Jedna z nejdelších cest rychlovlakem. TGV a Frecciarossa se po 19 měsících vrátily na trasu Paříž – Milán

SNCF jezdí na trase třikrát denně, Trenitalia dvakrát.
Poprvé od srpna 2023 jezdí opět přímé rychlovlaky mezi Paříží a Milánem. Provoz v této relaci tento týden obnovil jak italský státní dopravce Trenitalia s jednotkami Frecciarossa, tak francouzský státní dopravce SNCF Voyageurs s rychlovlaky TGV.
Důvodem přerušení provozu byly rozsáhlé sesuvy půdy po silných deštích v Savojských Alpách v údolí řeky Maurianne. Ty v srpnu 2023 poškodily nejen trať, ale také dálnici. Postup obnovy tratí v časové ose ukazují například stránky vlády Savojska.
Hlavní trať mezi Francií a Itálií bude po sesuvu mimo provoz nejméně dva měsíce
Oba dopravci jezdí v podobné časy. SNCF oproti původním plánům rozšířila počet spojů na tři páry denně. Na rozdíl od Trenitalie nezastavují rychlovlaky v Lyonu, jedou přes Turín na milánské nádraží Porta Garibaldi. Sedmihodinová jízdní doba dělá z tohoto spojení jednu z nejdelších cest rychlovlakem bez přestupu v celé Evropě.
Rychlovlaky Trenitalia začínají a končí na této trase ve stanici Milano Centrale. I se zastávkou v Lyonu jsou rychlejší než SNCF, vyrážejí v 6.25 a 15:53. Zpět z Paříže jedou v 7:30 a v 15:18. Nejrychlejší spojení je ranní z Paříže, které cestu zvládne za 6 hodin a 37 minut. Relativně pomalý je úsek přes Alpy, kde v některých úsecích jedou vlaky maximálně 130 km/h. Velkou část trasy ale jedou maximální rychlostí 300 km/h.
Díky dynamickým tarifům oba dopravci nabízejí velmi atraktivní ceny jízdenek. SNCF má nejlevnější tarif za 29 eur, v první třídě za 39 eur. Trenitalia nabízí jízdenku za 35 eur, v byznys třídě za 55 eur.
Sesuv půdy ukončil přímé spojení Paříže a Milána na rok a půl, cestující museli přes Švýcarsko s přestupem v Basileji.