Nová nástupiště a zrušení pěti přejezdů. SŽ hledá projektanta trati do Sušice

Nádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train Regio. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train Regio. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vzniknou mimo jiné nová nástupiště s nástupní hranou 55 centimetrů nad temenem kolejnice a centrální přechody.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ludmila Střešňáková

A dočkají se Sušičané kvalitního přejezdu ,a třeba nového osvětlení které není mnohdy dost viditelné ??

percula

Hlavně ať se nezapomene na modré zábradlí. Čím více tím lépe.

Jarda Š.

Bude součástí této stavby i elektrizace trati nebo opět dle zásady SprŽele „Co můžeš rozdělit, nedělej najednou“?

999

Jen upřesnění: výpravní budova v Sušici je čerstvě po rekonstrukci.

MartS

Tato trať by si zasloužila spojku směr Plzeň mimo Horažďovice předměstí,dílčí elektrifikaci a přímé spojení Sušice Sp vrstvou z Plzně formou BEMU.Zajímavé by bylo využít vlečku do bývalého podniku SOLO a vytvořit přestupní terminál blíž centru Sušice.Na Klatovy by se holt muselo úvratí,ale benefit dostupnosti vlaku oproti současnosti by za to stál.
Pokud jenom vyleští nádraží a nechají na přejezdech TOTR 60 a míň, jako třeba na teati Písek – Tábor,pak jsou to opravdu naprosto vyhozené peníze.

Pavel

Tu vlečku a pozemky pod ní vlastní Jihozápadní dřevařská, která ji využívá, takže celkem nereálné.

fous55

Tak bych to neviděl. Za prvé: Jihozápadní dřevařská si prodloužila vlečku o 250 m a posílá odtud týdně 2-3 vlaky se štěpkami do různých kotelen po ČR. Asi by se nebránila, kdyby péči o těch cca 400 m vlečky kolem sila až ke zhlaví stanice převzali včetně financování údržby Správní železničáři. Za druhé: Prodloužení tratě směrem k centru města by stejně muselo jít severně od současné vlečky, kde už pozemky patří firmě N166 a.s. se sídlem v Brně, což je pohrobek pohrobka zkrachovalé sirkárny SOLO, jehož jediným majetkem jsou právě tyto rozsáhlé pozemky. Proč by se měl bránit jejich využití… Číst vice »

Výhleďák

Kdyby z té vlečky v Sušici skutečně vznikl smysluplný „šturc“ pro osobní dopravu, pak by asi měla smysl i elektrizace z Babin až na ten konec blíž k centru města s tím, že vlaky od/do Klatov by končily a začínaly v Sušici na stávajícím nádraží: nevím, jak silná je tam teď přímá frekvence trs přes Sušici mezi úseky od Horažďovic a od Klatov, ale matně pamatuji doby, kdy právě v Sušici se frekvence dost lámala, a tak by tam přestup mezi vlaky od/do Klatov a těmi vedenými až do/z „města“ asi ani příliš nevadil.

Tomáš Záruba

Ta první položka málem vznikla v rámci přestavby Babin. Za to, že nevznikla, nutno poděkovat aktivnímu odporu (!!!) Plzeňského kraje.

Zbyněk

?

Výhleďák

Při pohledu do současného jízdního řádu, který je sám o sobě dost nepochopitelný (nenabízí svozové a rozvozové osobní vlaky, ale přitom ani nepůlí osobními vlaky interval rychlíků), je těžko pochopitelné i odmítnutí zřízení té spojky. Ale je možné, že frekvence ze Sušické trati včetně Horažďovic (města) spáduje spíše do Strakonic než na Plzeň, a tak Plzeňský kraj (POVED) dal přednost přestupu či úvrati případných přímých vlaků od/do Plzně, když ten závlek do Babin prodlužuje teoretickou cestovní dobu jen o maximálně 5 minut.

Ondřej Wagner

Asi by po prodloužení tratě ze Sušice až do města mohly kromě přímých vlaků z Plzně být také nějaké přímé vlaky z Českých Budějovic, popř snad 1 – 2 páry rychlíku z Prahy, které by končily v Sušici město. A pro provoz mezi Sušicemi a Klatovy by stačily BEMU jednotky, myslím, že se tam jedná o typickou lokálku s nevelkym počtem cestujících.

Libor

Ještě by mohli zrušit přejezd v Sušici, i když tam by to chtělo celé přetrasovat…

Pavel

V územním plánu je hooodně let přeložka II/169, která by měla překonat trať mostem a měla by ústit na kruháči u Tesca. Ale toho se asi nikdo nedožije.

Tbcko@centrum.cz

Takže se vytvoří další paskvil kolejiště? Takový styl sž, který nám bude závidět celá Evropa. Jak řekl onehdy Věrtel.

M.M

Letos má dokonce na dálkové řízení přijít zbytek tratě, Kolínec a Hrádek, takže za chvíli to natáhnou celé asi z Klatov …

Aaabbb

…což je dobře z toho pohledu, že se tím eliminuje VDS. A bude v případě větších zpoždění či mimořádností možnost použít ke křižování všechny stanice (dnes např. Hrádek ale myslím že i jedna ze stanic Velké Hydčice nebo Žichovice funguje jen na osmičky ve všední den).

M.M

Fungující na 12 hodin, a je to jak píšete Hrádek a hydčice, v hydčicich se uvažuje ještě o sobotě, kdy by mohla být taky přes den obsazena

MilanSima

Takže už je dálkovina až do Nemilkova? Já tam naposled projížděl asi před 5 lety. Pamatuji v Běšinách stavědlo, odkud se obsluhovala snad jen jedna výhybka.

M.M

Stavědlo skončilo bohuzel někdy na konci roku 2020, loni se začalo dálkově řídit Nemilkov a besiny, letos by to mělo pokračovat v Kolinci a hrádku

Míla

V Běšinech…prosím 🙃😉

MilanSima

Nuže dobrá…ale když použiji podobné slovo, tak se např. chodí po pěšinách, nikoliv po pěšinech. Ale pokud to tamní takto skloňují, nic proti 🙂.

Movia

Běšinách, viz příručka UJČ. 🙂

Zbynek

Co blikače v Sušici. Doufám, že neskončí ve šrotu.

David

Jakože čekají až se jim přihlásí SUDOP a možná i s někým?

MajsterN

Se sudop brno

Honza

A co rychlost?

František

Do 10-20 let?

Honza

Myslel jsem traťovou

BND 30

Rychlost bude Aš. Nebo až? 😁

Míla

Mezistaniční úseky se opravují, ale ta trať by si zasloužila zvýšení rychlosti. 65 kmh není na její poměry žádné terno.

slechticna.2025

O tomto projektu už Správa železnic informovala vícekrát, akorát ta doba realizace se (jak to tak už bývá) o pár let odložila. Každopádně té trati to přeji, na poměry regionální dráhy je velice slušně vytížena, i turisticky, zejména v tom úseku Horažďovice předm. – Sušice. Jen nechápu, že se to tam zase muselo dělat tou salámovou metodou, nejdřív se dělaly postupně mezistaniční úseky, a teď zvlášť se budou dělat stanice = klasicky, aby výluk bylo co nejvíce a ideálně jsme to části cestujících předem znechutili.

Ares

A novej dopravce, ten přece vyžene všechny cestující, to vám potvrdí každej správnej nádražák 😂😂🙃

Happy

Na co to dělat efektivně, rychle, levně, když to mohu dělat salámovou metodou pomalu a draze, ale s těmi správnými firmami…..

fous55

Jel jsem tam před 2 týdny a čuměl strojvedoucímu přes rameno. Některé mezistaniční úseky jsou ve stavu, že by potřebovaly asi nový svršek. Strašné rány doleva doprava.

Mmasinfira

Kde konkrétně v úseku Sušice – Horažďovice předměstí, to na RS1 mlátí vpravo i vlevo?

Marty

Sušice Žichovice několikrát