Vrak autobusu Ikarus 620 sloužil jako chatka. DPP ho teď nechá za 12 milionů opravit pro muzeum
Vrak autobusu Ikarus sloužil jako zahradní chatka. Nyní se mu vrátí původní podoba. Foto: DPP

Vůz nemá motor, po opravě však musí být plně funkční.
Podle mě vyhozenych 14,4 mil.Kc s DPH.
Bůhví, za kolik ten vrak vykoupili a kdo z kamarádů za něj tudiz dostal zaplaceno.
Ta firma určitě taky bude nejak spriznena, ze ji podnik dohodil takovy kšeft.
Jako finanční manazer a auditor bych ve firmě takove plýtvání penezi nikdy neschvalil.
Veterány mám rád,ale nejsem si jistý, že zrovna tento stojí za nákladnou renovaci
12 mil? To jsou roční mzdové náklady na 10-12 řidičů MHD. Až se někde bude omezovat provoz, jako v Modřanech, tak tohle bude jeden z důvodů.
Podivej se na celkove naklady DPP. A pak mudruj.
Miluju kolenovrty a dezolaty (dve dost disjunktni mnoziny), kteri tvrdi, jak v zasade drobne vydaje a jejich poskrtani (u dezole in redistribuce „nasim lidem“) vse vyresi a zachrani
Fandím, záslužná činnost, moc pěkný autobus. Už se těším až pojede
Zbytečné vyhazování peněz. zajímalo by mě jestli ten,kdo o tom rozhodl by to byl ochotný financovat z vlastních peněz.
A byl by jste ochoten z vlastních peněz dotovat naše velkomožné agrobarony?
Znám několik soukromých dopravců, kteří si renovují staré autá a autobusy ze svých zisků, popřípadě s pomocí peněz z finančních sbírek, pokud jsou jejich firmy malé a negenerují zisk potřebný k renovaci/renovacím. Pro některé je to doslova život a k němu nepotřebuji utrácet za běžná lákadla. Rozumím názoru a pochybnostem nezaujatého člověka, zda realizace takové renovace není zbytečná. Ale prizmatem toho, kolik peněz právě ti, kteří o svěřených penězích rozhodují, za své kariéry možná vynaložili méně účelně, tak mi ta renovace přijde O.K. Cena dvanáct milionů asi odpovídá novému autobusu a i jako cena za tu renovaci je pochopitelná. Mé… Číst vice »
A vy byste byl ochotny (a schopny) platit trzni cenu za vzdelani? Nebo fotbal? Jezdeni po silnici?
Fakt uzasne kydy.
Kdyz mne neco nezajima, tak si to platte ze sveho, z mych dani ani korunu.
Jak ja nechci platit davky a zvysene duchody priznivcu SPD, Stacilo a Burese, taky plytvani penezi…a co nadelam….
Každopádně je zajímavé co se ještě v dnešní době dá objevit za zajímavé kousky.pred lety jsem kousek od nad objevil v lese u rybníka tramvajový vlek!dokonce i s některými částmi vybaveni
Já si nemohu pomoct, ale podle fotky místa je to ten vergl, kterej jsme odtam tahali asi před 15 lety směr TM Brno – Řeckovice. http://foto.bmhd.cz/technicke-muzeum-v-brne/autobusy/ikarus-620
Nejedná se tedy – pokud se nepletu – nově nalezené vozidlo, ale torzo, které dělalo v Řeckovicích společnost druhému Ikarusu, ten je ale 630.
Tohle je výhoda pokud někdo starý vrak nenechá ekologicky zlikvidovat (rozprodat vrakovištěm na díly co jde a zbytek směr huť), ale při likvidaci na uřadě uvede jiné využití a místo kde bude toto dřívější vozidlo novou funkci plnit pro případnou kontrolu tohoto využití úřadem. Pak se taková vozidla mají šanci zachovat pro pozdější byť nákladnou renovaci. Jenže to není tak jednoduché a další využití jako třeba nařaďový domek, chatka nebo kurník připadá v úvahu hlavně u vozidel která jsou k tomu vhodná takže dodávkami počínaje a autobusy nekonče.
Autobusy nebyly vůbec oblíbené, ani v linkovém provedení. V 60 tých letech jezdily na městských linkách v Jindřichově Hradci jenom Ikarusy. Možná, že by se v okolí mohly vyskytnout nějaké náhradní díly v nějaké opuštěné stodole..
A proč vlastně nebyly oblíbené? Mohl jsem srovnávat jen mezi historickými vozy a kritizovaný hluk měly v normě (U RO byl vyšší) a výkon taky v normě. RTO s vlekem bylo línější.
V Praze na kopcovitých linkách byly strašně poruchove, co se jako dítě pamatuju. Ale jestli se sypaly motory nebo jenom vařily , to nevím. Ale často náš řidič vysadil s tím téma poruchu.
Jezdil v Praze od Bulovky Davídkovou do Ďáblic , občas nedojel nebo se musel tlačit .
Nízký výkon motoru, hlučnost, nevýhodně odstupňovaná převodovka, ergonomie pracoviště řidiče, ovládací síly na volantu, pedálech, vibrace motoru, hlavně na volnoběh. Poruchovost, nedostatek a nedostupnost ND. Podobně podmotorovaná byla i následující modelová řada Ik 55/66, sdílející stejný motor o výkonu 130 – 135 koní. To je o deset méně, než u RO ze 40. let. Sice byly Ik menší, ale motory licence Šteyer zase měly mnohem vyšší provozní otáčky přes 2000, a tím nevýhodnou momentovou charakteristiku. K tomu velmi tvrdý chod. Výhled jak z ponorky, zlaté ertaky… Do nástupu řady 200 byly Ikarusy krumply. Ale za zachování a záchranu určitě ten… Číst vice »
Myslím, že pro tyto autobusy byl problém vyjet na lince 110 kopeček z Hloubětína od tehdejší konečné tramvají 15, 19, 25 k „Majáku“ u vojenského letiště Kbely.
A to se s nimi údajně dokonce počítalo pro náhradu trolejbusů na tehdy rušené lince č. 58 …
Maďarsko je rovinaté, tam asi vyhovovaly, ale do českých kopců včetně Prahy se rozhodně příliš nehodily – tak snad jen na rovinaté linky jako tehdejší 116, apod.: ani na lince 132 se neosvědčovaly.
Je docela s podivem, že nějaký nemá také Milan Jiroš …
Je nutné z veřejných peněz takto plýtvat?
Ano, je!
12 míčů mají a řidiči mají výplatu menší než pokladní, uniformy z polyesteru takže za hodinu se koupou ve vlastním potu a ,, ochranné nápoje“ jsou voda z Makra za 3Kč
Řidiči autobusů DPP mají výplatu nadprůměrnou. A to jak mezi řidiči, tak statisticky. Někteří menší dopravci v Německu platí méně! (Čistá mzda).
Takže, kolik byste si tak představoval? A vodu byste akceptoval jakou? Ledovcovou ve skle?
tohle mě nejvíce baví, výkřik typu, dejte řidičům na výplatu místo renovace . No to může říct jenom někdo kdo to nedotáhl dal než na nějakou lopatu a o ekonomice podniku nemá tucha. Těch 12 mil. Kc kdybych chtěla rozdělit mezi 4320 řidičů, které DPP má tak bych bych jim mohla na rok dát k výplatě ca. 160 Kč hrubého měsíčně. Což by většina v čistém ani nepoznala a ještě by mohli vyprávět že je to výsměch.
Za těch 160 Kč by se každému koupily 3 litry kvalitní vody a pan Houžvička by byl do konce života spokojen :-)))
https://www.instacart.com/products/54385?retailerSlug=safeway
“ ,, ochranné nápoje“ jsou voda z Makra za 3Kč“
Buďte rád. Někde nedostenete ani to a kupte si za své.Stačí aby se řeklo, že máte k dispozici kohoutek ze kterého teče voda a nazdar.
Hm, to já bych si stejně radši natočil z kohoutku, než vodu balenou v plastu a skladovanou kdovíjak. A za ušetřené peníze se pokochal renovovaným strojem. Ale chápu, že výhrady jsou i jiné.
Dost lzete
Rozhodně to dává větší smysl, než dotovat z veřejných peněz puberťákům z Příbrami jízdenky na víkendovou cestu do Prahy do mekáče.
Lepší než dotovat slovenského velkouzenáře a příživníka.
Je to malá památka na naši historii, byť nepříliš významná. Ale památky se mají uchovávat. Vaše myšlenka o plýtvání (na památky) by se dala dotáhnout výkřikem „víte, kolik by stát ušetřil, kdyby nechal zbourat Karlštejn?“
Jako zdroj náhradních dílů by měl posloužit Ikarus 630 odkoupený z Brna, jenž je totožný vůz, akorát v linkovém provedení.
Dle informací v článku na webu Československý Dopravák z února 2022 (viz link) zakoupil DPP od TMB jeden Ikarus 620.
https://www.cs-dopravak.cz/praha-ziskala-pro-muzeum-autobus-ikarus-620/
Článek uvádí, že DPP pořídil od TMB jeden městský Ik 620 (pro renovaci) a jeden linkový Ik 630 (jako zdroj dílů).
To odpovídá, na dvorku pod střešovickou vozovnou stály před časem dva Ikarusy 620/630. Rovněž tak v ohradě na předměstí Písku bývaly dva kusy.