Poláci obnoví další železniční trať, umožní návrat vlaků z Bílska-Bělé do polského Těšína

Newag Impuls 2 pro Koleje Śląskie. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNewag Impuls 2 pro Koleje Śląskie. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Chystá se revitalizace tratě Bílsko-Bělá - Skočov.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Pokud vim, tak se to takto preklada historicky a neurazi me to.

Marian Kechlibar

Tak, Bílsko bylo několik set let (až do roku 1918) součástí Království českého…

Pro zajímavost, za Rakouska to bylo jedno z mála (celkem 11) statutárních měst Království českého, na rozdíl od mnoha jiných měst, která na to tehdy nedosáhla (Ostrava, Pardubice, Hradec Králové, Plzeň…)

Ojin

Ne Království českého, ale zemí koruny české.

roman

Hodina je celkem dost, přímý autobus to zvládne za cca 30 min.

Václav

Cieszyn-Katowice uz jezdi primy vlak uz dneska resp., jak se koukam tak pouze Katowice-Cieszyn (nedavno to museli zmenit), v opacnem smeru je prestup v Goleszove, ktery je velmi jednoduchy a cesta do Katowic trva 1h38m-2h7m. Pres Bielsko to do Katowic bude pomalejsi a navic se tam ten vlak musi otocit. Do Krakowa resp. Bielska to bude rychlejsi autobusem za 2h30m resp. 40m (lajkonikbus). Jedine v cem by to mohlo pomoct je zvyseni frekvence spoju.

Ic540

Včera bylo pozdě…

Tím se mimo jiné stvrzuje Ostravské kolečko.
Okružní S7 tedy.. Přetrasování S2 přes Stodolní a Střed.

A hlavně Český Těšín až BB je naše malé vítězství.
Vlastně velké. Díky. Neskutečné díky…

Jan Širc

Okružní S7 je blbost. Přímé vlaky FM-BB.

Petr Drozda

U nás ještě musi proběhnout alespoň 1-2 studie. U nás se to dělá českou cestou.

182-097

Narozdíl od toho polského úseku o kterém je řeč v článku, tak Češi na tom svém, mezi Kojetínem a Českým Těšínem (celek je bývalá trať Kojetín – Bílsko) nikde nezrušili dopravu, nezastavili provoz a nenechali trať rozkrást a zdevastovat, aby ji o dvacet let později s velkou slávou obnovovali… To teda raději opravdu tu českou cestu.

Tom M.

Jen ji trochu rozkouskovali – mezi Frenštátem/Veřovicemi a ValMezem ( protože rozdílná objednávka různých krajů)

Twix

Z ValMezu nahoru je to objednávka jednoho kraje, ten si to u sebe rozkouskoval sám. Na opačnou stranu je to objednávka druhého kraje, ale pokud vím, aspoň to na sebe navazuje.

noerf

Rozdíl je v přístupu, zatímco v Polsku se obnovuje spojení měst typu velikosti Jablonce a Liberce a o rušení takových spojení se nikdy ani neuvažovalo.
Naopak traťové rychlost má být 120 m/hod, zatímco u nás za miliardy rekonstruujeme tratě, kde zvýšíme traťovou rychlost na 80 km/hod (viz. Česká Třebová, Hradec Králové).

Lukáš Chytil

Chápete rozdíl trať a železniční stanice?
Z Třebové je to na všechny směry minimálně 100(90)
Z Hradce Králové vyjma jednoho směru taky minimálně 100. Doteď bylo přes Hradec Králové 40 a Č. Třebovou 30/60.

Milan M Mikulovsky

Je nesmysl provnávat traťové mezistaniční úseky s úseky staničními v železničních uzlech, kde výhledově všechny jimi projíždějící vlaky mají zastavovat, protože ty nejdálkovější je mají jednou míjet po VRT – v případe České Třebové se jedná o VRT mezi Prahou a Ostravou vedenou přes Brno, takže max. rychlost 80km/h při rozjezdech a zastavování je smysluplná.