Nová nástupiště a zrušení pěti přejezdů. SŽ hledá projektanta trati do Sušice

Vzniknou mimo jiné nová nástupiště s nástupní hranou 55 centimetrů nad temenem kolejnice a centrální přechody.
Správa železnic (SŽ) činí další krok k vylepšení zhruba dvaceti kilometrů regionální tratě z Horažďovic předměstí do Sušice. Aktuálně vypsala tendr na zpracování projektové dokumentace. Předpokládaná hodnota je 36 milionů korun.
Vítěz má zajistit dokumentaci pro stavební povolení a postarat se rovněž o dozor na stavbě. Ta má proběhnout v letech 2027 až 2028, hotovo má být nejpozději v prosinci 2028. Podle schváleného záměru projektu „Revitalizace trati Horažďovice předměstí (mimo) – Sušice (včetně)“ mají být celkové investiční náklady dvě miliardy, což budou práce na projektové dokumentaci upřesňovat.
Náplní stavby bude především rekonstrukce a přestavba kolejiště stanic Horažďovice, Velké Hydčice, Žichovice a Sušice, které nově umožní bezbariérový přístup k vlakům. Vzniknou mimo jiné nová nástupiště s nástupní hranou 55 centimetrů nad temenem kolejnice a centrální přechody s výstražnou signalizací. Opraven bude železniční spodek a svršek.
Součástí prací bude také oprava výpravní budovy ve stanici Žichovice. Ve Velkých Hydčicích a Horažďovicích už budovy opraveny byly, v Sušici se uskuteční v rámci samostatného projektu. Opravy železničního svršku se dočkají i některé mezistaniční úseky.
Správa železnic trať také připraví na osazení zabezpečovacího systému ETCS Level 1. Z 12 přejezdů bude pět zrušeno. Další podrobnosti jsou v informačním letáku ke stavbě.
Provoz na trati zajišťuje od prosince 2023 soukromý dopravce GW Train Regio, který na lince P11 Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy vystřídal České dráhy. Desetiletý kontrakt získal od Plzeňského kraje v dubnu 2021 na základě výsledků elektronické aukce. Na trať nasazuje motorové vozy Stadler RS1.