Jediný zájemce s příliš vysokou cenou. Správa železnic znovu hledá, kdo opraví zastřešení kolínského nádraží
Jednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhy

Nově se maximální hodnota zakázka zvýšila o desetinu.
Nově se maximální hodnota zakázka zvýšila o desetinu.
Všichni se těšíme na těch posledních pár minut čekání na vlak … hezký na dešti 😀
Taky by tam mohli mít nějaký montovaný prefabrikát. Takový to, že každý nádraží je jako brána do celého světa už docela dlouhou dobu není pravda.
Hlavně, že si Sebranka železnic vymyslela DOKy, muselo se to zapracovat do jízdního řádu a světe div, zase jim ten termín nevyšel…. Neschopnost v přímém přenosu
Vzhledem k tomu, že SŽ nemá za úkol vydělávat poníze je druhá půlka vašeho příspěvku z velké části bezpředmětná.
Čímž nepopírám, že cena může být velká.
Což je možná ten problém. Realita nám dokazuje, že podniky se prostě dělí na výdělečné a prodělečné – nic mezi tím neexistuje. Je-li určitá organizace a priori definována jako nevýdělečná, protože se má starat o veřejné blaho, bude to vždycky jen díra na peníze a ke starostem o veřejné blaho bude chybět jakýkoliv motiv.
Ano … zkomercionalizujte provoz stíhaček, chod škol, operace v nemocnici, divadelní představení, prohrnování chodníků a silnic, hašení požárů, …
Obecně souhlasím s příspěvkem od diem72.
Jenže SŽ nepatří ani do výdělečných ani do prodělečných. Je to správa státního majetku ve věcích železničních. A je definovaná jako nevýdělečná. Máte jinnou představu? Sem s ní!
Naše představy se myslím shodují, jen jsme to vyjádřili každý jiný způsobem.
Ve svém příspěvku jsem vyjmenoval náhodné příklady „veřejných statků“, které jsou nevýdělečné z definice.
Svět není černobílý a skládá se i z jiných entit, než jen z komerčních firem
Z toho je vidět nadbytek peněz u SŽ…
Z čeho odvozujeme nadbytek peněz u SŽ? Z toho, že nekývla na jedinou nabídku s přemrštěnou cenou?
Hodil bych na to igelit a ono to ještě pár let vydrží. Zatím třeba vznikne technologie, které zaručí, že to vydrží víc než 10 let…
Tak té technologii se říká pravidelná údržba. Ale na tu SŽ z vysoka hází bobek.
A Vy víte, kde kde přesně se nachází problém stávajícího zastřešení? Že tady házíte „fakta“?
Že by to byla partie základů stojin stávajících „vlaštovek“ kam slunce 80 let nezasvítilo?
Proč tady každej machruje jak znalec?
Takže bezbariérový podchod za 500 mil. Kč a zastřešení za 275 mil. Kč. Není to moc levný? 🙂
To co předvádí SŽ opakovaně v Kolíně je na okamžitý vyhazov jejího managementu.
Teď se tam přece vrtá ten tunel na metro do Prahy, ne?
Jste schopný to postavit levněji a lépe? Právě vás SŽ hledá.
To by byl každý v Kolíně. Stačilo to vše udělat před x lety v jedné zakázce a ne dokola opakovaně rozkopávat již zrekonstruované. Vždyť se stačí podívat jak třeba podchod narušuje zrekonstruovaný povrch nástupišť či zrekonstruované budovy SŽ. To se zase bude znovu pak opravovat? A vy to hájite jako kdybyste to vymyslel. Správa železnic se zde chová asi tak, jako kdybych u domu nejdříve opravil fasádu včetně zateplení a příští rok bych se rozhodl dělat okna a tu fasádu narušil takovým způsobem, že bych jí musel dát zrekonstruovat znovu. Mně tohle normální prostě nepřijde.
Milý pane,
dělat všechno komplexně tak jak vy si idealizovaně představujete, by znamenalo utopit každý sebemenší projekt ve vyvolaných dalších investicích a dále v těch vyvolených vyvolanými … etc
Kolín se částečně rekonstruoval ve dvou projektech cca v letech 2009-11. Jeden z projektů byl tehdy limitován cca 1 mld. Kč akceptovatelného objemu investovaných prostředků … taková byla tehdy pravidla.
Co má současný management dělat s těmito historickými fakty?
Vážený pane, zrovna ten nejvyšší ve Správě železnic se tam v managementu točí od té doby, kdy se rozhodlo o takové blbosti, takže si tu otázku advokáte vyhazování veřejných peněz do komína můžete strčit za klobouk 🙂 To co se předvedlo za těch 15 let v Kolíně je za mě prostě ukázka toho, jak rapidně prodražit rekonstrukci uzlu Kolín. Alespoň že si železničáři udělali kompletně svoje Pardubice 👍
Jenže management o pravidlech způsobu financování staveb nerozhoduje.
Ad Pardubice: A všiml jste si, že třeba v Pardubicích se zase utratolo (utrácí) hodně peněz za rekonstrukci (chráněné) výpravní budovy? Že jsou tu i věci, které SŽ horko těžko ovlivní?
Už jste tady někdy četl zkratky jako MD, CK (centrální komise) ?(!)
Nastudujte si, kdo tady v oboru „rozdávà noty“
Nemám důvod současné nejvyšší vedení nijak adorovat, osobně je neznám … jen pamatuji těch několik předchozích. Buďme rádi …hodně rádi … koho máme teď
A ještě si nejde rýpnout, proč nebyla zastřešení nástupišť řešeno rovnou s podchodem? Havarijní stav ohrožující bezpečnost provozu se prostě neobjeví ze dne na den (takto to popisuje SŽ). Tohle ukazuje pouze to, že současný managamenet nic nezměnil. Už vidím, že za 5 let začnou předělávat nástupiště a drahé zastřešení budou muset demontovat. Zhruba povrch nástupišť odpovídá stáří povrchu nástupišť v Pardubicích, kde byla provedena po takovém stáří jejich kompletní rekonstrukce.
Víte jak to objevili? Při výkopu technologických jam pro protlak kolektorů v rámci současné investice do podchodu, bylo nutno dočasně zrušit na dvou místech současnou „vlaštovku“ a teprve přitom ti normálně vidící odhalili asi ne moc pěkný stav podzemních částí stojin těch vlaštovek, kdy tento stav samozřejmě bystrozrací znali už předem a jen smutnou shodou náhod zrovna oni nepracují v údržbě 😀
Bože jak já nemám rád to apriori nadávání a nepodloženou kritiku
Tak proč se ten „každý“ v Kolíně nepřihlásil do výběrového řízení?
A vědělo se před x lety, že to řešení co bylo použito (nevyhovující schodolezy) nebude v budpoucnu vyhovovat?
Nevím, co tam podchod narušuje, jestli myslíte dlažbu, tak tu samozřejmě budou muset opravit – přispůsobit novému podchodu.
Já to možná hájím, ale v předchozím příspěveku pak vlastně ani nevíte o čem píšete.
Milý pane, za co byste je rád vyhodil? Za to že firmy nevědí co chtít za poptávané dílo? Za to že hned nekývli? (!)
Za co bych je vyhodil. Číst snad umíte a dojde Vám to.
Největší problém zastřešení nástupišť na SŽ je jejich nedostatečná/žádná údržba. Trochu zaprší a na nejednom nádraží voda ze střechy hned teče po sloupech zastřešení, kape a teče mezi plechy ( úplná sprcha), kanály jsou ucpané a přetékají. Divím se, že to nikoho neštve a nikdo to neřeší. A pak nemají být zastřešení nástupišť v havarijním stavu.
Pokud jsou okapové žlaby uprostřed střechy, tak je lze čistit i za provozu, na rozdíl od těch co mají žlaby na kraji v blízkosti trakční vedení (přístřešky u budov), kdy bezpečná vzdálenost je 2,0 m. Pak je otázka, zda to vykomunikuje správa budov s provozem a pod.
Mmmm… krásná příležitost k výluce!!!
Souhlas, před cca 2 měsící Olomouc hl.n. a to ani nepršelo, snad jen tál sníh a na to, že to tam je po rekonstrukci, tak to pod stříškou bylo jak procházka mezi kapkami deště … nástupiště 2, příchod od z tunelu do Hodolan, tehdy jsem si na těch Kolínských 75 mega vzpoměl 🙂
Víte kolik to zastřešení stálo? A to byste chtěl ještě mrhat penězi na údržbu??? Vy snad chcete úplně zruinovat Dobrou správu!!!
A neřeklo to stejně v Hraních na Moravě?
Je na DSŽ něco, co se udržuje? Lidí na úsecích modernizace a provozuschopnosti DSŽ jak nas…, ale práce není nikde vidět. Jen pokácená zeleň podél tratí, to DSŽ fakt jde, protože to je byznys.
Akorát kecáte
Říkal jsem si, že ta cena je kosmická, ale byl jsem nedávno ve feroně a koukal kolik stoji m² plechu. Je to masakr. Když si to vynásobím plochou + prace, tak je zde stale cca 50 mega, které jsou zbytečně nadsazené.
Na DSŽ je všecho nadsazené a výrazně přestřelené. Stačí jen srovnávat se srovantelným. Ale když vedení rezortu to nevadí a raději sežene úvěry, aby to bylo z čeho platit, než aby udělalo revizi cen… Komu není radno, tomu není pomoci.
Proslýchá se, že v Kolíně práce na pochodu jsou zastaveny. Prej dělníci narazily na nějaké potrubí, co slouží a zároveň není v projektové dokumentaci. Nevíte o tom někdo něco?
„…a v Nikoličově lomu narazili na hlínu.“
Kdyby to nebylo násobeno klasickým železničním koeficientem 2,5 oproti silničním doplňkovým stavbám, tak by se to dalo pochopit.
Máte recht, ta zničující inflace… Krát tři to mělo být. Ale už na tom soudruzi pracují.
Twl, zastreseni par peronu za ctvrt jardy. Vs opravene cele narodni muzeum tusim za jardu. Neco tu smrdi. Fest a dlouho.
Taky by mne zajimala ta havarijnost stavu…
Vždyť to můžete udělat levnější nikdo vám nebrání.
Ale brání. Do tohoto vyberka se jen tak někdo nedostane.
Právě, že brání…ty podmínky jsou většinou napsaný tak na 1-2 firmy. Ne každý má jmenovací dekrety ještě od France Jozefa.
Celkové náklady na rekonstrukci Národního muzea v Praze dosáhly téměř čtyř miliard korun.
Kdyby se to soutěžilo přes Správu železnic, tak to bude stát 3x tolik. Jen je potřeba umět soutěž „správně“ napsat…
A na kolik vyšla samotná střecha?
Tak samozřejmě, že to tak havarijní není. Ale kdo by to zkoumal? V dobrém stavu to určitě není, na druhou stranu existují jiné formy oprav, výrazně levnější, než to předělávat za nové, neřknu-li za ten zateplený nesmysl. DSŽ si dohodla firmu na výrobu zateplených sendvičů a potřebuje ji nakrmit, nic jiného v tom není…
To SŽ takovou nabídku nesmí vzít, když překročí předpokládanou cenu? I když není z čeho vybírat?
Mě by spíš zajímalo, proč se to nesoutěžilo společně s tím bezbariérovým přístupem. Proč jsou to dvě rozdělené zakázky, přičemž obě se týkají nástupišť a přístupu na ně.
Protože to je DSŽ – kdyby se to projektovalo a realizovalo jako celek, tak by to bylo moc levné. Proto je lepší, když se jde salámovou metodou, vyšší náklady, vyšší odměny (z proinvestované částky). V soukromém sektoru by tohle neprošlo, v rezortu dopravy ano.
Protože jste přitom chyběl Vy jako věštec, který vidí pod těleso nástupiště na tu korozí rozežranou pátku stojiny vlaštovky *
Hlavně tak oni tuhle nabídku nevezmou a vypíšou novou soutěž kde vezmou tuto nabídku jen aby mohly říct, že se cena snížila o 25 milionů než byl strop twl.
To vymyslí jen #SvobodaVen.
Zkuste hádat, proč to nevysoutěžili za menší částku. Podobný problém jako např. u České Třebové.
Samozřejmě … v drážním ranku je očividně oslabená konkurence.S tím je potřeba něco udělat. Jenže kdo? Nová vláda? Vážně? Věříte tomu někdo?
Prostě ty příčiny jsou nepříjemně hluboké