Ostrava po roce opět soutěží velkokapacitní tramvaje, cena vzrostla o půl miliardy

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava. Zdroj: DPOTramvaje Dopravního podniku Ostrava. Zdroj: DPO

DPO požaduje dodávku a servis až 25 tramvají.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypsal tendr na dodávku a servis 16 velkokapacitních tramvají s opcí na dalších devět kusů. Odhadovaná cena zakázky je 2,75 miliardy korun. Vyplývá to z věstníku veřejných zakázek.

„Záměrem zadavatele je modernizovat vozový park tak, aby odpovídal současné dopravní situaci a potřebám ve Statutárním městě Ostrava. Součástí předmětu plnění je rovněž zajištění tzv. těžké údržby poskytnutého plnění spočívajícího ve střední a velké prohlídce každého vozidla,“ uvádí DPO ve formuláři k zakázce. Přesné technické parametry se objeví v zadávací dokumentaci.

Lhůta pro podání nabídek skončí 21. dubna. Cena za novou tramvaj bude mít v celkovém hodnocení váhu 40 %, těžká údržba pak bude mít stejně jako úroveň technických podmínek shodnou váhu 30 %.

Tramvaje DPO na ostravském Náměstí Republiky. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Tramvaje DPO na ostravském Náměstí Republiky. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Druhý pokus

Pro Ostravu jde se soutěží na nové velkokapacitní tramvaje o druhý pokus. První soutěž dopravce necelý rok po vypsání zrušil. Oficiálním důvodem bylo vyřešení financování nákupu. DPO zatím neuvedl, jak financování od té doby vyřešil, před necelými třemi týdny ale stát vypsal nový dotační program, který by umožnil financovat část nákladů na nové tramvaje z dotace.

První tendr od počátku provázely některé nestandardní podmínky, například velmi krátká doba na podání nabídky (více jsme psali zde). Podle informací v písemné zprávě zadavatele do něj přišly dvě indikativní nabídky: od Škody Group a Stadleru. Do elektronické aukce šla ale jen Škoda, Stadler se jí nezúčastnil. Ve svém tehdejším vyjádření Stadler vyjádřil zklamání nad průběhem a nestandardními požadavky v zadávacím řízení. Podle písemné zprávy zadavatele nabídla Škoda tramvaje za 2,083 miliardy korun, Stadler za 1,867 miliardy korun. Škoda ale nabídla výrazně nižší cenu za servis, takže by soutěž vyhrála.

Zatímco v roce 2023 byla odhadovaná cena tehdejší zakázky 2,25 miliardy korun, letos je to o půl miliardy více. Po zrušení prvního tendru se dopravce rozhodl nákup nejprve projednat s dozorčí radou a radou města. Zatím posledním nákupem DPO v oblasti tramvají byla vozidla 39T od Škody.

Tramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPOTramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 39T DPO odkazující na historii zbarvení tramvají v Ostravě.
Zdroj: DPO
Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava tramvaje velkokapacitní tramvaje velkokapacitní tramvaje pro Ostravu
12 komentářů