Poláci obnoví další železniční trať, umožní návrat vlaků z Bílska-Bělé do polského Těšína
Newag Impuls 2 pro Koleje Śląskie. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Chystá se revitalizace tratě Bílsko-Bělá - Skočov.

Chystá se revitalizace tratě Bílsko-Bělá - Skočov.
Ideální, aby to jezdilo až do Českého Těšina do uzlu. Ale to by bylo scifi pro politiky a správu.
Historicky se jedná o součást Dráhy měst Moravsko-slezských z Kojetína přes Kroměříž, Hulín, Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek a Český Těšín vybudované v roce 1888.
U nás se 20 let neděje nic. Opava Krnov paskvil.
Kopřivnice modernizace nic. Přitom je to rovné jak..
Frýdek Těšin. Nic. Jen lepení. A sliby s Hiundaiem porušeny.
Ostatní nic.
Ostrava Frýdlant jen kecy. Nekoplo se, dodělání v nedohlednu.
Na druhou stranu krom Jičínky se tady žádná trať nezrušila. Žádná trať se taky nenechala zchátrat a zdevastovat. Naopak tady jezdí celkem dost vlaků, moderní soupravy, jízdní řád nevypadá jak noty na buben a pořád se to nějak rozumně rozvíjí.
U nás je analogie v podobě Hlučína a Ostravy. Podobný počet obyv Hlučína a Skoczova. Akorát na koleje není ani projekt.
Trať mám částečně prochozenou. Je jednodušší zrekonstruovat něco co už je, ale ve strašném stavu, než něco postavit úplně poprvé – navíc v dnešní době. Kudy by vlak z Hlučína do Ostravy měl vést?
Po současné I/56, až bude přeložka.
Pokud vim, tak se to takto preklada historicky a neurazi me to.
Tak, Bílsko bylo několik set let (až do roku 1918) součástí Království českého…
Pro zajímavost, za Rakouska to bylo jedno z mála (celkem 11) statutárních měst Království českého, na rozdíl od mnoha jiných měst, která na to tehdy nedosáhla (Ostrava, Pardubice, Hradec Králové, Plzeň…)
Ne Království českého, ale zemí koruny české.
Hodina je celkem dost, přímý autobus to zvládne za cca 30 min.
Jaký zájem cestujících se tam dá očekávat?
Tak jaký? Dalo by se říct že se jednak cestující přelijí z busů do vlaků. K tomu bude li adekvátní nabídka tak možná i z aut něco málo… Co však bude pozitivem je plánované protažení do Českého Těšína. Takže nejen turistický potenciál a regionální využití, ale i přestupy na dálkové vlaky v Českém Těšíně. Linka má označení v jejich plánech P11… Regionova někdy polské turisty ani nepobírá. Z třívozového elfu přestup do 814 ve vybrané dny kdy se jede z Polska na vybrané akce v Moravskoslezském kraji je umění se dostat… Z naší strany jde zase o přímé spojení z… Číst vice »
Je teď se dívám že to Lajkonik jezdí za 40 min. 🫤
Autem po dálnici je to 20 minut. Moc šancí tomu nedávám.
Cieszyn-Katowice uz jezdi primy vlak uz dneska resp., jak se koukam tak pouze Katowice-Cieszyn (nedavno to museli zmenit), v opacnem smeru je prestup v Goleszove, ktery je velmi jednoduchy a cesta do Katowic trva 1h38m-2h7m. Pres Bielsko to do Katowic bude pomalejsi a navic se tam ten vlak musi otocit. Do Krakowa resp. Bielska to bude rychlejsi autobusem za 2h30m resp. 40m (lajkonikbus). Jedine v cem by to mohlo pomoct je zvyseni frekvence spoju.
Včera bylo pozdě…
Tím se mimo jiné stvrzuje Ostravské kolečko.
Okružní S7 tedy.. Přetrasování S2 přes Stodolní a Střed.
A hlavně Český Těšín až BB je naše malé vítězství.
Vlastně velké. Díky. Neskutečné díky…
Okružní S7 je blbost. Přímé vlaky FM-BB.
Tak to by Honzo byla blbost ještě větší. Peróny na 322 budou na 550 ale polské jednotky to mají jinak. Byl by tam schod aspoň 20 čísel. Jako nyní v Cieszynie když tam přijede regionova. Investice do bezbariérové dopravy na 322 by přišla vniveč. A lidi z obcí na 322 by dále zbytečně na Ostravu ve Frýdku Místku přestupovali.
Polák má dle jejich plánu jezdit až do Českého Těšína a je to označeno jako P11.
U nás ještě musi proběhnout alespoň 1-2 studie. U nás se to dělá českou cestou.
Narozdíl od toho polského úseku o kterém je řeč v článku, tak Češi na tom svém, mezi Kojetínem a Českým Těšínem (celek je bývalá trať Kojetín – Bílsko) nikde nezrušili dopravu, nezastavili provoz a nenechali trať rozkrást a zdevastovat, aby ji o dvacet let později s velkou slávou obnovovali… To teda raději opravdu tu českou cestu.
Jen ji trochu rozkouskovali – mezi Frenštátem/Veřovicemi a ValMezem ( protože rozdílná objednávka různých krajů)
Z ValMezu nahoru je to objednávka jednoho kraje, ten si to u sebe rozkouskoval sám. Na opačnou stranu je to objednávka druhého kraje, ale pokud vím, aspoň to na sebe navazuje.
Ale hranice obou krajů je už u ValMezu a následně Hodslavice je už MS kraj – co se takhle dohodnout na krajské úrovni ( podobně jako Zlínský a Olomoucký kraj s překryvem v Kojetíně ..)?
Co by se tedy mělo udělat, jezdit z Frenštátu do Kojetína durch přes ValMez? Pomohlo by to výrazně něčemu? Raději bych jezdil bez přestupu z ValMezu do Ostravy…
Pořád mluvíme o trati (Bílsko -) Skočov- Těšín – Frýdek – ValMez – Holešov – Kroměříž – Kojetín, takže alespoň jeden přímý vlak alespoň na půlnoční ‚ na Hostýn ‚ ( ona to byla původní myšlenka za touto tratí..)
Myslím že to rozkouskování objednávek je naprosto marginální problém v porovnáním s tím, že na opačné straně hranice ty vlaky nejenže nejezdí, ale trať je naprosto zdevastovaná.
Rozdíl je v přístupu, zatímco v Polsku se obnovuje spojení měst typu velikosti Jablonce a Liberce a o rušení takových spojení se nikdy ani neuvažovalo.
Naopak traťové rychlost má být 120 m/hod, zatímco u nás za miliardy rekonstruujeme tratě, kde zvýšíme traťovou rychlost na 80 km/hod (viz. Česká Třebová, Hradec Králové).
Chápete rozdíl trať a železniční stanice?
Z Třebové je to na všechny směry minimálně 100(90)
Z Hradce Králové vyjma jednoho směru taky minimálně 100. Doteď bylo přes Hradec Králové 40 a Č. Třebovou 30/60.
V zásadě uvádíte konkrétní podrobnosti správně, ale pro max. traťovou rychlost některými stanicemi je podstatnější, že provozně v nich mají všechny vlaky zastavovat a pak se zase rozjíždět a tedy žádný je nemá projet bez zastavení, při čemž snížení – tzv. propad rychlosti je tedy při tom by zdržoval zbytečně.
Je nesmysl provnávat traťové mezistaniční úseky s úseky staničními v železničních uzlech, kde výhledově všechny jimi projíždějící vlaky mají zastavovat, protože ty nejdálkovější je mají jednou míjet po VRT – v případe České Třebové se jedná o VRT mezi Prahou a Ostravou vedenou přes Brno, takže max. rychlost 80km/h při rozjezdech a zastavování je smysluplná.
Myslel bych že část nákladů by možná ráda projela Třebovou bez zastavení, ale těm ta 80 stačí, ten segment není tolik citlivý na cestovní dobu
Náklady by třeba rády projely i Třebovou bez zastavení, ale dokud nebudou mít vlastní traťové koleje, což nebudou mít, tak kde jinde než ve velkých železničních uzlech mají být odstavený tzv. do boku. pro předjetí rychlíky a spéšnými vlaky? 🙂 🙂
No, on je to tady taky trochu marketing stylu až 120 km/h, až se ztratilo v překladu.
Czas podróży między Bielskiem a Skoczowem wyniesie ok. 36 minut, z Bielska do Cieszyna dojazd zajmie niecałą godzinę. W ramach projektu przebudowany będzie odcinek linii kolejowej o długości prawie 22 km, po którym możliwe będzie kursowanie pociągów pasażerskich z prędkością do 80 km/h, a odcinkowo do 100 i do 120 km/h.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolej–bedzie-polaczenie-bielskabialej-ze-skoczowem-jest-umowa-na-prace-projektowe-119750.html