Plán výluk na příští rok platí, ÚOHS zamítl rozklad Českých drah

Spor se týkal i o omezení provozu elektrických lokomotiv na koridoru u Hodonína.
Roční plán výluk Správy železnic na příští rok definitivně platí. Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna zamítl rozklad Českých drah proti plánu omezení provozování dráhy na rok 2026. Rozhodnutí je pravomocné.
České dráhy podaly rozklad proti prvoinstančnímu rozhodnutí v září. Napadaly například způsob doručení veřejnou vyhláškou a také výluku v úseku Hodonín – Rohatec. Podle dopravce si úřad nezjistil úplný skutkový stav v souvislosti s touto výlukou.
Podle Mlsny mělo řízení 131 účastníků a proto podle správního řádu byla splněna podmínka doručování veřejnou vyhláškou. „Úřad během celého předmětného správního řízení dodržel všechny zákonné lhůty a předpoklady spojené s touto formou doručování,“ uvedl Mlsna.
České dráhy namítaly, že v minulosti Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře oslovil kvůli řízení dopravce přímo. Úřad byl zrušen, jeho agendu převzal ÚOHS. Podle Mlsny už stejným způsobem probíhalo řízení o plánu omezení na rok 2025.
České dráhy napadaly v rozkladu i výluku z Hodnína do Rohatce, během které bude na koridorové trati kvůli modernizaci napájecí stanice v Nedakonicích po část roku možný provoz pouze v nezávislé trakci. Pro dopravce to bude znamenat nutnost přepřahu z elektrických na motorové lokomotivy. „Předseda ÚOHS konstatoval, že v první instanci byla její nezbytnost řádně posouzena a odůvodněna, neboť v důsledku stavebních prací se z hlediska zajištěn bezpečnosti osob a věcí jedná o jedinou možnou alternativou. Úřad přitom při posuzování nevycházel jen z podkladů Správy železnic, ale také z dalších zásadních dokumentů, na jejichž základě zjistil skutkový stav bez důvodných pochybností o nezbytnosti výluky. Sám odvolatel nepředložil žádné podklady, které by tyto závěry zpochybňovaly,“ uvedl ÚOHS v tiskové zprávě.