Začíná přeměna obchvatu Panenského Týnce v dálnici, cena v tendru klesla na 685 milionů
Ředitelství silnic a dálnic dnes slavnostně zahajuje stavbu dalšího úseku dálnice D7. Konkrétně jde o 3,5 kilometru dlouhý obchvat Panenského
Ředitelství silnic a dálnic dnes slavnostně zahajuje stavbu dalšího úseku dálnice D7. Konkrétně jde o 3,5 kilometru dlouhý obchvat Panenského Týnce, který už řadu let slouží ve dvoupruhovém uspořádání. Nyní začíná jeho rozšíření na dálnici. Stávající silnice bude pravou polovinou dálnice.
Nový dálniční obchvat Panenského Týnce za dva roky naváže na západě na už hotový krátký úsek D7 kolem Sulce, který byl zprovozněn před deseti lety. U Týnce vznikne mimo jiné nová mimoúrovňová křižovatka. Stavbu získalo sdružení firem Vodohospodářské stavby, společnost s ručením omezeným a Doprastav s cenou 685 milionů korun.
Odhad při zahájení soutěže činil 758 milionů, stavba se tak vymyká trendu posledních měsíců, kdy ceny v tendrech překračují odhady. Může to být dáno velkým zájmem firem, s nabídkou přišlo podle profilu zadavatele celkem sedm společností a sdružení, mezi nimi i turecká Bergİz İnsaat.
„Vzhledem k vysokému nárůstu zejména kamionové dopravy již stávající silnice I/7 kapacitně nedostačuje a nesplňuje požadavky na plynulost a bezpečnost provozu. Nevyhovující je zejména šířkové uspořádání a úrovňové křížení s ostatními komunikacemi. Silnici I/7 od Slaného po Chomutov tedy postupně přebudujeme na čtyřpruhovou dálnici D7,“ uvedl při zahájení šéf ŘSD Radek Mátl.
Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 40 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je právě krátký úsek u Sulce.
Naposledy se loni v létě otevíral čtyřkilometrový úsek od Postoloprt k mimoúrovňové křižovatce Bitozeves. Podobně jako obchvat Panenského Týnce byl už koncem 90. let otevřen ve dvoupruhovém uspořádání i obchvat Loun. Na jeho dostavbu do podoby dálnice nedávno ŘSD vypsalo tendr, předpokládaná hodnota zakázky je miliarda.