Vrak autobusu Ikarus 620 sloužil jako chatka. DPP ho teď nechá za 12 milionů opravit pro muzeum

Vrak autobusu Ikarus sloužil jako zahradní chatka. Nyní se mu vrátí původní podoba. Foto: DPPVrak autobusu Ikarus sloužil jako zahradní chatka. Nyní se mu vrátí původní podoba. Foto: DPP

Vůz nemá motor, po opravě však musí být plně funkční.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Každopádně je zajímavé co se ještě v dnešní době dá objevit za zajímavé kousky.pred lety jsem kousek od nad objevil v lese u rybníka tramvajový vlek!dokonce i s některými částmi vybaveni

Aquinas

Tohle je výhoda pokud někdo starý vrak nenechá ekologicky zlikvidovat (rozprodat vrakovištěm na díly co jde a zbytek směr huť), ale při likvidaci na uřadě uvede jiné využití a místo kde bude toto dřívější vozidlo novou funkci plnit pro případnou kontrolu tohoto využití úřadem. Pak se taková vozidla mají šanci zachovat pro pozdější byť nákladnou renovaci. Jenže to není tak jednoduché a další využití jako třeba nařaďový domek, chatka nebo kurník připadá v úvahu hlavně u vozidel která jsou k tomu vhodná takže dodávkami počínaje a autobusy nekonče.

M 474 003

Autobusy nebyly vůbec oblíbené, ani v linkovém provedení. V 60 tých letech jezdily na městských linkách v Jindřichově Hradci jenom Ikarusy. Možná, že by se v okolí mohly vyskytnout nějaké náhradní díly v nějaké opuštěné stodole..

MHD

A proč vlastně nebyly oblíbené? Mohl jsem srovnávat jen mezi historickými vozy a kritizovaný hluk měly v normě (U RO byl vyšší) a výkon taky v normě. RTO s vlekem bylo línější.

percula

V Praze na kopcovitých linkách byly strašně poruchove, co se jako dítě pamatuju. Ale jestli se sypaly motory nebo jenom vařily , to nevím. Ale často náš řidič vysadil s tím téma poruchu.

Karl vB.

Myslím, že pro tyto autobusy byl problém vyjet na lince 110 kopeček z Hloubětína od tehdejší konečné tramvají 15, 19, 25 k „Majáku“ u vojenského letiště Kbely.

Ikarus

A to se s nimi údajně dokonce počítalo pro náhradu trolejbusů na tehdy rušené lince č. 58 …
Maďarsko je rovinaté, tam asi vyhovovaly, ale do českých kopců včetně Prahy se rozhodně příliš nehodily – tak snad jen na rovinaté linky jako tehdejší 116, apod.: ani na lince 132 se neosvědčovaly.
Je docela s podivem, že nějaký nemá také Milan Jiroš …

petr.simek

Je nutné z veřejných peněz takto plýtvat?

Milivoj Niklíček

Ano, je!

Radim Houžvička

12 míčů mají a řidiči mají výplatu menší než pokladní, uniformy z polyesteru takže za hodinu se koupou ve vlastním potu a ,, ochranné nápoje“ jsou voda z Makra za 3Kč

Michal

Rozhodně to dává větší smysl, než dotovat z veřejných peněz puberťákům z Příbrami jízdenky na víkendovou cestu do Prahy do mekáče.

Padre

Lepší než dotovat slovenského velkouzenáře a příživníka.

kubiqcz

Jako zdroj náhradních dílů by měl posloužit Ikarus 630 odkoupený z Brna, jenž je totožný vůz, akorát v linkovém provedení.

Karl vB.

Dle informací v článku na webu Československý Dopravák z února 2022 (viz link) zakoupil DPP od TMB jeden Ikarus 620.
https://www.cs-dopravak.cz/praha-ziskala-pro-muzeum-autobus-ikarus-620/

WHN

Článek uvádí, že DPP pořídil od TMB jeden městský Ik 620 (pro renovaci) a jeden linkový Ik 630 (jako zdroj dílů).

Rabín

To odpovídá, na dvorku pod střešovickou vozovnou stály před časem dva Ikarusy 620/630. Rovněž tak v ohradě na předměstí Písku bývaly dva kusy.