakoupené občerstvení konzumovat.
Změna se týká Valašských expresů číslo 126-129, 220, 221 a 520-523, na kterých je bistrovůz kombinovaný s první třídou řazen. Ve vlaku bude vždy hned vedle něj vůz Bmpz, z kterého bude vyblokováno v rezervačním systému celkem 12 míst právě pro využití zákazníky bistra. Opatření potvrdil mluvčí Českých drah Radek Joklík.
Vozy ARmpee vznikly přestavbou jídelních vozů WRmee. Prostor pro jídlo a přípravu se zmenšil o polovinu, zbytek obsadila nově první třída. Cestující, který chce konzumovat teplé jídlo u stolku, tak musí mít jízdenku do první třídy, jinak si mohl vzít jídlo pouze s sebou v plastovém obalu nebo sníst u stísněného barového pultu. Lidé ale byli z jídelních vozů zvyklí, že jídlo konzumují přímo na místě a tak se řada z nich snaží obsadit místa v první třídě, což nesmí.
Nově mohou cestující s jídlem přejít do vedlejšího vagonu, v něm bude i posádka JLV obsluhovat. „Změnu konceptu cateringových služeb si vyžádala nutnost snižovat náklady na provoz vlaků. A to jak komerčních, tak objednávaných státem. Ve spojích, kde byl doposud řazen klasický jídelní vůz, si na změnu cestující teprve zvykají, proto jsme se rozhodli část sedadel druhé třídy ve voze sousedícím s bistrem vyčlenit pro konzumaci pokrmů,“ vysvětlil Joklík.
České dráhy počítají s celkem 18 bistrovozy, zůstane jim 16 klasických restauračních vagonů: deset WRmz815 z 90. let od Siemensu, které se používají hlavně na vlacích do Hamburku, a šest WRmz817 (ex ÖBB).