Posun střídavé soustavy a nadjezd místo přejezdu. Přestavba trati u Prunéřova může začít

Rekonstrukce trati má také přinést v některých místech zvýšení rychlosti z dnešních 100 km/h až na 160 km/h.
Správa železnic (SŽ) završila v únoru vypsaný tendr na velkou rekonstrukci Podkrušnohorské magistrály v úseku Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov (včetně). Modernizace dvanáctikilometrového úseku se ujme sdružení firem Chládek & Tintěra, Elektrizace železnic Praha a Colas CZ.
Vítězné sdružení šlo do soutěže s cenou 3,27 miliardy korun, přičemž jako nejvyšší nabídkovou cenu stanovila SŽ 3,32 miliardy korun. Do tendru se přihlásili tři zájemci, podrobnosti zatím nebyly na profilu zadavatele zveřejněny. Práce mají začít v nejbližších dnech, hotovo bude příští rok v prosinci.
Hlavním přínosem má být změna trakční soustavy ze stejnosměrné (3 kV) na střídavou (25 kV, 50 Hz). Styk soustav je dnes u Prunéřova, nově se posune k Chomutovu, k odbočce na Žatec. „Vzhledem k nedokončené modernizaci infrastruktury ve stanici Chomutov bude zřízeno neutrální pole, tedy změna stejnosměrné a střídavé trakce mezi odbočkou Dubina a zastávkou Málkov,“ stojí v dokumentaci EIA. Troleje ale budou připraveny na změnu soustavy až ke stanici Chomutov.
Rekonstrukce trati má také přinést v některých místech zvýšení rychlosti z dnešních 100 km/h až na 160 km/h. Modernizací projdou stanice Prunéřov a zastávka Málkov. V Prunéřově budou zrekonstruována obě stávající nástupiště, navíc vznikne jedno nové. Bezbariérový přístup zajistí výtahy. Zastávka Málkov se posune blíže k obci a dostane nová nástupiště. Zruší se přechod u současné zastávky v Málkově, na přesunutá nástupiště bude přístup po zrekonstruované lávce.
„Příspěvkem k vyšší bezpečnosti provozu bude zrušení přejezdu u Blahuňova, místo kterého vznikne silniční nadjezd,“ doplnil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
V roce 2029 by měla navázat velká rekonstrukce železniční stanice Chomutov, jejíž nejviditelnější částí bude přesun osobního nádraží blíže centru. Rekonstruovat se bude i seřaďovací nádraží, trať do Vejprt bude zahloubena a nebude už křížit frekventovanou silnici I/13. Aktuálně běží architektonická soutěž.
V roce 2030 by měly být už hotové rekonstrukce úseků Chomutov město – Kyjice (práce běží, hotovo má být v roce 2027) a Kyjice – Most (práce jsou naplánovány na léta 2029 a 2030), a to včetně přípravy na přepnutí soustav. Po dokončení stanice Chomutov se tak styk soustav posune do Mostu.