Jediný zájemce s příliš vysokou cenou. Správa železnic znovu hledá, kdo opraví zastřešení kolínského nádraží

Nově se maximální hodnota zakázka zvýšila o desetinu.
Fiaskem skončil pokus Správy železnic nalézt dodavatele pro opravu zastřešení nástupišť v Kolíně. Do soutěže přišla jediná nabídka, která překročila stanovenou hranici a první soutěž tedy Správa železnic zrušila. Novou vypsala dnes, tentokrát už s vyšším limitem.
Do soutěže se přihlásila pouze společnost IR.Construction. Podle zprávy zadavatele však byla nabídka vyšší než maximální přípustná cena 249,983 milionů korun a proto soutěž zrušili. Dnes Správa železnic vypsala stejnou soutěž znovu s jediným rozdílem: nový strop je o desetinu vyšší, tedy 275 milionů korun.
Podobné problémy zažila Správa železnic i u jiné zakázky v Kolíně. Firmu, která zajistí úpravy stanice pro bezbariérový přístup, vysoutěžila až na čtvrtý pokus.
Železniční uzel Kolín prošel modernizací v roce 2010, tehdy se ale na zastřešení nástupišť nedostalo, pouze opravu povrchů nástupišť. Správa železnic v dokumentaci přiznává, že zastřešení je v havarijnímu stavu. „Stavební akce je vyvolána v návaznosti na provedenou analýzu stavebně technického posudku, který prokázal, že zastřešení ve stanici je v havarijním stavu a musí se neprodleně zajistit jeho rekonstrukce. Pokud se nebude v blízké době konat, hrozí zastavení provozu z důvodu ohrožení bezpečnosti drážní dopravy,“ uvádí v dokumentaci.
V rámci akce má dojít k demolici stávajícího zastřešení a výstavbě nového. Součástí bude i nové osvětlení a rozhlas. Na části nástupišť dojde také k rekonstrukci povrchů. V rámci výstavby nového zastřešení se délka zastřešení zkrátí tak, aby odpovídala minimálně třetině délky nástupiště. Správa železnic počítá s instalací nového typu zastřešení, které používá poslední roky u jednotlivých modernizací stanic a označuje ho jako vlaštovka.
V Kolíně aktuálně probíhají práce na bezbariérové přístupnosti jednotlivých nástupišť za půl miliardy korun. Nový podchod vzniká v místě stávajícího technologického tunelu, pohodlný přístup k vlakům zajistí výtahy. Současně se v celé stanici nainstaluje nový orientační a informační systém pro cestující.