Koridor Soběslav – Doubí se začne stavět v září, DÚ zahájil stavební řízení
Nový devítikilometrový úsek čtvrtého koridoru mezi Soběslaví a Doubím se začne stavět letos v září. Takové jsou aktuální předpoklady Správy
Nový devítikilometrový úsek čtvrtého koridoru mezi Soběslaví a Doubím se začne stavět letos v září. Takové jsou aktuální předpoklady Správy železniční dopravní cesty, která stále vybírá zhotovitele. „Soutěž by měla být uzavřena zhruba do měsíce,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Zahájení stavby tak nabralo už několikaměsíční zpoždění, koridor měl být ve výstavbě od loňského podzimu. SŽDC následně mluvila o zahájení letos v květnu, a to kvůli nutnému přesunu chráněných obojživelníku, především žáby blatnice skvrnité. Protahuje se ale i soutěž, u které správci železnic několikrát posunuli uzávěrku. Aktuálně se rozběhlo stavební řízení, které má na starosti Drážní úřad.
Úsek mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopen modernizovanými úseky. Trať povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná. Její součástí bude nový téměř 400 metrů dlouhý tunel, který nese pracovní název Zvěrotický. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy.
Práce mají probíhat tři roky, celkové investiční náklady se pohybují okolo 3,6 miliardy korun. Součástí akce je i snesení kolejového roštu, odtěžení náspů a zavezení zářezů na stávající trati přes železniční stanici Roudná. Trať bude stavěná na rychlost 160 kilometrů v hodině.
Když pomineme složité zaústění koridoru do Českých Budějovic v úseku Ševětín – Nemanice, kde mají vzniknout dva několikakilometrové tunely, je úsek Soběslav – Doubí posledním jednokolejným úzkým hrdlem na čtvrtém koridoru, kde se dosud nekoplo. V plném proudu jsou práce mezi Sudoměřicemi a Voticemi (SudoVo) a také v Praze od Hostivaře k Vršovicím. Jak nedávno informoval deník E15, stavba SudoVo nabírá zpoždění kvůli pozdějším vydáním stavebních povolení na některé objekty. Její otevření se tak odkládá až na začátek roku 2022.