Jediný zájemce s příliš vysokou cenou. Správa železnic znovu hledá, kdo opraví zastřešení kolínského nádraží
Jednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhy

Nově se maximální hodnota zakázka zvýšila o desetinu.
Nově se maximální hodnota zakázka zvýšila o desetinu.
Největší problém zastřešení nástupišť na SŽ je jejich nedostatečná/žádná údržba. Trochu zaprší a na nejednom nádraží voda ze střechy hned teče po sloupech zastřešení, kape a teče mezi plechy ( úplná sprcha), kanály jsou ucpané a přetékají. Divím se, že to nikoho neštve a nikdo to neřeší. A pak nemají být zastřešení nástupišť v havarijním stavu.
Pokud jsou okapové žlaby uprostřed střechy, tak je lze čistit i za provozu, na rozdíl od těch co mají žlaby na kraji v blízkosti trakční vedení (přístřešky u budov), kdy bezpečná vzdálenost je 2,0 m. Pak je otázka, zda to vykomunikuje správa budov s provozem a pod.
Souhlas, před cca 2 měsící Olomouc hl.n. a to ani nepršelo, snad jen tál sníh a na to, že to tam je po rekonstrukci, tak to pod stříškou bylo jak procházka mezi kapkami deště … nástupiště 2, příchod od z tunelu do Hodolan, tehdy jsem si na těch Kolínských 75 mega vzpoměl 🙂
Říkal jsem si, že ta cena je kosmická, ale byl jsem nedávno ve feroně a koukal kolik stoji m² plechu. Je to masakr. Když si to vynásobím plochou + prace, tak je zde stale cca 50 mega, které jsou zbytečně nadsazené.
Proslýchá se, že v Kolíně práce na pochodu jsou zastaveny. Prej dělníci narazily na nějaké potrubí, co slouží a zároveň není v projektové dokumentaci. Nevíte o tom někdo něco?
Kdyby to nebylo násobeno klasickým železničním koeficientem 2,5 oproti silničním doplňkovým stavbám, tak by se to dalo pochopit.
Twl, zastreseni par peronu za ctvrt jardy. Vs opravene cele narodni muzeum tusim za jardu. Neco tu smrdi. Fest a dlouho.
Taky by mne zajimala ta havarijnost stavu…
Vždyť to můžete udělat levnější nikdo vám nebrání.
Ale brání. Do tohoto vyberka se jen tak někdo nedostane.
Právě, že brání…ty podmínky jsou většinou napsaný tak na 1-2 firmy. Ne každý má jmenovací dekrety ještě od France Jozefa.
Celkové náklady na rekonstrukci Národního muzea v Praze dosáhly téměř čtyř miliard korun.
Kdyby se to soutěžilo přes Správu železnic, tak to bude stát 3x tolik. Jen je potřeba umět soutěž „správně“ napsat…
A na kolik vyšla samotná střecha?
To SŽ takovou nabídku nesmí vzít, když překročí předpokládanou cenu? I když není z čeho vybírat?
Mě by spíš zajímalo, proč se to nesoutěžilo společně s tím bezbariérovým přístupem. Proč jsou to dvě rozdělené zakázky, přičemž obě se týkají nástupišť a přístupu na ně.
Hlavně tak oni tuhle nabídku nevezmou a vypíšou novou soutěž kde vezmou tuto nabídku jen aby mohly říct, že se cena snížila o 25 milionů než byl strop twl.
To vymyslí jen #SvobodaVen.