V Dolním Rakousku začala rozsáhlá modernizace a elektrizace lokálky, hotovo bude v roce 2027

Modernizace přinese pravidelný třicetiminutový takt.
Rakouský správce železniční infrastruktury ÖBB Infrastruktur začal tento týden s rozsáhlou modernizací železniční trati Traisentalbahn v Dolním Rakousku. Více než třicet kilometrů dlouhá regionální trať, která spojuje hlavní město Dolního Rakouska St. Pölten s obcemi Traisen, Hainfeld a Schrambach, se dočká i kompletní elektrizace.
Jde o jeden z největších projektů na modernizaci regionální trati v Rakousku za poslední roky. ÖBB do modernizace investují celkem 138 milionů eur. Součástí úprav bude i úprava jednotlivých stanic a zastávek. Vzniknou nová parkoviště, úpravami projdou přejezdy.
Dokončení stavby je naplánováno na konec roku 2027. „Traisentalbahn ze St. Pöltenu do Hainfeldu nebo Schrambachu je důležitou trasou pro rozvoj okresu Lilienfeld a je zvláště důležitá pro školáky a dojíždějící. Elektrizací trasy a rekonstrukcí vytváříme podmínky pro půlhodinový takt ve špičce,“ řekla Judith Engel, generální ředitelka ÖBB Infrastruktur.
Díky vybudování nových parkovišť pro auta a kola se má železnice stát páteří celého dopravního systému v údolí, přizpůsobí se tomu i jízdní řády autobusů. V první etapě se práce zaměří na horní úsek trati Traisen – Hainfeld, postupně se přesunou dál.