ZSSK přibývají cestující, tři z deseti jízdenek kupují lidé online
ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) navýšila za první čtvrtletí letošního roku počet cestujících v meziročním srovnání o 7,2 %. Celkem jich
Největší nárůst tržeb NMnV – Trenčín. Zajímavé, loňské proražení osobáků od Myjavy do Trenčína místo pater ze Žiliny teda byl zjevně dobrý tah. Ještě by to chtělo odstranit přestup na hranicích (Vrbovce/Velká).
Trenčín je z pohledu frekvence samozřejmě mnohem smysluplnějším cílem přímých spojů než Nové Mesto nad Váhom, zejména když tam nevycházejí přípoje na „koridorové“ vlaky – spíše je zajímavé, že s tím byly vlastně i téměř úplně „vymazány“ zastávkové vlaky mezi Leopoldovem a Novým Mestom nad Váhom.
Zastávkové vlaky mezi Novým Mestem a Leopoldovem prakticky nejezdí už několik let.
Bohužel tímto řešením brzdí pomalými bagetami koridor, asi se v tomto řešení ŽSSK vzhlédla v ČD (jako ve spoustě jiných nápadů), které pro změnu brzdí pomalými motory koridor mezi Českou Třebovou a Zábřehem nebo Benešovem a Táborem.
Mňa absolútne fascinuje ako Filip zatvára oči pred problémami.
Nebyť 163,263,363 + gorily, tak je táto spoločnosť mŕtva.
Jediné, čo ho trápi sú R 6xx (ktoré sú aj tak preplnené a trebalo by zaviesť ich hodinový takt), a to, že ostatné Rka a 3/4 osobákov vozia Bčka ho netrápi. Len zadrie čosi, že je zbytočné kupovať Shiganzen (wtf).
A keď už nakupuje, tak vyberie úžasnú kvalitu ZOŠiek a vyberie DMJ z ktorých fungujú 2 zo 16.
Gratulujem.
Môžem vám garantovať, že nákup tých šrotov z Vrútok sám Hlubocký skutočne nevybral.
Darmo sa tu nadáva na ZSSK, problém je vo vláde. Budgety ZSSK aj ŽSR sú totálny výsmech, ale prachy na diaľnice (ako D3 do Brodna) sa nájdu vždy. Najväčšou katastrofou slovenských železníc sú ale politickí nominanti vo vedení, ktorí nielen, že sú nekompetentní, ale aj systematicky rozkladajú to málo, čo tu je (pozdrav novému gen. riaditeľovi ŽSR)
Je vskutku překvapivé, že největší nárůst cestujících byl ve srovnání s loňským prvním čtvrtletím mezi Novým Mestem a Ptřežalkou, když tam loni tou dobou žádné osobní vlaky nejezdili, z nuly to naskakuje dobře, ani v Horních Uhrách to nečekali.
Což poznamenává trollda z lenního území Svaté říše římské národa německého.
Což ovšem nic nemění na skutečnosti, že tentokrát má mimořádně plnou pravdu.
Počet obyvatel poloviční oproti České republice a počet přepravených cestujících více jak 10x méně (ZSSK necelých 17 milionů, ČD více jak 170 milionů) a to na Slovensku jezdí oproti ČR většina cestujících zdarma. Zajímavé.
Porovnávate data za první čtvrtletí a celý rok.
Aha, to jsem přehlédl. Tak pak to dává smysl. Tipoval jsem nějakých 60 milionů, proto mi to přišlo málo.
Ale oněch 17 milionů (v článku je uvedeno 18,7) je jen za 1. čtvrtletí. Tedy za celý rok přibližně 70 mil. Což je, a v tom máte pravdu, pořád méně než u nás, i po zdvojnásobení…
Nezapomínejte, že Slovensko má o dost jinou konfiguraci terénu než ČR, s čímž souvisí m.j. i dost velké využívání autobusů i pro dálkovou dopravu, protože v mnoha relacích tam železnice není vůbec rozumně použitelná.
Slovensko má menší hustotu tratí, než ČR. Hodně jich zrušili.
Nejde ani tak o zrušenie – to boli často slepé lokálky. Ide o to, že kvôli geografii a demografickému rozloženiu populácie na Slovensku neexistuje taká ucelená sieť. Fakticky je tu jeden hlavný poddimenzovaný koridor, jedna krátka rýchla spojnica na juhu (Kúty – Štúrovo) a pár krátkych úsekov. Tým rýchle spojenia končia.
Samotná sieť má tiež príliš mnoho dlhých pomalých slepých odbočiek, ale územie kvôli terénu nie je smerovo prepojené. Nič z toho nie je pre železnicu priaznivé.
Pokud jde o geografii, mělo by to být právě naopak. Slovensko má dlouhá údolí podobně jako Rakousko. To znamená, že sídla jsou historicky za sebou v liniích, a takové line železnice efektivně obsluhuje. Ostatně proto má v Rakousku želenzice podél 12% na přepravě osob. http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=tran_hv_psmod&lang=en Na Slovensku je problém v tom rušení tratí a v přístupu k modernizaci tratí. Ani ty hlavní nejsou v dobrém stavu. 160 km/h se snad zavedlo na prvním úseku až předloni. Tragické jsou taky služby ZSSK, ve srovnání s ČD. Kdy například konečně půjde koupit jízdenka z Bratislavy do Budapešti online? V e-shopu ČD jde… Číst vice »
„Na Slovensku je problém v tom rušení tratí“ Už dávno ne – možná byl před těmi už více než 15 roky, kdy byl na většině z nich provoz osobní dopravy zastaven a nejezdilo ještě ani zdaleka tolik kvalitních osobních aut jako nyní (a nebylo ani tolik vylepšených silnic), ale dnes už na ty neprovozované trati příliš mnoho lidí nevzpomíná ani „s nostalgií“ – a fakticky zrušená (= zlikvidovaná) byla navíc vlastně snad jen jedna: Poltár – Rimavská Sobota. Je samozřejmě pravda, že mnoho neprovozovaných úseků by bylo možno užitečně využít třeba pro „posilovou“ osobní dopravu (pátky, neděle, apod.), ale je… Číst vice »
Slovenská železnice je jen odrazem slovenského státu. Chtěli osamostatnění, mají ho. Teď po rozdělení je jasně pozorovatelné, že bez výrazné podpory z česka za dob československa by slováci pásli ovce. Stav slovenské infrastruktury hovoří za vše.
Súčasný stav je zapríčinený volením populistických strán (HZDS, Smer). Hlavne súčasná „sociálna demokracia“ (nech už to znamená čokoľvek), ktorá je pri vláde už tretie obdobie a zatiaľ len stihla vymyslieť blbosť ako cestovanie zadarmo.
Doprava, zdravotníctvo a školstvo zatiaľ úspešne degraduje.
Jsem si jist, že pokud by se dostala k moci opozice, nebylo by to o nic lepší.
Zrovna pravicove vlady rusili v SR aj to malo, co sa za socializmu vybudovalo.
No, hlavně je potřeba se podívat na dějiny slovenského státu. Kam vítr, tam plášť. Kolaborace s nacisty. Pěkný výkvět. Slováci si zaslouží infrastrukturu, co mají. Pořád platí, jaké si to uděláš, takové to máš. Ještě že už je SR pro nás cizí země.
Kolaboranti byli i v českých řadách. Co takový Emanuel Moravec?
Slovákům lze aspoň přičíst k dobru, že vyvolali SNP.
„Největší nárůsty zaznamenala společnost na úseku Bratislava-Nové Mesto – Bratislava-Petržalka“
… tedy na úseku, na kterém se začalo (po mnoha letech bez provozu) jezdit teprve nedávno, tzn. procentní nárůst výrazný „díky“ tomu, že se roste skoro z nuly (resp. před pár lety úplně z nuly).
Investigativní novinář Martin Daňo, který je zároveň předseda nezávislé slovenské odborové organizace GINN, zdokumentoval šokující pracovní podmínky a pravděpodobně nezákonné jednání, kterého se dopouští ŽSSK vůči svým zaměstnancům.
https://m.youtube.com/watch?v=vH9GQurde5Y&feature=youtu.be
Martin Dano nieje investigativny novinar. Jeho videa sa nedaju brat vazne. Zivy sa publicitou. Pred nedavnom kandidoval za prezidenta, o jednej poslankyne NR SR vyhlasil ze ju treba zabit roxorovou tycou, je zanmy tym ze ludi velmi agresivne otravuje s kamerou az kym im neprasknu nervy…
„Investigatívneho novinára“ Martina Daňa netreba brať vážne.
Je to obyčajný hulvát, ktorý sa neštíti povedať veci ako, že treba zabiť poslankyňu roxorovou tyčou alebo, že Čaputovú treba zavrieť do bláznica.
Každopádne, nech si to každý preberie sám.
Najdi si lepšího investigativního novináře, ne tohohle psychopata.
„Atraktivní linku“ jsem shlédl v neděli. Lipťák-Púchov 127 km za 107 minut dle JŘ, v reálu za 120 minut. Výjezd ze Žiliny rychlostí 10 km/hod. po dobu 5 minut (asi kilometr). Totální tragédie.
Pleteš si ŽSR a ZSSK. Jen 13 min zpoždění třeba může být na místní poměey atraktivní. 😀
A nebyl to průjezd okolo do pytle(ů) sbíraného sebevraha například? 9. května v ČR byli tři přejetí už před polednem.
Nebylo to proto, že neschopný pseudosprávce infrastruktury nemá problém nechat na hlavní koleji jezdit vlaky rychlostí 10 km/h přes výhybku s poškozenou srdcovkou klidně několik měsíců nebo jí rovnou nahradit kusem rovné koleje?