Ostrava ruší soutěž na velkokapacitní tramvaje, bude shánět peníze

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Termín vypsání nové soutěže není zatím jasný.

Nákup nových velkokapacitních tramvají pro Ostravu nabere zpoždění. Necelý rok po vypsání zakázky oznámil Dopravní podnik Ostrava (DPO), že ji ruší a vypíše znovu. Oficiálním důvodem je vyřešení financování nákupu nových vozidel

DPO zrušení soutěže oznámil v tiskové zprávě. Tendr od počátku provázely některé nestandardní podmínky, například velmi krátká doba na podání nabídky (více jsme psali zde).

Podle informací v písemné zprávě zadavatele přišly dvě indikativní nabídky: od Škody Group a Stadleru. Do elektronické aukce šla ale jen Škoda, Stadler se jí nezúčastnil. Ve svém vyjádření Stadler vyjádřil zklamáni nad průběhem a nestandardními požadavky v zadávacím řízení.

DPO v tiskové zprávě naznačuje, že důvodem pro zrušení je nedostatek peněz a že nákup projedná nejprve s dozorčí radou a radou města. „DPO tak chce lépe zareagovat na aktuální možnosti financování a snížit svou závislost na dotačních penězích z evropských fondů,“ uvedl DPO v tiskové zprávě. Kdy dojde k vypsání soutěže, není jasné.

V soutěži s odhadovanou cenou za 2,25 miliardy korun poptával až 25 tramvají. Dopravce by se zavázal k odběru 16 vozidel, na dalších devět byla opce. Součástí zakázky měla být i údržba tramvají. Zatím posledním nákupem DPO v oblasti tramvají byla vozidla 39T od Škody.

Podle písemné zprávy zadavatele nabídla Škoda tramvaje za 2,083 miliardy korun, Stadler za 1,867 miliardy korun. Škoda ale nabídla výrazně nižší cenu za servis, takže by soutěž vyhrála.

„Všichni cítíme, že se do budoucna snižuje dostupnost financování takových projektů z evropských peněz. Podrobně jsme to debatovali na představenstvu i v dozorčí radě DPO, chceme v této souvislosti aktualizovat celou koncepci obnovy našeho vozového parku a více se soustředit i na možnost financování takových investic skrze standardní finanční nástroje,“ uvedl Daniel Morys, předseda představenstva a generální
ředitel DPO.

Detaily k miliardové zakázce na ostravské tramvaje: 21 kamer, 32 měsíců na dodání i vyhřívání sedaček

Tagy dopravní podnik ostrava DPO velkokapacitní tramvaje pro Ostravu
36 komentářů