Stát připravuje konec „mikrovlny“, hledá firmu na odstranění zařízení z mýtných bran

Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraMýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Ředitelství silnic a dálnic začalo hledat specializovanou firmu, která z mýtných bran odstraní veškerou elektroniku pro mikrovlnný výběr mýta. Za

Ředitelství silnic a dálnic začalo hledat specializovanou firmu, která z mýtných bran odstraní veškerou elektroniku pro mikrovlnný výběr mýta. Za její montáž v roce 2006 stát zaplatil stamiliony korun, teď kvůli přechodu na satelitní systém půjde technologie pryč.

Zakázku za 20 milionů korun zveřejnilo ŘSD na profilu zadavatele. V první etapě hledá firmu, která odstraní kompletně 48 mýtných bran.

Podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého byla zahájena již administrativní likvidace elektronického systému výkonového zpoplatnění (ESVZ). „Jedná se o celkem 275 staveb mýtných bran, z nichž je 49 kontrolních a 226 registračních (jsou na nich jen antény pro registraci průjezdů OBU). 49 kontrolních bran si převezme CzechToll pro nový Systém elektronického mýta (SEM). 226 bran si převezme k dalšímu využití pro telematické systémy provozní úsek ŘSD,“ uvedl Studecký.

Od 1. 12. 2019 započne demontáž telematických zařízení ze 48 kontrolních bran a na uvolněnou bránu ihned namontuje CzechToll novou technologii v rámci dodávky. První kontrolní brána už byla předána CzechTollu. Mýtné brány jsou majetkem ŘSD. „Po dobu nefunkčnosti brány při demontážích bude její funkci plnit tzv mobilní enforcement, tedy civilní vozidlo, které dokáže funkci kontrolní brány zastoupit a hlídky mobilní kontroly celních správ,“ dodal Studecký.  Následovat demontáž mýtné technologie z 226 bran.

Souběžně probíhá proces přehlášení odběrů elektřiny: u 49 bran z firmy Kapsch na firmu CzechToll; u 226 bran z firmy Kapsch na ŘSD. Oddělení majetkové správy připravuje do likvidace i ostatní komponenty, které CzechToll nevyužije, jde například o palubní elektronické jednotky OBU, komponenty z bran a jejich rozvaděčů, zařízení datových center, vozidla.

Mýtné brány na silnicích a dálnicích zatím zůstanou. „Pouze tam, kde je realizována modernizace silnic a dálnic a musí být při tom mýtná brána upravena vzhledem k nové šíři vozovky, již nebude nově vztyčena,“ dodal Studecký.

Seznam mýtných bran k demontáži zařízení

D01-7,78-ER-0 Průhonice 6 – Modletice 11/12
D01-122,13-R-1 D01-122,13-ER-2 Velký Beranov 119 – Měřín 134
D01-177,70-R-2 D01-177,70-ER-1 Devět Křížů 168 – Ostrovačice 178
D01-218,10-ER-0 Rousínov 216 – Vyškov západ 226
D01-263,26-ER-0 Kroměříž východ 260 – Hulín západ 264
D01-301,75-ER-0 Lipník n/B 294/298 – Hranice 308
D01- 355,67-ER-0 Ostrava Rudná 354 – Severní spoj 357
D02-16,76-ER-0 Blučina 11 – Hustopeče 25
D03-66,59-ER-0 Mezno 62 – Chotoviny 70
D03-91,90-ER-0 Planá nad Lužnicí 84 – Soběslav 95
D05-3,64-ER-0 Praha TřebonicexR1 1 – Rudná 5
D05-58,51-R-1 D05-58,51-ER-2 Mýto 50 – Rokycany 62
D05-137,13-R-1 D05-137,13-ER-2 Mlýnec 136 – Kateřina 144
D08-1,90-ER-0 Zdiby 1 – Úžice 9
D08-35,94-R-1 D08-35,94-ER-2 Doksany 35 – Lukavec 45
D08-81,48-R-1 D08-81,48-ER-2 Knínice 80 – Petrovice 87
D11-9,88-ER-0 Jirny 8 – Bříství 18
D11-57,42-ER-0 Dobšice 50- Chlumec n/Cidlinou 62
D11-87,76-ER-0 Sedlice 84 – Kukleny 90
D00-6,58-ER-0 Praha Písnice 5 – Praha Zbraslav 10
D00-21,31-ER-0 Ořech 19 – Chrášťany 23A
D04-12,00-ER-1 D04-12,00-R-2 Jíloviště 8/9 – Řitka 14
D04-80,58-ER-0 Radobytce 77 – Nová Hospoda 84
D06-3,25-ER-0 Hostivice 2 – Jeneč 7
D06-19,16-R-1 D06-19,16-ER-2 Velká Dobrá 16 – Tuchlovice 25
D06-80,41-ER-0 Lubenec 77 – Bošov 83
D06-135,53-ER-0 Jenišov 131 – Nové Sedlo 136
D06-155,06-ER-0 Tisová 149 – Kynšperk nad Ohří 156
D07-2,81-ER-0 Kněževes 3 – Středokluky 5
I/07-79,14-ER-0 Spořice 78 – Nové Spořice (Chomutov) 82
D10-6,35-ER-0 Radonice 3 – Brandýs nad Labem 10
I/35-21,9-E-0 Liberec-sever x I/13 – Liberec Rochlice
I/35-40,21-ER-0 Paceřice 40 – Ohrazenice 44
D35-126,86-ER-0 Sedlice 126 – Opatovice nad Labem 129
D35-242,55-R-1 D35-242,55-ER-2 Loštice 240 – Mladeč 245
D35-288,70-ER-1 D35-288,70-R-2 Přáslavice 281 – Velký Újezd 290
D46-33,95-R-1 D46-33,95-ER-2 Olšany u Prostějova 33 – Hněvotín 37
I/48-3,9-E-0-N Bělotín východ x I/48 – Nový Jičín
D48-54,92-ER-0 Dobrá 54 – Tošanovice 62
D52-11,20-ER-1 D52-11,20-R-2 Rajhrad 10 – -Hrušovany 16
I/52-44,5-E-0 Perná – Mikulov sever
D55-24,90-ER-0 Hulín východ 17 – Otrokovice sever 30
D56-45,93-ER-1 D56-45,93-R-2 Paskov 44 – Staříč 49
I/11-325,3-E-0 Český Těšín Svibice – Nebory
I/30-12,0-E-0 Prackovice nad Labem – Vaňov
I/33-6,7-E-0 Ploštice nad Labem – Holohlavy
I/47-55,8-E-0-N Lipník n/B I/35 – Hranice západ
I/58-38,9-E-0-N Petřvald sever – Krmelín

Tagy mýto po roce 2020 přechod na satelitní mýto Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
11 komentářů