obnoveny

Plán výluk na příští rok platí, ÚOHS zamítl rozklad Českých drah

Jednotka Interpanter Českých drah v Rohatci. Foto: Oliver Jakub Zimmerman / Mapy.comJednotka Interpanter Českých drah v Rohatci. Foto: Oliver Jakub Zimmerman / Mapy.com

Spor se týkal i o omezení provozu na koridoru u Hodonína.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bert

Je opravdu nejšťastnější ta kompletní uzavírka zrovna přes Velikonoce?

fous55

Možná ano. Je to 72 hodin od 3. do 6.4.2026, tedy nejspíše zhruba od velkopátečního do pondělního poledne. Cest domů před svátky (čtvrtek) a zpátky (pondělí odpoledne) se to tedy nedotkne.

OSX

Domnívám se, že autor článku si nenašel správnou výluku, o které zde píše. Jedná se dle všeho o úplné přerušení provozu na 72 hodin o Velikonocích 3. – 6. 4. kvůli demolici silničního nadjezdu. Viz číslo výluky v Rozhodnutí zveřejněném na úřední desce úřadu a zveřejněném ročním plánu vyluk ve veřejné části Portálu provozování dráhy SŽ.

Stadler

A co R13?

xyz

Připomenu, že v přinejmenším části t-330 se v závislé trakci nedalo jezdit už cca 5,5 měsíce v roce 2021 (po tornádu mezi Břeclaví a Hodonínem) a pak v části roku 2022 (práce na přepnutí voltáže v úseku Nedakonice – Říkovice).

Takže po 4 – 5 letech opět.

fous55

A to nějak souvisí s potřebou sundat silniční nadjezd?

xyz

Ne; ve chvíli, kdy je po opravě článku jasné, že ta výluka je nepřetržitá, ale jen na 4 dny a kvůli „sundání“ silničního nadjezdu (resp. původně jsem tipoval, že by to mohl být ten úzký most u zastávky Rohatec zast., ale ne, Plán výluk píše o II/432, tzn. na okraji Hodonína), tak už to nesouvisí s ničím.

(Souviselo by, pokud by šlo o delší napěťovou výluku, což se dle původního údaje v článku zdálo.)

Thomas Horky

Co se zas bude v Nedakonicích dělat? Přece to tam nedávno modernizoval i za obrovské prachy

vjkm

Přestavba prosté trafačky na střídavou měnírnu.

kpetr

Bývaly k dispozici mobilní TNS, asi už došly.

vjkm

Ty tuším byly jen na stejnosměru.

Pezos

Ano, převozné měnírny jsou jen pro 3 kV.

Péťa

Z Hodonína do Rohatce se nebude dát jezdit v závislé trakci, protože se bude dělat napájecí stanice v Nedakonicích?

Tomáš Záruba

Práce na spínací stanici Rohatec, předpokládám.

Jinak teda zrovna pro nákladní vlaky by to tak zlé být nemuselo: Přinejmenším ložené by to klidně projely setrvačností při zaručeném průjezdu Lužice – Rohatec (rozjezd na stovku do Hodonína), stejně jako Bzenec přívoz – Hodonín. Při standardně těsných soupravách bych se za těch pár minut asi nebál ani o vzduch. Samozřejmě s rizikem, že v případě nutnosti brzdit už to pak dopadne nevhodně. Ale to by mohla řešit jedna pohotovostní LNT, na kterou se buď dopravci složí nebo ji zajistí infra, což by ten provoz jednotlivého vlaku moc neprodražilo.

Péťa

To už dává smysl, ale měl jsem za to , že tu SpS nedávno dělali.
Nebo dělali jenom vedení a na samotnou SpS se nesáhlo?

Tomáš Záruba

Je to jen odhad vzhledem k dotčenému úseku. Taky úplně nechápu, proč je to potřeba. Přepojeni nějaké vazby na novou TNS Nedakonice bych doufal, že bude otázka jedné noci…
Pokud to není tak, že bude už s Nedakonicemi provedeno sfazovani celého systému severně od Breclavi s TNS Břeclav, a tím bude nutné změnit fungování SpS trochu víc = z trvale vypínačky na světelnou stahovacku. Ale to nemám představu, jak moc je časově náročné.

Martin H.

Ony by to projely bez problémů i rychlíky a osobní vlaky. Udělat opatření pro Hodonín a normálně projíždět setrvačnosti. Vlaky ve směru Břeclav – Přerov náhradní zastavení Lužice a v Hodoníně průjezd. V Rohatci není pro pantera problém dosáhnout z perónu dostatečnou rychlost pro průjezd. Akorát tomu brání základní dogma. Nikdy se to tak nedělalo…

Filda

No… Tak zrovna prvogenerační Pantery a Interpantery jsou po vzduchové stránce děravý cedníky. Tam bych měl vážnou obavu o dostatek vzduchu v napájecím potrubí.

Martin H.

Jak který, ale rozhodně není problém pár minut jízdy.

fous55

Co tu blbě spekulujete? V článku je jasně napsáno, že ta výluka je kvůli demolici mostu.

Tomáš Záruba

Jestli ono to nesouvisí s tím, že: „(V textu byla původně uvedena nesprávná výluka, za chybu se omlouváme)“

fous55

Ne, souvisí to s Vaší nepozorností.. Sůrovu opravu to v tuto chvíli ukazuje jako před jedním dnem, Váš poslední příspěvek jako před 23 hodinami. Takže jste spekuloval ještě poté, co byl článek opraven. A nevím, jestli tam ta zmínka o mostu nebyla i před opravou.

Tomáš Záruba

Jo tak o hodinu… Víte, já si vetsinou nejdřív rozklikam nové karty s pro mě zajímavými články, nejen z tohoto serveru, a k jejich čtení se dostanu třeba za pár hodin, pak už jdu rovnou do diskuse…

Ještě nějaké vysvětlení provinění proti Vaší představě diskusního bontonu je potřeba? Přijmete prosím moji poníženou omluvu za plýtvání elektrony.