Ostrava po roce opět soutěží velkokapacitní tramvaje, cena vzrostla o půl miliardy

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava. Zdroj: DPOTramvaje Dopravního podniku Ostrava. Zdroj: DPO

DPO požaduje dodávku a servis až 25 tramvají.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zaerikk

Jsou se stávajícími Stadlery nějaký problémy, kvůli kterým by se mohl DPO snažit o to, aby příště neuspěli? Jinak tomu nerozumím, taky mám radši tramvaje od Škody, ale ten rozdíl není tak velký, aby mi dávalo smysl furt kvůli tomu vypisovat nové a nové soutěže. Však i to stojí dost peněz.
Nebo snad má Škoda schopnější vyděrači a korupčníky než lidi, co by měli zajistit konkurenceschopnost jejich výrobků ve férové soutěži?

Pavel Vavříček

Stadler tehdy těch 40 vozů vyhrál ve výběrku, kde se Škoda vůbec nepřihlásila. Druhým uchazečem byl tehdy Pragoimex s EVO2

Zaerikk

Díky za info, netušil jsem

_mm

Je ovšem známo, že Škoda a Pragoimex se proti sobě nikdy nehlásí.

Ondra K.

Škodovka vlastní Ekovu (bývalé ústřední dílny DPO) a smluvně zajišťuje pro DPO těžkou údržbu tramvají. Tato situace jakoukoliv férovou soutěž předem vylučuje.

Berhof

Jestli je na někoho Ostrava naštvaná, je to Škodovka, která velmi levně koupila haly v Martinově

Kubrt

A kdo konkrétně je v tomto kontextu ona „naštvaná Ostrava“? Mám dojem, že političtí činitelé v Ostravě i na tamním krajském úřadu mají ke Škodě jakousi příchylnost.

_mm

Bohužel to tak vypadá (s tim vlivem na zakázky vs. kvalitou produktů). Třeba u trolejbusů měly Cegelec i Rail Electronics lehčí výzbroje, které umožňovaly mít sedadla na celé zadní řadě, přesto Škoda+SOR nabízí jen tu Škoda.

Šunka

Bohužel…

Šunka

Kde se dá vsadit na vítězství Škody group? 🤣🤣🤣🤣

a8n

S kurzem 1,01 by to stejně bylo o ničem. 😉

Šunka

Vlastně pravda, no 😁