První soutěž na trať na 200 km/h podél Jizery. Dokumentace ukazuje přesnější trasu včetně nového tunelu

Úsek bude součástí rychlejšího spojení z Prahy do Liberce.
Správa železnic vypsala první soutěž na přípravu velké modernizace železničního spojení mezi Mladou Boleslaví a Turnovem. Ta má být součástí zásadního zrychlení železniční dopravy mezi Prahou a Liberce.
Soutěž s maximální cenou 3 milionů korun na zpracovatele dokumentu pro stanovení rozsahu geodetických prací není v celé přípravě zásadní částí, poprvé je ale z veřejně dostupných dokumentů Správy železnic jasnější plánované vedení trasy.
Oproti trase na mapovém portálu Správy železnic jsou už ze zadávací dokumentace patrné některé úpravy. Například vedení trati z údolí Jizery již před stávající stanicí Bakov nad Jizerou a napojení k dálnici D10 u bakovské části nazývané Trenčín. Podél D10 má trať vést až za Mnichovo Hradiště, ze stávající trati se pak odpojí znovu před Příšovicemi pro napojení do Liberce bez zajíždění do Turnova.
Centrální komise před dvěma lety schválila studii proveditelnosti Mladá Boleslav – Turnov – Liberec – státní hranice ve variantě s rychlostí až 200 km/h. I když se objevily v poslední době hlasy, zda není lepší vést trať i z Mladé Boleslavi podél D10 bez sjezdu do údolí Jizery, aktuální dokumentace počítá se zdvoukolejněním trati u Jizery. Mezi částí Mladé Boleslavi Debř a Bakovem nad Jizerou má vzniknout úplně nová přeložka v tunelu, na pár set metrů kvůli napřímení přejede i na levý břeh řeky. Mezi Loukovem u Mnichova Hradiště a Doubím u Turnova je navržena nová jednokolejná trať délky 6,5 km na rychlost 200 km/h.