ZSSK přibývají cestující, tři z deseti jízdenek kupují lidé online
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) navýšila za první čtvrtletí letošního roku počet cestujících v meziročním srovnání o 7,2 %. Celkem jich
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) navýšila za první čtvrtletí letošního roku počet cestujících v meziročním srovnání o 7,2 %. Celkem jich přepravila 18,7 milionu. Podle vedení firmy to dokazuje, že strategie státního dopravce je i přes kritiku některých politiků správná.
Přepravní výsledky oznámila ZSSK v tiskové zprávě. Rychleji rostly počty cestujících ve vlacích v závazku veřejné služby (+7,2 % ). Komerční vlaky InterCity přepravily 179 tisíc cestujících, o 6,8 % více než před rokem.
ZSSK v tiskové zprávě upozornila, že většina nových cestujících jsou platící. Na Slovensku jezdí velká část cestujících zdarma, podle posledních údajů je to zhruba třetina lidí ve vlacích. Tržby stouply o 6,6 % na 17,8 milionu eur. Největší nárůsty zaznamenala společnost na úseku Bratislava-Nové Mesto – Bratislava-Petržalka, podle tržeb v úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčín.
ZSSK se podařilo dál navýšit počet lístků prodaných přes internet: od ledna do března to bylo 28,6 % všech prodaných lístků, v březnu už 30,4 %. Meziročně prodeje přes internet stouply téměř o dvě třetiny, loni ve stejném období byl podíl online jízdenek 17 %.
Růst počtu cestujících za první čtvrtletí je výrazně vyšší než v celém loňském roce, kdy ZSSK zaznamenaly přírůstek o 1,8 %.
„Navzdory kritice na sociálních sítí, kritice všeho ze strany některých politiků i reálným problémům, kterým čelí slovenská kolejová doprava je jasné, že naše strategie je účinná. Společně s ministerstvem jsme připravili atraktivní linky, do kterých jsme efektivní komunikací a marketingem přitáhli nové cestující,“ řekl předseda představenstva Filip Hlubocký. ZSSK začíná letos s velkou obměnou vozidlového parku, která bude pokračovat do roku 2021.