Elektrizaci tratě z Veselí do Velenic vyprojektuje za 51 milionů Sudop
Správa železnic učinila další krok k elektrizaci tratě Veselí nad Lužnicí – České Velenice, když vybrala projektantskou firmu. Záměr projektu
Správa železnic učinila další krok k elektrizaci tratě Veselí nad Lužnicí – České Velenice, když vybrala projektantskou firmu. Záměr projektu a dokumentaci pro územní řízení zpracuje sdružení Sudop Praha a Sudop EU. Vyplývá to ze smlouvy zveřejněné v registru.
Odhadovaná hodnota zakázky byla při vypisování tendru v lednu 53 milionů korun, smluvní cena činí 51 milionů. Součástí zakázky je i vypracování dokumentace k posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Završením celé zakázky má být mimo jiné pravomocné územní rozhodnutí.
Odhad celkových investičních nákladů je téměř 5,3 miliardy korun, časový plán pro tuto stavbu SŽDC zatím nemá. Jihočeský kraj nicméně počítá s tím, že by mělo být hotovo do roku 2025. V listopadu 2017 po dokončení studie proveditelnosti, která stavbě dala zelenou, odhadovala SŽDC dobu potřebnou na další přípravu na nejméně tři roky.
Padesát pět kilometrů dlouhá trať by se vedle elektrizace střídavou trakcí měla dočkat i osazení GSM-R a zabezpečovače ETCS. Rychlost se zvýší z dnešních maximálních 100 kilometrů v hodině na 120 kilometrů v hodině. Studie proveditelnosti mimo jiné zmiňuje význam trati jako možné odklonové trasy pro nákladní dopravu v případě potíží na I. či IV. koridoru. Jako konkrétní příklad uvádí přestavbu brněnského železničního uzlu, která výrazně zkomplikuje průjezd moravskou metropolí. Nákladní doprava by tak mohla mířit do Rakouska přes Velenice. Elektrizace by měla být hotová předtím, než se v Brně poprvé kopne.
Trať je dnes tranzitní nákladní dopravou fakticky nevyužívaná, osobní doprava je pouze regionální. SŽDC přitom poukazuje na její příznivé sklonové poměry, které jsou srovnatelné s koridorem.