Poláci obnoví další železniční trať, umožní návrat vlaků z Bílska-Bělé do polského Těšína

Newag Impuls 2 pro Koleje Śląskie. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNewag Impuls 2 pro Koleje Śląskie. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Chystá se revitalizace tratě Bílsko-Bělá - Skočov.

V Polsku by se měly vrátit vlaky na další nevyužívanou železniční trať. Slezské vojvodství rozhodlo o přidělení potřebných financí na přípravu projektové dokumentace obnovy železniční trati č. 190. Píší o tom polská média, například web beskidinfo.pl.

Revitalizace se má týkat 22kilometrového úseku mezi Bílsko-Bělou (Bielsko-Biała) a Skočovem (Skoczów). Investice má výrazně zlepšit dostupnost jižní části regionu a usnadnit cesty směrem k polskému Těšínu (Cieszyn), kam se dá nyní z Bílska-Bělé, Katovic či Krakova, jakožto nejbližších velkých polských měst, dostat pouze s přestupem.

Jak uvedl radní Slezského vojvodství Rafał Ryplewicz, rozpočet na projektové práce je již kompletně zajištěn. Samotné vojvodství také deklarovalo ochotu finančně se podílet i na dalších fázích projektu.

Revitalizace tratě má být hotová v roce 2027. Náklady jsou odhadovány na 350 milionů zlotých (2 miliardy korun). Dojde ke znovuvybudování jednokolejného úseku trati na rychlost až 120 km/h.

Doba cesty z Bílsko-Bělé do polského Těšína by se měla po obnově trati zkrátit asi na jednu hodinu. Dnes zabere s přestupy běžně hodinu a půl až dvě hodiny. Pravidelný osobní provoz na trati Bílsko-Bělé – Skočov – polský Těšín by pak měl být obnoven do roku 2030.

Pro osobní dopravu byl provoz na trati z Bílska přes Skočov do Těšína zastaven v roce 2009. Od té doby se stav trati silně zhoršil. Polsko ve velkém rušilo provoz na regionálních tratích v 90. letech, nyní se snaží na řadě míst dopravu vzkřísit.

Tagy Cieszyn obnova tratí Polsko
14 komentářů