ŘSD má územní rozhodnutí na dalších 17 kilometrů D35, i pro nejdelší dálniční tunel
Ředitelství silnic a dálnic získalo územní rozhodnutí pro stavbu dálnice D35 z Opatovce do Starého Města, jehož součástí bude i
Ředitelství silnic a dálnic získalo územní rozhodnutí pro stavbu dálnice D35 z Opatovce do Starého Města, jehož součástí bude i nejdelší tuzemský silniční tunel. ŘSD začne tento týden i s dlouho očekávanou stavbou úseku dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy. Ta naváže na již zahájenou stavbu alternativní dálnice k D1 a nové spojnice z Čech na Moravu v úseku z Časů do Ostrova.
Informace o získaném územním rozhodnutí oznámilo ŘSD na svém oficiálním twitterovém účtu. „Předpoklad zahájení stavby je v roce 2023,“ uvedlo ŘSD. Zpracovatelem dokumentace pro územní rozhodnutí byl Dopravoprojekt Brno.
„V současné době se připravuje zadávací dokumentace na podrobný geotechnický průzkum, který bude sloužit pro potřeby zpracování dokumentace pro stavební povolení,“ napsalo ŘSD v informačním letáku k celému projektu, jehož odhadované náklady jsou v současných cenách přes 8 miliard korun.
16,6 kilometrů dlouhý úsek obsahuje celkem 17 mostů včetně přemostění tratě Třebovice v Čechách – Chornice. Jde o úsek v Pardubickém kraji, další navazující už vede do Olomouckého. Nahrazuje úsek silnice I/35 mezi Svitavy a Moravskou Třebovou.
Součástí stavby je i budoucí nejdelší český dálniční tunel Dětřichov. Ražený tunel má být dlouhý 3893 metrů, překoná svoji délkou jednak nejdelší dálniční tunel Panenská (2168 m) i Bubenečeský tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka v Praze a měří 3091 metrů. Samotná Blanka měří přes pět kilometrů, jde ale o soubor tří tunelů.
Tunel má vyřešit trasování složitým terénem. ŘSD ho navrhlo jako čtyřpuhový, v tunelu je uvažováno s maximální povolenou rychlostí 100 km/h. Jsou navrženy dva dvoupruhové tubusy.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=zOv-8XqTIVU
Protože navazující úsek D35 směrem na Mohelnici je s přípravou pozadu, ŘSD řeší i stavbu přivaděče směrem k silnici I/35 od východního konce nové dálnice.
ŘSD už sice stavbu D35 z Časů do Ostrova začalo slavnostně loni v prosinci, teprve teď ale získalo potřebné stavební povolení, které ještě ani není pravomocné. Je uveřejněno na úřední desce ministerstva dopravy.
Tento čtvrtek ŘSD chystá zahájení stavby úseku Opatovice – Časy. Zakázku za 3,38 miliardy korun získalo sdružení firem Strabag, SMP a M-Silnice.