kmax

Poláci obnoví další železniční trať, umožní návrat vlaků z Bílska-Bělé do polského Těšína

Newag Impuls 2 pro Koleje Śląskie. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNewag Impuls 2 pro Koleje Śląskie. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Chystá se revitalizace tratě Bílsko-Bělá - Skočov.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Ideální, aby to jezdilo až do Českého Těšina do uzlu. Ale to by bylo scifi pro politiky a správu.

Tom

Historicky se jedná o součást Dráhy měst Moravsko-slezských z Kojetína přes Kroměříž, Hulín, Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek a Český Těšín vybudované v roce 1888.

petr

U nás se 20 let neděje nic. Opava Krnov paskvil.
Kopřivnice modernizace nic. Přitom je to rovné jak..
Frýdek Těšin. Nic. Jen lepení. A sliby s Hiundaiem porušeny.
Ostatní nic.
Ostrava Frýdlant jen kecy. Nekoplo se, dodělání v nedohlednu.

182-097

Na druhou stranu krom Jičínky se tady žádná trať nezrušila. Žádná trať se taky nenechala zchátrat a zdevastovat. Naopak tady jezdí celkem dost vlaků, moderní soupravy, jízdní řád nevypadá jak noty na buben a pořád se to nějak rozumně rozvíjí.

Jaroslav Mašek

U nás je analogie v podobě Hlučína a Ostravy. Podobný počet obyv Hlučína a Skoczova. Akorát na koleje není ani projekt.

Jakub

Trať mám částečně prochozenou. Je jednodušší zrekonstruovat něco co už je, ale ve strašném stavu, než něco postavit úplně poprvé – navíc v dnešní době. Kudy by vlak z Hlučína do Ostravy měl vést?

a8n

Po současné I/56, až bude přeložka.

Václav

Pokud vim, tak se to takto preklada historicky a neurazi me to.

Marian Kechlibar

Tak, Bílsko bylo několik set let (až do roku 1918) součástí Království českého…

Pro zajímavost, za Rakouska to bylo jedno z mála (celkem 11) statutárních měst Království českého, na rozdíl od mnoha jiných měst, která na to tehdy nedosáhla (Ostrava, Pardubice, Hradec Králové, Plzeň…)

Ojin

Ne Království českého, ale zemí koruny české.

roman

Hodina je celkem dost, přímý autobus to zvládne za cca 30 min.

Svojšín

Jaký zájem cestujících se tam dá očekávat?

Ic540

Tak jaký? Dalo by se říct že se jednak cestující přelijí z busů do vlaků. K tomu bude li adekvátní nabídka tak možná i z aut něco málo… Co však bude pozitivem je plánované protažení do Českého Těšína. Takže nejen turistický potenciál a regionální využití, ale i přestupy na dálkové vlaky v Českém Těšíně. Linka má označení v jejich plánech P11… Regionova někdy polské turisty ani nepobírá. Z třívozového elfu přestup do 814 ve vybrané dny kdy se jede z Polska na vybrané akce v Moravskoslezském kraji je umění se dostat… Z naší strany jde zase o přímé spojení z… Číst vice »

Roman

Je teď se dívám že to Lajkonik jezdí za 40 min. 🫤

rumpeak

Autem po dálnici je to 20 minut. Moc šancí tomu nedávám.

Václav

Cieszyn-Katowice uz jezdi primy vlak uz dneska resp., jak se koukam tak pouze Katowice-Cieszyn (nedavno to museli zmenit), v opacnem smeru je prestup v Goleszove, ktery je velmi jednoduchy a cesta do Katowic trva 1h38m-2h7m. Pres Bielsko to do Katowic bude pomalejsi a navic se tam ten vlak musi otocit. Do Krakowa resp. Bielska to bude rychlejsi autobusem za 2h30m resp. 40m (lajkonikbus). Jedine v cem by to mohlo pomoct je zvyseni frekvence spoju.

Ic540

Včera bylo pozdě…

Tím se mimo jiné stvrzuje Ostravské kolečko.
Okružní S7 tedy.. Přetrasování S2 přes Stodolní a Střed.

A hlavně Český Těšín až BB je naše malé vítězství.
Vlastně velké. Díky. Neskutečné díky…

Jan Širc

Okružní S7 je blbost. Přímé vlaky FM-BB.

Ic540

Tak to by Honzo byla blbost ještě větší. Peróny na 322 budou na 550 ale polské jednotky to mají jinak. Byl by tam schod aspoň 20 čísel. Jako nyní v Cieszynie když tam přijede regionova. Investice do bezbariérové dopravy na 322 by přišla vniveč. A lidi z obcí na 322 by dále zbytečně na Ostravu ve Frýdku Místku přestupovali.

Polák má dle jejich plánu jezdit až do Českého Těšína a je to označeno jako P11.

Petr Drozda

U nás ještě musi proběhnout alespoň 1-2 studie. U nás se to dělá českou cestou.

182-097

Narozdíl od toho polského úseku o kterém je řeč v článku, tak Češi na tom svém, mezi Kojetínem a Českým Těšínem (celek je bývalá trať Kojetín – Bílsko) nikde nezrušili dopravu, nezastavili provoz a nenechali trať rozkrást a zdevastovat, aby ji o dvacet let později s velkou slávou obnovovali… To teda raději opravdu tu českou cestu.

Tom M.

Jen ji trochu rozkouskovali – mezi Frenštátem/Veřovicemi a ValMezem ( protože rozdílná objednávka různých krajů)

Twix

Z ValMezu nahoru je to objednávka jednoho kraje, ten si to u sebe rozkouskoval sám. Na opačnou stranu je to objednávka druhého kraje, ale pokud vím, aspoň to na sebe navazuje.

Tom M.

Ale hranice obou krajů je už u ValMezu a následně Hodslavice je už MS kraj – co se takhle dohodnout na krajské úrovni ( podobně jako Zlínský a Olomoucký kraj s překryvem v Kojetíně ..)?

Twix

Co by se tedy mělo udělat, jezdit z Frenštátu do Kojetína durch přes ValMez? Pomohlo by to výrazně něčemu? Raději bych jezdil bez přestupu z ValMezu do Ostravy…

Tom M.

Pořád mluvíme o trati (Bílsko -) Skočov- Těšín – Frýdek – ValMez – Holešov – Kroměříž – Kojetín, takže alespoň jeden přímý vlak alespoň na půlnoční ‚ na Hostýn ‚ ( ona to byla původní myšlenka za touto tratí..)

182-097

Myslím že to rozkouskování objednávek je naprosto marginální problém v porovnáním s tím, že na opačné straně hranice ty vlaky nejenže nejezdí, ale trať je naprosto zdevastovaná.

noerf

Rozdíl je v přístupu, zatímco v Polsku se obnovuje spojení měst typu velikosti Jablonce a Liberce a o rušení takových spojení se nikdy ani neuvažovalo.
Naopak traťové rychlost má být 120 m/hod, zatímco u nás za miliardy rekonstruujeme tratě, kde zvýšíme traťovou rychlost na 80 km/hod (viz. Česká Třebová, Hradec Králové).

Lukáš Chytil

Chápete rozdíl trať a železniční stanice?
Z Třebové je to na všechny směry minimálně 100(90)
Z Hradce Králové vyjma jednoho směru taky minimálně 100. Doteď bylo přes Hradec Králové 40 a Č. Třebovou 30/60.

Milan M Mikulovsky

V zásadě uvádíte konkrétní podrobnosti správně, ale pro max. traťovou rychlost některými stanicemi je podstatnější, že provozně v nich mají všechny vlaky zastavovat a pak se zase rozjíždět a tedy žádný je nemá projet bez zastavení, při čemž snížení – tzv. propad rychlosti je tedy při tom by zdržoval zbytečně.

Milan M Mikulovsky

Je nesmysl provnávat traťové mezistaniční úseky s úseky staničními v železničních uzlech, kde výhledově všechny jimi projíždějící vlaky mají zastavovat, protože ty nejdálkovější je mají jednou míjet po VRT – v případe České Třebové se jedná o VRT mezi Prahou a Ostravou vedenou přes Brno, takže max. rychlost 80km/h při rozjezdech a zastavování je smysluplná.

Adam Ř

Myslel bych že část nákladů by možná ráda projela Třebovou bez zastavení, ale těm ta 80 stačí, ten segment není tolik citlivý na cestovní dobu

Milan M Mikulovsky

Náklady by třeba rády projely i Třebovou bez zastavení, ale dokud nebudou mít vlastní traťové koleje, což nebudou mít, tak kde jinde než ve velkých železničních uzlech mají být odstavený tzv. do boku. pro předjetí rychlíky a spéšnými vlaky? 🙂 🙂

Ojin

No, on je to tady taky trochu marketing stylu až 120 km/h, až se ztratilo v překladu.
Czas podróży między Bielskiem a Skoczowem wyniesie ok. 36 minut, z Bielska do Cieszyna dojazd zajmie niecałą godzinę. W ramach projektu przebudowany będzie odcinek linii kolejowej o długości prawie 22 km, po którym możliwe będzie kursowanie pociągów pasażerskich z prędkością do 80 km/h, a odcinkowo do 100 i do 120 km/h.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolej–bedzie-polaczenie-bielskabialej-ze-skoczowem-jest-umowa-na-prace-projektowe-119750.html