Na metru Pankrác vznikne jižní výtah, se kterým se nepočítalo. Využije se nezasypaná těžební šachta

Stanice Pankrác C se otevře ještě před Vánocemi.
Pražští radní schválili úpravu budované nové stanice metra D na Pankráci. Oproti původnímu projektu vznikne u křížení ulic Na Strži a Budějovická jižní výtahový výstup. Radní o něj požádala městská část Praha 4. Pro stavbu se využije současná těžební šachta, kterou by jinak čekalo zasypaní.
Informoval o tom končící náměstek primátora Zdeněk Hřib na tiskové konferenci po jednání rady. Kromě nového výtahového vestibulu se zároveň natrvalo zachová i dočasný kruhový objezd v ulici Na Strži.
Vedle výstavby metra D se na Pankráci celý letošní rok rekonstruuje i stanice metra Pankrác C a je tak pro cestující mimo provoz. „Otevřít bychom ji chtěli ještě před Vánocemi,“ řekl nyní Hřib.
Na Pankráci se už instalují obklady, finišuje instalace nových eskalátorů. Otevření stanice se blíží
Výstavba metra v lokalitě Pankrác se podle důvodové zprávy k dnešnímu jednání nachází ve druhé třetině doby výstavby, což je období, kdy je možné zadat dopravnímu podniku poslední úpravy finálního okolí stanice.
ČTK upozornila, že plnohodnotný jižní vestibul stanice Pankrác požaduje Praha 4 dlouhodobě, magistrát již zakoupil sousední objekt pošty v ulici Na Strži, kterou by v budoucnu mohla nahradit úřední budova.
K tomu by podle vedení městské části bylo vhodné doplnit v oblasti výstup z metra s eskalátory, s čímž podle radními schváleného materiálu dříve plán stavby metra na Pankráci počítal, ale kvůli nákladům a pozemků ve vlastnictví soukromých osob z toho sešlo. Nyní radní města schválili prozatím alespoň vybudování výtahu.
Eskalátorový vestibul podle materiálu stále naráží na nedořešenou majetkovou situaci. „Dále pak je případně nezbytné realizaci koordinovat s prodloužením tramvajové trati směr Budějovická, která již má v této lokalitě vydané stavební povolení. Eskalátorový vestibul je však z technického pohledu možné dobudovat společně s výstavbou případného developerského záměru v lokalitě,“ píše se ve schváleném dokumentu.
Rekonstrukce finišuje, ražby pokračují
Ve stanici metra Pankrác finišuje kompletní rekonstrukce, která začala letos 6. ledna. Na nástupišti je dokončena montáž osvětlení a stavbaři začali umísťovat do stropů podhledy. Probíhá kompletace sdělovacích zařízení a montáž kamenných obkladů za kolejištěm. Technici už montují i eskalátory mezi úrovní nástupiště a úrovní vestibulu.
Dokončeny jsou instalace dveří a prosklených stěn, probíhá montáž nové technologie výtahu z úrovně nástupiště do uliční úrovně a budování železobetonových konstrukcí v místě přestupu mezi trasami C a D.
Ve vestibulu probíhá kompletace veřejných WC, hotové je osvětlení, roletové mříže, prosklené stěny a nosný systém nových podhledů. Dodělávají se kamenné dlažby a kabeláž. V podchodu pod tramvajovou tratí se rovněž finišuje s obklady a dlažbou.
Ve stanici Pankrác D pak ražby pokračují ve středním dílčím výrubu. Kromě toho zbývá ještě dorazit část opěří a dna levého dílčího výrubu stanice Pankrác D u eskalátorového tunelu vedoucího do budoucího vestibulu v administrativní budově Gemini. V současnosti tak zbývá dorazit necelých 16 % celkového objemu ražeb této stanice.
Obrazem: Čtyři metry pod vlaky metra se razí nová stanice. Přestup přitom na Pankráci být neměl
Paralelně s ražbami stavbaři instalují hydroizolační vrstvy ve vyražených částech, budují definitivní ostění tunelů a staví vestibuly stanic. V současnosti je dokončeno zhruba 71 % definitivního ostění z celkové délky prvního úseku metra D.