Vrak autobusu Ikarus 620 sloužil jako chatka. DPP ho teď nechá za 12 milionů opravit pro muzeum

Vůz nemá motor, po opravě však musí být plně funkční.
Pražský dopravní podnik (DPP) si od firmy Zliner nechá opravit vrak autobusu Ikarus 620. Vyplývá to ze smlouvy zveřejněné v registru, DPP za generální opravu městského autobusu zaplatí zlínské firmě 11,9 milionu korun bez DPH. Zliner se primárně zabývá prodejem nových autobusů, je největším prodejcem značky Iveco v Česku.
Po dokončení celkové renovace, na kterou má firma dva roky, se autobus stane součástí expozice v nové hale Muzea MHD ve Střešovicích. Ta se v současnosti staví, bude zaměřena na silniční vozidla pražské MHD.
Podle smlouvy musí opravený Ikarus v muzejní sbírce „věrně prezentovat tovární provedení těchto vozů v Praze“. Autobus musí být po opravě funkční a plně způsobilý pro zařazení do registru historických vozidel.
Autobus je podle DPP ve stavu odpovídajícímu poslednímu využití jako zahradní chatky v Dubči u Prahy. „Je nefunkční, zkorodovaný a nekompletní. Přesto má potenciál být základem pro realizovatelnou celkovou renovaci do provozního stavu,“ uvedl v příloze smlouvy DPP.
Muzeum MHD ve Střešovicích vystaví i autobusy. Začala stavba nové haly
Motor autobusu zcela chybí, převodovka je však zachována. „Chybějící motor Csepel 614 D s chladičem je nutné řešit zástavbou identického motoru, nikoli jeho více, či méně podobnou náhradou,“ doplňuje DPP.
Bohužel se podle podniku nejedná o autentický autobus provozovaný v Praze, čemuž odpovídají i drobné konstrukční odlišnosti, dané rozdílným rokem výroby.
Městské autobusy Ikarus 620 byly z Maďarska do ČSSR dováženy v letech 1963–1967. I když se jednalo o nepříliš oblíbené a spolehlivé vozy, tak byly dodány dopravním podnikům napříč celou republikou v celkovém počtu 318 autobusů. Dopravní podnik Prahy obdržel 40 těchto vozů na konci roku 1963.
Do dneška se podle DPP dochovaly v Česku pouze dva nekompletní vraky těchto vozů. Kromě toho vlastněného podnikem má další kus ještě soukromý majitel v Písku.