Ryanair zbrzdí svůj růst, první MAX200 čeká až příští rok. Chystá škrty
Největší evropská nízkonákladová společnost Ryanair oznámila, že v příštím létě poroste výrazně pomaleji než firma původně plánovala. Důvodem je zpoždění
Největší evropská nízkonákladová společnost Ryanair oznámila, že v příštím létě poroste výrazně pomaleji než firma původně plánovala.
Důvodem je zpoždění s dodávkami nových letadel 737 MAX 200, která měla původně už pro Ryanair létat.
Podle aktuálního vyjádření, které Ryanair poslal na burzu, ale firma poroste namísto plánovaných sedmi procent o tři procenta. Ryanair ale v prohlášení uvedl, že plně stále věří letadlům 737 MAX. „Očekáváme, že budou létat do konce letošního roku, i když konečný termín návratu do provozu je nejasný,“ řekl šéf Ryanairu Michael O´Leary.
Den poté, co se objevily snímky z výrobního závodu Boeingu s nápisem 737-8200 na novém letadle 737 MAX 200 Ryanair o tomto označení neuvedl ani slovo. Současně ve zprávě pro investory několikrát zopakoval původní název letadla MAX200. Ryanair současně zdůraznil, že model MAX200 musí být schválen ještě odděleně od schválení letadel 737MAX. Očekává, že příslušná razítka dostanou do dvou měsíců po návratu MAXů do provozu.
„Doufáme, že první MAX200 obdržíme v lednu či únoru,“ dodal O´Leary. Firma očekává, že do příštího května bude mít maximálně 30 těchto letadel, původně jich měla mít 58.
První MAX200 už měly létat, i kvůli jejich nedostatku letos firma oznámila zrušení některých linek včetně spojení Londýna s Pardubicemi. Ryanair hrozí rušením linek i teď, seznam tras na redukci ale ještě nezveřejnil.
Škrty mají znamenat, že namísto plánovaných 162 milionů cestujících bude firma plánovat za celý rok se 157 milióny. „Výpadek dodávek nových letadel povede nevyhnutelně ke škrtům některých základen a linek,“ řekl O´Leary. Podle něj už probíhá diskuze s letišti, která báze není dostatečně výkonná nebo prodělává, ty chce uzavřít už letos. V Česku má Ryanair základnu pouze v Praze, má zde čtyři letadla.